Pliki w tej kategorii: 160

Zmiana i przeładowanie broni.

Bardzo rozbudowany przykład Marka.S o zmianie i przeładowywaniu broni.

Rozmiar
148 KB
Autor
Marek.S
Ocena
8/10
52 głosy
Komentarze

Wchodzenie pod górkę w grze platformowej

Przykład wchodzenia pod górkę w grach platformowych.

Rozmiar
22 KB
Autor
Platyna
Ocena
7/10
7 głosów
Komentarze

Downloader

Przykład asynchronicznego pobierania plików z internetu, które nie blokuje GMa. W przykładzie zaprezentowano ściąganie 3 plików jednocześnie (aby rozpocząć pobieranie plików trzeba wcisnąć klawisze: 1, 2 lub 3, a najlepiej wszystkie jednocześnie :P).

Można pobierać pliki zarówno streamowane o nieznanej wielkości (włącznie z treścią HTML) tak jak i pliki o znanej wielkości, dzięki czemu można wyświetlić pasek postępu. Zaimplementowano podstawową obsługę protokołu HTTP 1.1 (chunked files itp.).

Paczuszka zawiera wersje zarówno pod GM 7 (z załączonym rozszerzeniem GEX) jak i GM 6 (plik 39dll.dll także znajduje się w archiwum).

Rozmiar
93 KB
Autor
Ocena
8/10
51 głosów
Komentarze

View - podążanie za graczem

Przykład pokazujący jak na 4 różne sposoby można zrobić podążanie za graczem, gdy plansza jest większa od viewa.

Rozmiar
14 KB
Autor
gnysek
Ocena
7/10
14 głosów
Komentarze

Punkty - zbierz je wszystkie!

Przykład pokazuje jak zrobić przejście do następnej planszy po zebraniu odpowiedniej ilości punktów, lub gdy zebrane zostaną wszystkie obiekty określonego typu.

Rozmiar
18 KB
Autor
gnysek
Ocena
4/10
9 głosów
Komentarze

Konfiguracja i sterowanie Padem w grze

Przykład pokazuje jak zrobić proste konfigurowanie GamePada i potem wykorzystywac je w grze jako alternatywę dla klawiatury - jest więc to zatem symulowanie wciśnięć klawisza na klawiaturze używając do tego Gamepada.

Rozmiar
9 KB
Autor
gnysek
Ocena
7/10
10 głosów
Komentarze

Przykład Arkanoida

Bardzo prosty przykład arkanoida.

Rozmiar
4 KB
Autor
Mistrzunio
Ocena
4/10
18 głosów
Komentarze

Massively Multiplayer Online Game ( z użyciem mplay )

Prosty przykład jak można wykonać grę typu MMO - w tym przypadku MMORPG.

Rozmiar
17 KB
Autor
Tymon
Ocena
8/10
52 głosy
Komentarze

Poruszanie się w siatce

Przykład pokazujący system poruszania się kulki w zależności od siatki.

Rozmiar
52 KB
Autor
Marek S.
Ocena
6/10
13 głosów
Komentarze

Paczki

Przykład pokazuje jak można wsadzić kilka plików do jednego, czy jak wolicie wykonać paczkę zasobów dla gry.

Rozmiar
5 KB
Autor
Tymon
Ocena
7/10
7 głosów
Komentarze

Ruchome platformy

Przykład ukazuję jak zrobić zarówno pionowe jak i poziome płynne platformy i poruszającego się po nich bohatera.

Rozmiar
5 KB
Autor
Marek.S
Ocena
8/10
25 głosów
Komentarze

Poruszanie ala Pokemon v0.6

Przykład pokazuje jak można wykonać poruszanie się gracza w grach typu Pokemon, a także jak można uprościć sposób wybierania animacje spritów do jednego.

Dodano poprawki, więcej informacji w pliku.

Rozmiar
5 KB
Autor
Matthew
Ocena
7/10
6 głosów
Komentarze

Menu z użyciem surfaces

Przykład pokazujący, w jaki sposób można zrobić proste i ciekawe menu do gry, korzystając z surfaces.

Rozmiar
433 KB
Autor
Dark Maximal
Ocena
7/10
12 głosy
Komentarze

Przykład strzelanki

4-częściowy przykład strzelanki z widokiem od góry. Prosty w wykonaniu.

