Pliki w tej kategorii: 160

Alternatywna pętla gry

Przykład demonstruje rozwiązanie prostego problemu: jak zatrzymać grę nie zatrzymując niektórych obiektów? Tutaj robimy to za pomocą stworzenia alternatywnej pętli gry która zastępuje tą główną.

Rozmiar
3 KB
Autor
Tymon
Ocena
8/10
11 głosów
Komentarze

Animacja Szkieletowa (bez lengthdirów - transformacje d3d)

Przykład animacji szkieletowej wykorzystującej transformacje d3d zamiast kłopotliwych lengthdirów.

Rozmiar
10 KB
Autor
Ocena
8/10
9 głosów
Komentarze

Efektowny licznik punktów

Przykład pokazuje jak można zrobić bardzo ciekawy, animowany graficzny licznik punktów. Spacją dodajemy/odejmujemy punkty.

Rozmiar
45 KB
Autor
Platyna
Ocena
6/10
6 głosów
Komentarze

Przykład dwóch efektów Creditsów

Przykład pokazuje w jaki sposób można wykonać 2 proste, dobrze wyglądające efekty Creditsów wczytywanych z pliku tekstowego.

Rozmiar
4 KB
Autor
Platyna
Ocena
6/10
6 głosów
Komentarze

Przykład promienia i raila

Przykład aż 4 różnych zastosowań rysowania promieniu lasera lub raila. Promień zastosowano jako:
- broń
- czujnik
- wskaźnik
- wektor siły
Efekt naprawdę ciekawy, przykład obszerny, kod opisany. Można polecić.

Rozmiar
8 KB
Autor
ZeroXbot
Ocena
2/10
34 głosy
Komentarze

Wyliczanie korzystniejszego kierunku obrotu

Przykład pokazuje w jaki sposób można wyliczać korzystniejszy kierunek obrotu ma przykładzie rakiety samonaprowadzającej. Można to wykorzystać również do takich rzeczy jak lufa czołgu, itp.

Rozmiar
3 KB
Autor
PoxiPol (poprawione przez Platynę)
Ocena
4/10
11 głosów
Komentarze

Efekt podróży kosmicznej

Ciekawy efekt trójwymiarowej podróży kosmicznej wykonany w zwykłym 2D. Do wykorzystania na przykład jako tło w menu :)

Rozmiar
3 KB
Autor
PoxiPol
Ocena
8/10
18 głosów
Komentarze

Przykład prostego radaru

Przykład jest przeznaczony dla początkujących użytkowników GMa. Pokazuje jak zrobić prosty radar w grze top-down wyświetlający obiekty będące w określonej odległości od gracza.

Rozmiar
16 KB
Autor
Platyna
Ocena
8/10
12 głosy
Komentarze

Przykład zapisu gry

Prosty przykład jak zapisać pomiędzy etapami nasz aktualny postęp a następnie wczytać go. Przykład zawiera 5 etapów do testowania, aby je ukończyć należy zebrać wszystkie kryształki (kilkanaście na każdym poziomie).

Rozmiar
41 KB
Autor
gnysek
Ocena
7/10
7 głosów
Komentarze

Smuga BulletTime

Prosty, wydajny i ciekawy od strony kodu efekt smugi w trybie bullet time, wraz z podstawową metodą na prędkość zmienianą poprzez współczynnik, a nie przez zmianę room speed.

LPM - strzelanie
PPM - bullet time

Rozmiar
4 KB
Autor
PsichiX
Ocena
8/10
35 głosów
Komentarze

Wsiadanie i jazda autem

Przykład wsiadania i jazdy samochodem. W przykładzie uwzględniono bezsporne działanie wielu aut tego samego rodzaju.

Rozmiar
216 KB
Autor
Marek.S
Ocena
8/10
18 głosów
Komentarze

Warcaby

Przykład pokazuje jak możemy zrobić w GM grę w warcaby. Kod może być nieco niezrozumiały dla początkujących userów, jednak każdy fragment jest opatrzony komentarzem co ułatwia jego zrozumienie. Mamy tutaj przykład wykorzystania pętli, instrukcji warunkowych, a nawet własnych stałych i funkcji. Implementacja jest dobrze przemyślana. :)

Rozmiar
6 KB
Autor
Pental
Ocena
5/10
6 głosów
Komentarze

Edytor Leveli w oddzielnym pliku

Przykład pokazuje jak w prosty sposób można wykonać edytor leveli będący oddzielnym plikiem niż gra. W tym celu wykorzystuje pliki ini.
Zastosowanie? Możemy poprosić kogoś by stworzył levele do naszej gry bez wysyłania mu źródła gry :)

Rozmiar
11 KB
Autor
Platyna
Ocena
8/10
18 głosów
Komentarze

Portale do gier Top Down

Przykład portali do gier z widokiem od góry. Wszystko ładnie opisane z niezbyt skomplikowanym kodem.

