Poszarpane krawędzie w Opera GX

Poniedziałek, 13 Maja 2024, 17:11
Czas czytania 0 minut, 56 sekund
Zgodne z GM: gms2
Jak rozwiązać problem poszarpanych krawędzi w Operze GX.
Eksport Opera GX ma pewną... "wadę". Mianowicie, domyślnie element canvas w grach ma ustawione renderowanie bez interpolacji, nawet jeśli zaznaczymy interpolowanie w tekstur w samej grze - co skutkuje zabawnym poszarpaniem krawędzi - najpierw sprite które są skalowane są rozmazywane, potem rysowane na canvas w proporcji 1:1, a potem sam element canvas - gdy jest dostosowywany do okna przeglądarki, znów rysowany jest bez interpolacji między pikselami.

Rozwiązanie jest jednak dość proste, chociaż w przypadku testowania gry lokalnie wymaga ciągłej edycji przez Narzędzia Deweloperskie (F12 / Ctrl+Shift+I). W związku z tym, że gra przyjmuje focus na klawiaturę i mysz, ich odpalenie jest możliwe tylko, gdy wybierzemy je z menu przeglądarki lub użyjemy sztuczki, w postaci ustawienia kursora w polu adresu lub wyszukiwania.

W trakcie testów, wystarczy na elemencie canvas dodać właściwość CSS: image-rendering: smooth;

W przypadku gry uploadowanej do GX Games wystarczy wejść w jej ustawienia i w sekcji Metadata zaznaczyć ten checkbox:

Grafika: /upload/ajax/20240513_90877e076d878749d743d84b41914f75.png
Komentarze (łącznie 0):
Nie ma jeszcze żadnego komentarza. Czas to zmienić

Najnowsze wersje GameMakera:

Stabilna
2024.4.1.152 • 2024.4.1.202
wydana 8 dni temu
LTS
2022.0.2.51 • 2022.0.2.49
wydana 226 dni temu
Beta
2024.600.0.562 • 2024.600.0.580
wydana  dziś
= IDE, = Runtime
Użytkownicy online
1 użytkownik aktywny:
gości: 1,
(~ostatnie 15 minut)
Discord
50 użytkowników online na discordzie:
Gameduro, Kysiu, s..., Alice, Nitro Slav, Carl-bot, skorydośpiewu, p..., Voytec, krzychu, Grela, Wielki Druid, Add92, TobiasM (Morgo), Kowu, Kuzyn, HappyOrange, fervi, DungeonFairy🧚, 21Lancz, Sevitaus, r..., antek, LadyLush, lethian, chleb, MKP (GEM), Moldis, Arrekin, yazaa, Domeen0, Dyno, 🆅🅸🆃🅾74🅼, Deusald, ZYGZAK, 𝕳𝖚𝖌𝖔 𝕲𝖔𝖓𝖝𝖆𝖑𝖊𝖝, LeD, bagno, Tidżi, g..., Sporek, l..., Alkapivo, Jayu, m..., 🧁Cupcake🧁, Krzysiek1250, Shockah, exigo, xVANiLL
Shoutbox
Wojo (03:18, 30.05.24)
gmclan wiecznie żywy
gnysek (10:09, 21.05.24)
Ale z jakimi błędami...
I am Lord (09:52, 20.05.24)
o piszą o nas 😁
Chell (11:15, 17.05.24)
nareszcie będzie można zaimplementować padający śnieg w gierce
gnysek (18:33, 16.05.24)
JS zmierza do GM xD
I am Lord (16:29, 05.05.24)
Czaję
gnysek (13:38, 04.05.24)
Nie wbudowują tego przez warunki licencyjne. Ale kto wie, może jako prefab zobaczymy to już w kolejnym wydaniu, bo wtedy prefaby mają zostać dodane.
I am Lord (12:17, 03.05.24)
Aha to trzeba coś tam jeszcze kombinować tak
Starsze wpisy znajdziesz w Archiwum.
Ankieta
Ile zarobiłeś do tej pory na grach stworzonych w GM?