Nasze strony: gmclan.org gameonly.pl ps-plus.pl gameswithgold.pl n-switch.pl hmt.pl
Fastbar
Powrót do strony głównej
Trzymaj pliki na gmclan.org!
Game Maker w pytaniach i odpowiedziach!
Polska dokumentacja
Tabela wyników ligi 24
Pobierz GM
Akademia GMCLANu
Kategorie bazy plików
Pliki -> Game Maker -> Przykłady
Lista plików w aktualnej kategorii
stron: 8

1

23456»

Przykład pauzy w grze, bez użycia surfaces, natomiast z wykorzystaniem struktur, które pojawiły się w GMS 2.3.

Kod dostępny jest także pod adresem https://github.com/gmclan-org/pause_no_surface .
rozmiar: 29 KB | autor: gnysek
pobrań: 75 | głosów: 0 | ocena: 0.00 oceń zasób | komentarzy: 0
Przykład zrobienia własnych okienek do wpisywania tekstu aby zastąpić funkcję get_string(). Wymaga kontrolera który zapamiętuje aktualnie wskazane pole. Łatwo konfigurowalny poprzez zmienne w create które można też edytować w creation code room edytora.

Oczywiście ostylowanie ich aby pasowały do waszej gry to już wasza robota!
rozmiar: 10KB | autor: Threef
pobrań: 8265 | głosów: 1 | ocena: 9.99 oceń zasób | komentarzy: 0
Z pomocą http://freegeoip.net/ pozwala wyświetlić miasto i kraj użytkownika, a także pokazuje na mapie gdzie się znajduje.

Ponieważ to darmowa baza, może nie być dokładna - niestety te dokładniejsze są płatne i to sporo.

[GameMaker:Studio 1.1]
rozmiar: 626 KB | autor: gnysek
pobrań: 13221 | głosów: 3 | ocena: 7.00 oceń zasób | komentarzy: 2
Przykład pokazuje ściganie przeciwnika za graczem tak by obierał najlepszą drogę.
rozmiar: 28 KB | autor: HuderLord
pobrań: 13398 | głosów: 5 | ocena: 5.79 oceń zasób | komentarzy: 1
Przykład pokazuje jak w prosty sposób zrobić kolizje w grze izometrycznej. Dodatkowo można zobaczyć jak się robi zaznaczanie grup myszką.
rozmiar: 10 KB | autor: Threef
pobrań: 13386 | głosów: 1 | ocena: 7.00 oceń zasób | komentarzy: 0
Bardzo ciekawy przykład użycia stosów
rozmiar: 21 KB | autor: Threef
pobrań: 12513 | głosów: 4 | ocena: 7.74 oceń zasób | komentarzy: 1
Przykład pokazuje cztery sposoby przewijania np. Menu na ekranach dotykowych
rozmiar: 20 KB | autor: Threef
pobrań: 12564 | głosów: 1 | ocena: 8.00 oceń zasób | komentarzy: 0
W GameMaker:Studio w przeciwieństwie do poprzednich wersji nie ma już wewnętrznego licznika zasobów, automatycznie inkrementowanego i nadającego kolejne ID bez nawet jeśli zasoby znikają - możliwe było posiadanie zasobów o ID 0,1,5,7,9,10. W GM:Studio zasoby zawsze posiadają identyfikatory jako kolejne liczb naturalne od 0 do n, nie wg. kolejności tworzenia, a wg. kolejności w drzewku (zatem ID nie są stałe jak kiedyś). To jednak pozwala wykonać pętlę whilę od 0 do n tak długo, jak zasób o danym ID istnieje, zapisać jego nazwę jako string w tablicy i następnie za pomocą skryptów pobierać ID zasobów po nazwie.
Brzmi skomplikowanie, ale w użyciu jest proste. Wystarczy wywołać skrypt index_init() na początku gry (koniecznie tylko raz!) i potem można używać skryptów sprite_get_index(), object_get_index(), script_get_index() oraz room_get_index() za argument podając nazwę jako string. Jeśli potrzebujesz skrptów także dla pozostałych zasobów jak czcionki, tła, ścieżki itp., to dopisanie nie powinno być problemem, mając gotowy kod dla reszty.
rozmiar: 357 KB | autor: gnysek
pobrań: 8388 | głosów: 0 | ocena: 0.00 oceń zasób | komentarzy: 0
Dość częsty problem, pojawiający się gdy chcemy obracać view, lub zmieniać jego rozmiar aby przybliżać/oddalać akcję, ale rozmiar wyjściowy ekranu zostaje niezmienny - cały interfejs gry również się skaluje i obraca. Ten przykład pokazuje jak sprawić, aby wszelkie informacje typu energia, punkty itp, nie zmieniały swojego położenia.