Rozmiar
12 KB
Autor
Cekol
Ocena
8/10
32 głosy
Komentarze

jRPGM - silnik

Silnik do gier jRPG (turowych, jak np. Final Fantasy). Miała z tego być gra, ale zabrakło czasu, więc to co zostało zrobione można sobie wykorzystać w swoich grach.

Sterowanie: Z - akceptacja, X - anulowanie, F1 - pomoc, Spacja - menu, ESC - wyjście.

Rozmiar
842 KB
Autor
Ocena
5/10
10 głosów
Komentarze

Animacja Szkieletowa w grze Top Down

Przykład, który pokazuje nam jak wykonać dobrą animację szkieletową w grze Top Down.

Rozmiar
800 KB
Autor
KubaGM
Ocena
8/10
22 głosy
Komentarze

Pole Tekstowe

Bardzo łatwy i przyjemny przykład, który ukazuje nam jak stworzyć proste pole tekstowe. Jeden przykład tego typu ukazał się na naszej stronie, ale tamten wykorzystywał Dll'a, ten natomiast pracuje bez dodatkowej biblioteki.

Rozmiar
3 KB
Autor
Pieter
Ocena
8/10
9 głosów
Komentarze

Strzelanka a'la Aliens Attack On Colony

Jest to wersja Open Source praktycznie gotowej gry Nikasa. Dobrze wykonany, większość kodu opisana. Jest lekki bałagan w kodzie, ale do analizy wystarczy.

Rozmiar
686 KB
Autor
Nikas
Ocena
7/10
19 głosów
Komentarze

Proste, łatwe do konfiguracji menu

Przykład pokazujący jak stworzyć banalne wręcz i wyjątkowo proste w konfiguracji menu. Szczególnie polecamy początkującym.

Rozmiar
3 KB
Autor
ZeroXbot
Ocena
6/10
6 głosów
Komentarze

Pościg policyjny

Przykład pościgu policyjnego.

Rozmiar
80 KB
Autor
Jedi_Master2
Ocena
2/10
10 głosów
Komentarze

Najnowsze wersje GameMakera:

Stabilna
2024.11.0.179 • 2024.11.0.227
wydana 62 dni temu
LTS
2022.0.3.85 • 2022.0.3.99
wydana 78 dni temu
Beta
2024.1300.0.743 •
2024.1300.0.753
 0.15.4

wydana 7 dni temu
= IDE, = Runtime, = GMRT
Użytkownicy online
1 użytkownik aktywny:
gości: 1,
(~ostatnie 15 minut)
Discord
41 użytkowników online na discordzie:
🧁Cupcake🧁, Draczeq, Alice, LeD, Carl-bot, Saus, p..., lethian, Grela, Wielki Druid, TobiasM (Morgo), Kysiu, Kowu, Kuzyn, GMRussell, Tival, 𝕳𝖚𝖌𝖔 𝕲𝖔𝖓𝖝𝖆𝖑𝖊𝖝, m..., Kalor, antek, HappyOrange, Arrekin, Sporek, Domeen0, LadyLush, Dyno, Deusald, szmalu, Morro, Miłosz, Marco, bagno, Danieo, Mtax, g..., l..., Jayu, s..., Krzysiek1250, d..., Shockah
Shoutbox
gnysek (10:35, 18.02.25)
W ciągu 10 dni mają wyjść w końcu Layery UI :D
Wojo (10:25, 27.12.24)
Jak tworzyłeś* ah ta niecną autokorekta (kiedyś też stworzyłem apki na androida w sumie)
Wojo (10:23, 27.12.24)
O siemka baca, czasami myślę o tobie w kontekście tego jak tworzyłem apki na androida. Swoją drogą czasami zapominam, że forum istnieje bo cały ruch teraz utrzymuje się na discordzie, ale pora to zmienić!
Uzjel (20:17, 10.12.24)
Cały ruch przeniósł się na Discorda.
MagnusArias (17:43, 01.12.24)
O matko... a ja tutaj jestem od ponad 15 lat i czasami zaglądam... biernie bo biernie, ale czasem wpadnę
gnysek (11:46, 17.11.24)
Witamy, witamy!
baca (12:22, 16.11.24)
To już 25 lat.. Witam po paru latach nieobecności.
gnysek (11:05, 15.11.24)
Natomiast obecne forum istnieje od 2004, jak z iglu.cz na gmclan.org przeszliśmy i od tego czasu nie było resetów danych.
gnysek (12:35, 13.11.24)
Ogólnie GMCLAN istnieje 22 lata, ale na to trofeum nie zrobiłem (jeszcze xD)
Chell (20:41, 08.11.24)
wow, ta emotka w ogóle nie wygląda jak : O xD
Starsze wpisy znajdziesz w Archiwum.
Ankieta
Ile zarobiłeś do tej pory na grach stworzonych w GM?