Rozmiar
36 KB
Autor
Ocena
8/10
17 głosów
Komentarze

Prosta mgła

Przykład pokazuje jak można wykonać najprostszą tzw. mgłę.

Nie wymaga zarejestrowanej wersji.

Rozmiar
4 KB
Autor
Tymon
Ocena
6/10
22 głosy
Komentarze

Przykład fontanny w particle

Jest to przykład fontanny zrobionej w particle. Prócz tego przykład pokazuje, jak zrobić "przyciągacz" particli i "odpychacz".

Rozmiar
4 KB
Autor
Ocena
8/10
2 głosy
Komentarze

Ruch platformowy

Przykład pokazuje jak można wykonać ruch platformowy z ruchem po pochyłych platformach, uwzględnieniem różnych czynników działających na sposób poruszania się gracza bez użycia wbudowanego systemu wykrywania kolizji. Zawiera też dość prosty przykład na zarządzanie animacjami.

Rozmiar
8 KB
Autor
Tymon
Ocena
8/10
17 głosów
Komentarze

Zniszczalny teren (sprite)

Przykład pokazuje jak stworzyć tzw. "zniszczalny teren" z użyciem zwykłych spritów.

Rozmiar
32 KB
Autor
Tymon
Ocena
8/10
23 głosy
Komentarze

Przykład RPG

Przykład pokazuje jak można wykonać prostą grę RPG. Znajdziemy tu przede wszystkim system zdobywania doświadczenia, kolejnych poziomów itd. Dziadkowi dziękujemy za jego napisanie =)

Rozmiar
0 MB
Autor
Dziadekkleofas
Ocena
8/10
20 głosów
Komentarze

Punkty kontrolne

Przykład pokazuje jak można wykonać punkty kontrolne oraz inne równie ciekawe rzeczy które przydają się w grach wyścigowych.

Rozmiar
28 KB
Autor
Tymon
Ocena
6/10
4 głosy
Komentarze

Najnowsze wersje GameMakera:

Stabilna
2024.2.0.132 • 2024.2.0.163
wydana 54 dni temu
LTS
2022.0.2.51 • 2022.0.2.49
wydana 193 dni temu
Beta
2024.400.0.549 • 2024.400.0.567
wydana  4 dni temu
= IDE, = Runtime
Użytkownicy online
2 użytkowników aktywnych:
gości: 1, userów: 1
 Adriann
(~ostatnie 15 minut)
Discord
22 użytkownicy online na discordzie:
Kysiu, s..., Alice, DungeonFairy🧚, Nitro Slav, Carl-bot, Add92, Kowu, Kuzyn, Filyps, fervi, LadyLush, chleb, MKP (GEM), Dyno, ZYGZAK, Miłosz, m..., HappyOrange, l..., Shockah, 🧁Cupcake🧁
Shoutbox
gnysek (20:44, 11.04.24)
Niektórzy dlatego wybierają GMEdit. Ale ja liczę na Code Editor 2, tylko na razie zbyt zbugowany jest.
Tymon (16:11, 11.04.24)
Stitch dla mnie osobiście jest lepszy bo nie musze kopać się z interfejsem GMa i mogę tylko pisać kod.
Tymon (16:05, 11.04.24)
Yes. Obecny nie jest taki zły, jak zainstalowałem najnowszą stabilną to w porównaniu z tym czego używałem... 10 lat temu...? Wszystko wydaje się lepsze.
gnysek (22:48, 10.04.24)
bscotch/stitch ? Ja czekam na fixy do nowego edytora, bo wszystko wydaje się dziś lepsze od tego obecnego :D
Tymon (19:54, 10.04.24)
Hm, Stitch okazuje się całkiem dobrą alternatywą dla wbudowanego edytora
Wojo (22:16, 08.04.24)
siemano huder myślałem, że zniknąłeś całkiem z gmclanu bo na discordzie cie nie ma :D
I am Lord (00:37, 05.04.24)
O dzięki :D
gnysek (09:58, 02.04.24)
Znalazłem na podstawie jego postów: youtube.com/@Jakim_
I am Lord (20:16, 01.04.24)
Ktoś ogarnia jakie konto miał Jakim na YT?
gnysek (16:07, 29.03.24)
Nowy Edytor kodu jednak po świętach
Starsze wpisy znajdziesz w Archiwum.
Ankieta
Ile zarobiłeś do tej pory na grach stworzonych w GM?