Zawiera pliki dla wersji GM 8.0, 8.1 oraz HTML5/Studio.
rozmiar: 212 KB | autor: gnysek
pobrań: 9505 | głosów: 3 | ocena: 5.67 oceń zasób | komentarzy: 6
Prosty przykład pokazuje jak po najmniejszej lini oporu narysować wykres liniowy. Przydatny do gier w których pojawiają się dane statystyczne np. wyniki na końcu rozgrywki.
rozmiar: 10 KB | autor: Uzjel
pobrań: 9168 | głosów: 4 | ocena: 5.00 oceń zasób | komentarzy: 12
Przykład pokazuje jak dodać premię punktową w zależności od czasu w jakim zbiera się pickupy. Jezeli zdobycie kolejnego pickupu nie przekroczy dwóch sekund, dostaje się dodatkowe punkty.
rozmiar: 868 KB | autor: Uzjel
pobrań: 9444 | głosów: 5 | ocena: 7.80 oceń zasób | komentarzy: 1
Przykład pokazuje jak w prosty sposób zrobić podstawowe poruszanie się w strategiach (głównie ekonomicznych) jak np Knights and Merchants.
rozmiar: 13 KB | autor: Uzjel
screen | pobrań: 9894 | głosów: 6 | ocena: 7.00 oceń zasób | komentarzy: 0
Bardzo dobry silnik szachowy respektujący oficjalne zasady tejże gry (łącznie z biciem w przelocie, roszadą i podobnymi). Świetnie napisany, wszystko w jednym obiekcie. Dla początkujących może być trudny do zrozumienia.
rozmiar: 1494 KB | autor: Jakim
pobrań: 13428 | głosów: 13 | ocena: 8.53 oceń zasób | komentarzy: 20
Przykład wysyłania wiadomości e-mail poprzez skrypt php, przy użyciu biblioteki Ether.dll.
W paczce znajduje się projekt GM6 ze skryptem SendMail() i przykładem użycia, oraz plik mail.php ze skryptem wysyłającym e-mail.
rozmiar: 105 KB | autor: PsichiX
pobrań: 9924 | głosów: 13 | ocena: 2.92 oceń zasób | komentarzy: 15
Dekodowanie hasła podobne do tego z gry Just Cause 2.
rozmiar: 14 KB | autor: Uzjel
pobrań: 10002 | głosów: 11 | ocena: 7.74 oceń zasób | komentarzy: 7
Przykład wyjaśnia na czym polegają kolejki i listy.
rozmiar: 114 KB | autor: Uzjel
pobrań: 10065 | głosów: 7 | ocena: 7.42 oceń zasób | komentarzy: 4
Przykład obrazuje jak można wykonać listę zapisów stanu gry znajdujących się na dysku.
rozmiar: 12 KB | autor: Uzjel
pobrań: 10186 | głosów: 12 | ocena: 6.25 oceń zasób | komentarzy: 2
Przykład pokazuje jak obliczyć przyszłą pozycję gracza na podstawie jego kierunku i prędkości. Przydatne jest to w grach typu Tower Defence, strategiach, TDS'ach.
rozmiar: 13 KB | autor: Uzjel
pobrań: 9750 | głosów: 12 | ocena: 7.33 oceń zasób | komentarzy: 11
Przykład bumpmappingu (mapowania wypukłości - czyli takiego lepszego oświetlenia, na którym widać na teksturze, z której strony pada światło).
http://pl.wikipedia.org/wiki/Bumpmapping
rozmiar: 790KB | autor: Dawidds
pobrań: 14058 | głosów: 25 | ocena: 8.52 oceń zasób | komentarzy: 9
Algorytm drzew czerwono-czarnych.
Przykład, jak można stosować w GM referencje do obiektów, ich rodziców, dziadków i pradziadków.
rozmiar: 11 KB | autor: gnysek
pobrań: 9766 | głosów: 3 | ocena: 7.67 oceń zasób | komentarzy: 10

