Pliki w tej kategorii: 160

Walka turowa

Engine gry turowej, co prawda żołnierze nie są tym samym typem obiektu, ale to zawsze coś.

Rozmiar
8 KB
Autor
SLy
Ocena
8/10
4 głosy
Komentarze

Ulepszone kody

Wpisywanie kodów, ale przy pomocy struktury "switch".

Rozmiar
2 KB
Ocena
8/10
8 głosów
Komentarze

Kody

Proste wpisywanie kodów.

Rozmiar
2 KB
Autor
Nicolas
Ocena
6/10
3 głosy
Komentarze

Prosty engine gry logicznej

Jak w temacie, poruszamy obiektem, który odbija się od innych.

Rozmiar
4 KB
Autor
Ocena
6/10
2 głosy
Komentarze

Złożony system ruchów.

Przykład pokazuje jak zrobić ślizgawkę w platformówce lub nadać ruchom bohatera więcej realizmu dzięki uwzględnieniu sił tarcia i bezwładności.

Rozmiar
476 KB
Autor
Ocena
8/10
5 głosów
Komentarze

Ulepszony pasek życia

Przykład pokazujący, jak zrobić pasek życia z wypisanym na nim stanem zdrowia.

Rozmiar
11 KB
Ocena
7/10
6 głosów
Komentarze

Losowe chodzenie dla NPC

Jak w tytule, chodzenie w 4 kierunkach po określonym obszarze. Zmiana kierunku co 5 sekund.

Rozmiar
3 KB
Autor
Sly
Ocena
4/10
3 głosy
Komentarze

lina

Przykład implementacji fizyki podczas użycia liny ( podobnie jak w worms )

Rozmiar
7 KB
Autor
Choosen
Ocena
5/10
7 głosów
Komentarze

Edytor plansz

Edytor do plansz typu szachownica. Rozpoznanie obiektów w danej pozycji, a na koniec zapisanie planszy do pliku.

Rozmiar
17 KB
Autor
Ranma_man
Ocena
6/10
3 głosy
Komentarze

2 Efekty graficzne

Jak w temacie. Coś radaropodobnego i plazma.

Rozmiar
3 KB
Autor
Ranma_man
Ocena
6/10
4 głosy
Komentarze

Gwiazda

Przykład pokazujący użytek funkcji draw. Skalowana i obracająca się gwiazda.

Rozmiar
5 KB
Autor
Ranma_man
Ocena
6/10
2 głosy
Komentarze

Prosty interface

Na wzór Diablo ;)

Rozmiar
13 KB
Autor
BeWuO
Ocena
4/10
4 głosy
Komentarze

Katalogi

Prościutki skrypt objaśniający wykorzystanie funkcji do obsługi katalogów.

Rozmiar
3 KB
Autor
Ranma_man
Ocena
6/10
1 głos
Komentarze

Generowanie napisu

Efektowne generowanie napisów z małych obiektów.

Rozmiar
5 KB
Autor
Ranma_man
Ocena
6/10
3 głosy
Komentarze

Lupa

Efekt lupy, raczej jako ciekawostka.

Rozmiar
5 KB
Autor
Ranma_man
Ocena
5/10
2 głosy
Komentarze

Łączenie muru

Automatyczne łączenie różnych części murka, żeby się nie męczyć w edytorze. :)

Rozmiar
6 KB
Autor
Ocena
7/10
4 głosy
Komentarze

Odejmowanie energii

Odejmowanie energii po kliknięciu na obiekt.

Rozmiar
6 KB
Autor
PezeT
Ocena
3/10
6 głosów
Komentarze

Pole widoku

Ograniczanie pola widoku gracza.

Rozmiar
25 KB
Autor
Ranma_man
Ocena
7/10
3 głosy
Komentarze

Efekt prądu

Generowany dynamicznie i losowo prąd.

Rozmiar
10 KB
Autor
Ranma_man
Ocena
7/10
4 głosy
Komentarze

Unikalne ID i rozpoznywanie obiektów

Rozróżnianie obiektów tego samego typu za pomocą wbudowanego unikalnego id.

UPDATE : Dodano wersja na GM6 i GM7

Rozmiar
3 KB
Autor
Ranma_man
Ocena
8/10
2 głosy
Komentarze

Najnowsze wersje GameMakera:

Stabilna
2024.2.0.132 • 2024.2.0.163
wydana 54 dni temu
LTS
2022.0.2.51 • 2022.0.2.49
wydana 193 dni temu
Beta
2024.400.0.549 • 2024.400.0.567
wydana  4 dni temu
= IDE, = Runtime
Użytkownicy online
1 użytkownik aktywny:
gości: 1,
(~ostatnie 15 minut)
Discord
Shoutbox
gnysek (20:44, 11.04.24)
Niektórzy dlatego wybierają GMEdit. Ale ja liczę na Code Editor 2, tylko na razie zbyt zbugowany jest.
Tymon (16:11, 11.04.24)
Stitch dla mnie osobiście jest lepszy bo nie musze kopać się z interfejsem GMa i mogę tylko pisać kod.
Tymon (16:05, 11.04.24)
Yes. Obecny nie jest taki zły, jak zainstalowałem najnowszą stabilną to w porównaniu z tym czego używałem... 10 lat temu...? Wszystko wydaje się lepsze.
gnysek (22:48, 10.04.24)
bscotch/stitch ? Ja czekam na fixy do nowego edytora, bo wszystko wydaje się dziś lepsze od tego obecnego :D
Tymon (19:54, 10.04.24)
Hm, Stitch okazuje się całkiem dobrą alternatywą dla wbudowanego edytora
Wojo (22:16, 08.04.24)
siemano huder myślałem, że zniknąłeś całkiem z gmclanu bo na discordzie cie nie ma :D
I am Lord (00:37, 05.04.24)
O dzięki :D
gnysek (09:58, 02.04.24)
Znalazłem na podstawie jego postów: youtube.com/@Jakim_
I am Lord (20:16, 01.04.24)
Ktoś ogarnia jakie konto miał Jakim na YT?
gnysek (16:07, 29.03.24)
Nowy Edytor kodu jednak po świętach
Starsze wpisy znajdziesz w Archiwum.
Ankieta
Ile zarobiłeś do tej pory na grach stworzonych w GM?