Pliki w tej kategorii: 160

Kursor myszki

Zmiana kursora myszki na bitmapę. Opis obiektów po najechaniu nań kursorem myszki.

Rozmiar
11 KB
Autor
Ranma_man
Ocena
5/10
1 głos
Komentarze

Zapis i odczyt stanu gry

Zapis i odczyt stanu gry z i do pliku. W przykładzie pokazany jest także guzik odwołujący się do strony www.

Rozmiar
5 KB
Autor
Ranma_man
Ocena
5/10
2 głosy
Komentarze

Rysowanie - efekt graficzny

Jak w tytule, efekt graficzny wraz z źródełkiem.

Rozmiar
2 KB
Autor
PezeT
Ocena
6/10
2 głosy
Komentarze

Konsola i komendy

Konsola do wykorzystania np. do stworzenia chata. Przykład pokazuje też jak zrobić obsługę wpisywanych komend wraz z argumentami.

Rozmiar
15 KB
Autor
Ranma_man
Ocena
4/10
1 głos
Komentarze

Splitscreen

Splitscreen, czyli przedzielenie ekranu. Pomocne przy tworzeniu gier dla dwóch graczy. Co najważniejsze, przykład ukazuje jak zrobić panele, aby każdy wyświetlał się tylko we właściwym oknie.

Zmodyfikowano pod wersję 6.1.

Rozmiar
22 KB
Autor
Ranma_man
Ocena
6/10
3 głosy
Komentarze

Spriter

Dynamiczna zmiana wielkości sprite'a.

Rozmiar
2 KB
Autor
Piotr
Ocena
6/10
2 głosy
Komentarze

Zmiana sterowania

Prosty skrypt zmiany sterowania. Przeczytaj dokładnie początkowe info!

Rozmiar
5 KB
Autor
Ranma_man
Ocena
6/10
3 głosy
Komentarze

Skuteczność

Wyliczanie skuteczności strzału.

Rozmiar
6 KB
Autor
BeWuO
Ocena
7/10
2 głosy
Komentarze

Światło

Ściemnianie, rozjaśnianie obrazu zależnie od odległości od najbliższej pochodni.

Rozmiar
5 KB
Autor
Ranma_man
Ocena
5/10
2 głosy
Komentarze

Śnieg

Pada śnieg, pada śnieg... a płatki spadają w losowym kierunku. :)

Rozmiar
2 KB
Autor
Choosen
Ocena
6/10
2 głosy
Komentarze

Sterowanie myszką

Sterowanie obiektem za pomocą myszki. Wskazujemy miejsce docelowe, gdzie ma się udać dany obiekt.

Rozmiar
19 KB
Autor
Ocena
5/10
3 głosy
Komentarze

Śnieg 2

Drugi efekt śniegu, tym razem innego autora.

Rozmiar
16 KB
Autor
Ocena
7/10
3 głosy
Komentarze

Chodzenie obrotowe - 4 kierunki

Chodzenie w następującym stylu: kursory lewo/prawo - obrót, kursory góra/dół - chodzenie do przodu/tyłu.
Przykład zmodyfikował: Ranma_man

Rozmiar
15 KB
Autor
SLy
Ocena
5/10
3 głosy
Komentarze

Kolizja częściowa

Jak sama nazwa wskazuje, wykrywanie kolizji z daną częścią obiektu.

Rozmiar
25 KB
Autor
Ocena
4/10
3 głosy
Komentarze

strafe,pasek zycia

Przykład jak zrobić "strafe'owanie" czyli chodzenie na boki oraz oddzielne paski życia dla przeciwników.

Rozmiar
59 KB
Autor
Choosen
Ocena
8/10
2 głosy
Komentarze

ruchome platformy

Przyklad pokazujący jak zaprogramowac ruch platform. Bardzo prosty, bardzo szybki, bardzo efektywny.

Rozmiar
3 KB
Autor
Choosen
Ocena
8/10
2 głosy
Komentarze

unikanie przeszkód

Przyklad, który pokazuje jak zaimplementować algorytm omijania przeszkód i dążenia do wskazanego przez kursor myszki celu. Bardzo szybki aczkolwiek nie zawsze poprawnie działający algorytm.

Rozmiar
202 KB
Autor
Choosen
Ocena
6/10
5 głosów
Komentarze

fraktale

Wizualizacja graficzna funkcji matematycznych.

Rozmiar
10 KB
Autor
Choosen
Ocena
8/10
8 głosów
Komentarze

serpentyna

Prosty efekt graficzny - rysująca się serpentyna.

Rozmiar
2 KB
Autor
Choosen
Ocena
7/10
1 głos
Komentarze

animowane napisy

Przykład, który pomoże w wykonaniu animowanych napisów.

Rozmiar
2 KB
Autor
Choosen
Ocena
5/10
4 głosy
Komentarze

Najnowsze wersje GameMakera:

Stabilna
2024.2.0.132 • 2024.2.0.163
wydana 54 dni temu
LTS
2022.0.2.51 • 2022.0.2.49
wydana 193 dni temu
Beta
2024.400.0.549 • 2024.400.0.567
wydana  4 dni temu
= IDE, = Runtime
Użytkownicy online
1 użytkownik aktywny:
gości: 1,
(~ostatnie 15 minut)
Discord
Shoutbox
gnysek (20:44, 11.04.24)
Niektórzy dlatego wybierają GMEdit. Ale ja liczę na Code Editor 2, tylko na razie zbyt zbugowany jest.
Tymon (16:11, 11.04.24)
Stitch dla mnie osobiście jest lepszy bo nie musze kopać się z interfejsem GMa i mogę tylko pisać kod.
Tymon (16:05, 11.04.24)
Yes. Obecny nie jest taki zły, jak zainstalowałem najnowszą stabilną to w porównaniu z tym czego używałem... 10 lat temu...? Wszystko wydaje się lepsze.
gnysek (22:48, 10.04.24)
bscotch/stitch ? Ja czekam na fixy do nowego edytora, bo wszystko wydaje się dziś lepsze od tego obecnego :D
Tymon (19:54, 10.04.24)
Hm, Stitch okazuje się całkiem dobrą alternatywą dla wbudowanego edytora
Wojo (22:16, 08.04.24)
siemano huder myślałem, że zniknąłeś całkiem z gmclanu bo na discordzie cie nie ma :D
I am Lord (00:37, 05.04.24)
O dzięki :D
gnysek (09:58, 02.04.24)
Znalazłem na podstawie jego postów: youtube.com/@Jakim_
I am Lord (20:16, 01.04.24)
Ktoś ogarnia jakie konto miał Jakim na YT?
gnysek (16:07, 29.03.24)
Nowy Edytor kodu jednak po świętach
Starsze wpisy znajdziesz w Archiwum.
Ankieta
Ile zarobiłeś do tej pory na grach stworzonych w GM?