Wchodzenie pod górkę w grze platformowej

Przykład wchodzenia pod górkę w grach platformowych.

Autor: Platyna

Rozmiar
22 KB
Autor
Platyna
Ocena
7/10
7 głosów
Komentarze
Komentarze (łącznie 16, wyświetlam 1 - 15):
s
szy_mon11 (Pon., 25 Sie. 08, 11:57)
#1

bardzo fajny przykład :)

Luksor (Wto., 26 Sie. 08, 12:01)
#2

Rzeczywiście, bardzo dobry przykład, postać porusza się bardzo płynnie. ;)

dżamper (Nie., 14 Wrz. 08, 12:56)
#3

tego szukałem =]

p
pablo1517 (Pon., 15 Wrz. 08, 21:25)
#4

Dobrze, ale imo lepiej urzyć for zamiast while :P

Tymon (Pon., 15 Wrz. 08, 21:34)
#5

Co za różnica?

Marek Siemaszko (Pon., 15 Wrz. 08, 22:28)
#6

for ładniej wygląda =P

Marek Siemaszko (Pon., 15 Wrz. 08, 22:43)
#7

ogólnie to trochę ten kod nabałaganiony. Zamiast break jakaś dziwna blokada zmiennymi.?

btw. to wszystko można by zrobić na jednej pętli w step. Nie to, że się czepiam, ale dla mnie istotne jest aby kod był czytelny i wyraźny. :P Ale przykład działa i to najważniejsze ;) :P

p
pablo1517 (Pon., 15 Wrz. 08, 23:48)
#8

No wlasnie kod jest czytelniejszy i nie trzeba dopisywac samemu "yy+=1" itp :P

Misiek999 (Wto., 16 Wrz. 08, 15:50)
#9

Ja czasami tak mam, że nie mogę czegoś wymyślić, robię 5 dodatkowych zmiennych żeby wyszło a na następny dzień wymyślam łatwiejszy sposób i nie chce mi się już poprawiać :O

P
Pental (Wto., 16 Wrz. 08, 16:41)
#10

Dokładnie, lenistwo. Mam to samo <3 .

p
pablo1517 (Sob., 20 Wrz. 08, 10:34)
#11

Mi też się nie chce, ale czasami naprawdę warto poprawić, lepiej teraz niż później jak się okaże, że nasza gra ma duże wymagania a kodu jest tyle że ciężko się połapać xD

Marek Siemaszko (Sob., 20 Wrz. 08, 12:02)
#12

ja od początku (nie ważne jak robię) utrzymuję "normę" :P

Firemark (Nie., 21 Wrz. 08, 16:23)
#13

lol. smutne

p
pablo1517 (Nie., 21 Wrz. 08, 20:29)
#14

Dałbym warna autorowi komenta powyżej.

P
Pental (Pon., 22 Wrz. 08, 09:06)
#15

global._temp = id;
with ( all )
{
if ( global._temp != id )
Warn( 1 );
}

Najnowsze wersje GameMakera:

Stabilna
2023.11.1.129 • 2023.11.1.160
wydana 73 dni temu
LTS
2022.0.2.51 • 2022.0.2.49
wydana 132 dni temu
Beta
2024.200.0.499 • 2024.200.0.516
wydana  5 dni temu
= IDE, = Runtime
Użytkownicy online
1 użytkownik aktywny:
gości: 1,
(~ostatnie 15 minut)
Discord
20 użytkowników online na discordzie:
LadyLush❄, DungeonFairy🧚, MKP, Carl-bot, p..., wojzx, Tival, YoungKrystian, PhysX ᴺⱽᴵᴰᴵᴬ, debil debilowski, Uzjel, lethian, HappyOrange, LeD, Dyno, Deusald, bagno, Tidżi, l..., Draczeq
Shoutbox
S
Sutikku (23:23, 23.02.24)
powiedziałbym, że może jakiś gigantyczny czerwony baner by się przydał, ale obawiam się, że mógł taki być, a ja go nie widziałęm
S
Sutikku (23:22, 23.02.24)
uwierzcie mi, że wchodzę na gmclan naprawdę bardzo często, ale jakoś tej ligi nie zauważyłem :(
I am Lord (12:01, 23.02.24)
Kurde kolejna tura mnie omineła 🙈
gnysek (10:49, 20.02.24)
Ja czekam na pluginy do IDE, czego YYG nie zrobi, zrobimy sami.
Adriann (11:50, 16.02.24)
Ciekawe jak go przerobią, osobiście liczę na jakąś większą rewolucję a nie tylko usprawnienie bo narazie jest jak jest :d
gnysek (10:32, 08.02.24)
Edytor roomów ma swoje minusy. Ale ma być tworzony nowy wkrótce, chociaż pewnie 6-12 miesięcy zanim trafi do wersji stabilnej jak nic.
p
pablo1517 (08:40, 07.02.24)
No ja odkąd zacząłem w ue4 pracować to niestety z GMLem dawno nie obcowalem
exp (20:13, 30.01.24)
@pablo1517 ja przerzuciłem się z klasycznego GM na Studio cztery lata temu, więc przeskok trochę mniejszy, ale generalnie idea dużo się nie zmieniła. jest trochę upierdliwości i niepotrzebnych według mnie zmian, ale też duże usprawnienia (edytor roomów to raj na ziemi w porównaniu z tym oryginalnym)
Adriann (18:59, 28.01.24)
Takk..strasznie są upierdliwe :D
I am Lord (17:08, 28.01.24)
Mniej czasu się straci tworząc system particli z kodu od zera niż się męczyć z importem ich z edytora, 🤦‍♂️🤦‍♂️
Starsze wpisy znajdziesz w Archiwum.
Ankieta
Ile zarobiłeś do tej pory na grach stworzonych w GM?