Przykład pokazuje jak zrobić prostą playlistę, która pobiera pliki mp3 z katalogu. Pozycję można zmieniać strzałkami. Enter służy do odtworzenia piosenki.
Przykład prostego systemu walki w grach RPG ala Tibia.
W pełni modyfikowalny suwak za pomocą jednej funkcji.
Wybór gracza z różnymi parametrami i zastosowanie tego w grze.
Obrót view o 360 stopni, gdy obraca się bohater.
Jak zrobić, żeby samochód zostawiał za sobą ślady opon? Już wiadomo. :]
Za pomocą specjalnego DLL możemy do gry wprowadzić pole formularza, rodem z przeglądarki internetowej.
Poruszanie się postaci po kratkach.
Czyli jak zrobić paletę barw i podmienianie kolorów naszego bohatera.
Kto grał kiedykolwiek w przygodówkę, wie o co chodzi. Mały przykład pokazujący jak zrobić inventory.
Sterujemy czołgiem. Można obracać głowicą niezależnie od reszty pojazdu.
Celowniczek, jak w Kurce Wodnej.
Jak sama nazwa wskazuje - edytor plansz. Zrobiony przez Tymona (skrypty) i Dawidsa (umieszczenie ich w przykładzie). Zapisuje pozycję i object index wszystkich obiektów na planszy do pliku tekstowego.
Cykl dnia i nocy oraz oświetlenie
W pliczku tym znajdziecie gotowe rozwiązanie tworzenia efektu dnia i nocy oraz ciemności po zmroku i prostego systemu świateł.
Przykład ukazuje sposób budowy tablic tekstowych na przykładzie listy imion.
Przykład obrazujący jak wykorzystać wbudowany system znajdywania drogi w GM od wersji 6.
Przykład pokaże nam jak można urealnić troszkę AI przeciwników dodając im pole widzenia.
Przykład pokazuje jak można wykonać skrypt ładujacy masowo zasoby (sprits, sounds etc.) z dysku.
Dołączyłem kilka plików bmp, jpg, gif i wav.
Przykład pokazujący metodę stworzenia AI do gry platformowej używając tzw. waypointów.
Pole tekstowe jak w grach RPG.
Dodano lekką modyfikację.
Najnowsze wersje GameMakera:
wydana 75 dni temu
wydana 3 dni temu
wydana 9 dni temu