Cykl dnia i nocy oraz oświetlenie
W pliczku tym znajdziecie gotowe rozwiązanie tworzenia efektu dnia i nocy oraz ciemności po zmroku i prostego systemu świateł.
Autor: Ranmus
Czy chodzi o to, że księżyc miał wokół siebie kawałek granatowego nieprzeźroczystego tła i jak chował się za horyzont, to blakł, ale trochę prześwitywał przez ziemię? Zresztą, zaraz ściągnę i zobaczę.
Obszar wokół księżyca poprawiona, ale co z tym:
gmclan.org/uploader/39/cykl_dnia_bug.jpg ??
P.S. Przykładzik w dechę i piękniutki do tego. Dałem 10/10.
Dawidsu: To nie jest bug, ponieważ na warstwie zewnętrznej wycinam specjalnie koło tam gdzie księżyć by ładniej świecił. ;P Masz jakiś inny pomysł jak to zrobić? Może jeszcze coś pokombinuję.
@Ranmus: jak się chowa, to już tak bardzo nie świeci, bo się rozmywa i bleknie. Może jak już będzie kolidował z ziemią, to nie wycinać? Albo wycinać część koła.
Ale to i tak nie ma sensu. Bo jak dodasz drzewka, domki itd.? Trzeba jednak nie wycinać dla księżyca tego kawałka.
EDIT: Znalazłem inny sposób, ale jeszcze mniej wydajny. Mianowicie wszystkie obiekty typu duszki, murki itd. podczepiamy (opcja parent) pod np. obiekt o nazwie "obiekty". Teraz surface ciemnosci czyscimy dokladnie co stepa, potem with ( obiekty )... i rysujemy obiektom sprity z kolorem c_black. Dalej wycinamy swiatla z tak wyrysowanej warstwy. Skutkiem tego bedzie nieprzyciemnianie nieba, tylko obiektow na pierwszym planie.
Sposób ten możecie zobaczyć w moim uploaderze -> cykl2.zip
fajne , ale zwalnia w nocy . Ale przerobiłem już ze w nocy tez już jest szybko. Z tego co przeczytałem w info , moge przerobić to i umieścic w grze.
Najnowsze wersje GameMakera:
wydana 85 dni temu
wydana wczoraj
wydana 6 dni temu