Znany z filmu efekt spadającego tekstu
Silnik gry z widokiem znad bohatera, obliczający kierunek ruchu, jeżeli pozycja nastepnego kroku jest blokowana.
Przykład pokazujący, w jaki sposób stworzyć efekt replaya.
Przykład pokazuje jak w banalny sposób stworzyć mgłę, taką np. jak w większości RTSów, za pomocą... surface! =)
Dodano całą masę poprawek! Więcej informacji w pliku.
Zniszczalny teren (v.1.2) (surface)
Przykład pokazuje jak stworzyć tzw. "zniszczalny teren" za pomocą obsługi surface w GM6.1.
Dodano poprawki, więcej informacji w pliku.
Jak zrobić menu a'la Windows bez użycia show_menu() ? Ano tak!
System kombosów do wykorzystania w grach typu bijatyki. Przykład dla GM5.x ale działa również pod 6.x
Skrypt plecaka z itemami (v1.1)
Skrypt plecaka z itemami, coś jak w Final Fantasy, jest to rozbudowana wersja tego z gry Farmer Fran.
Wymagany Game Maker 6.1 Zarejestrowany.
Dodano poprawkę, błąd opisany w pliku.
Przykład jak można zrobić grę multiplayer.
Bardzo prosty symulator Bilardu, wykorzystany stół do bilardu składa się z dwóch obiektów. Dostępna jest jedna bila.(Wersja GMD)
Bardzo prosty, a zarazem czytelny przykład na zrobienie gry Snake w Game Makerze 6.
Przykład jak zrobic edycje wyglądu bohatera, którym poźniej przyjdzie nam grać.
Mały zbiór gotowych funkcji do zaaplikowania czasowych pasków energii żądanym obiektom.
Przykład dla artykułu:
"Przejrzyste sterowanie klawiszami oraz rekonfiguracja".
Przykład pokazuje jak zrobić kilka ciekawych efektów pirotechnicznych bez użycia systemu cząsteczek 'particle system', co z pewnością ucieszy posiadaczy starszych bądź niezarejestrowanych wersji GM. Przykład ma tylko jedna wadę - jest bardzo pamięciożerny.
ruch w stylu przechodnia z gta2
Losowy ruch bohatera w 4 kierunkach z plynnym obracaniem.
Przykład na to jak w GM6 przy pomocy nowych funkcji (tylko dla zarejestrowanych!) zrobić ładny miotacz ognia włącznie z lekkim oświetleniem podłogi.
Przykład pokazujący 3 sposoby na poruszanie. 2 proste i 1 złożony (ale jak się pozna jego budowę to jest dość prosty). (Wersja GMD)
Przykład podziału gry na tury(wersja gmd)
Prosty przyklad ukazujący jak zrobic "uplywanie czasu"
Najnowsze wersje GameMakera:
wydana 75 dni temu
wydana 3 dni temu
wydana 9 dni temu