Sortowanie wyników:
Według:
stron: 8

1

23456»

W bazie mamy plików: 216
Menu
Panel użytkownika
Jesteś niezalogowany!

Nie masz konta? Zarejestruj się
Użytkownicy on-line
15 użytkownik(ów) aktywny(ch) przez ostatnie 15 minut:
gości: 13, userów: 2, ukrytych: 0
Adriann, Uzjel
Użytkownicy na czacie discord
Shoutbox
AdriannAdriann (19:28, 30.07.21):
chyba że jeden gracz steruje a drugi strzela ale to naciągane
AdriannAdriann (19:28, 30.07.21):
i twin stick shooter ze sterowaniem wsadem i strzelaniem strzałkami
UzjelUzjel (15:22, 30.07.21):
Dwoje na jednej. Czyli sterowanie myszką też raczej odpada.
AdriannAdriann (10:13, 30.07.21):
tak
SimianVirus7SimianVirus7 (10:01, 30.07.21):
dobrze rozumiem, że gra ma mieć tryb LANowy? Czy dwoje graczy na jednej klawiaturze?
AdriannAdriann (7:58, 30.07.21):
Racja, zastanawiam się czy najrozsądniejsze nie będzie zrobienie po prostu solidnego stoot'em upa czy endless runnera
gnysekgnysek (0:16, 30.07.21):
Tak, to musi być taka gierka, w którą wskakujesz w sekundę i możesz grać minutę, godzinę, lub dzień, a ma się nie nudzić.
AdriannAdriann (23:21, 29.07.21):
Ja się cały czas zastanawiam co zrobić, mam wrażenie że to inny game jam niż zwykłe tego typu. Tu trzeba będzie zrobić coś małego solidnego i uniwersalnego a nie super kreatywnego jak w innych jamach
gnysekgnysek (23:19, 29.07.21):
Ja mam pomysł, ale nie wiem czy mam czas.
SimianVirus7SimianVirus7 (18:00, 29.07.21):
Ja mam nadzieje, że coś zrobię
AdriannAdriann (12:57, 29.07.21):
Jest już temat, kto jeszcze coś robi?:3
gnysekgnysek (11:04, 29.07.21):
W Pieninach, uczyłem dzieci chodzenia po górach
SutikkuSutikku (22:00, 28.07.21):
to gdzie to wakacje miałeś, warto było?
gnysekgnysek (10:43, 26.07.21):
U, parę nowych osób na Patronite było, to też muszę zaktualizować.
gnysekgnysek (10:37, 26.07.21):
I wróciłem! Do wieczora postaram się ogarnąć zaległości
SimianVirus7SimianVirus7 (8:13, 24.07.21):
Biedni bramkarze
NirvanNirvan (23:29, 23.07.21):
właśnie skończyłem prywatną transmisję na żywo z meczu (gierka na gamejam) youtu.be/BDQ4HdrPQkQ?t=67
nowy_usernowy_user (9:22, 21.07.21):
@gnysek, pochwal się dokąd jedziesz
SimianVirus7SimianVirus7 (8:09, 20.07.21):
Pogody życzę, bo u nas dosłownie 2 dni skwar, 2 dni ulewy
gnysekgnysek (0:49, 20.07.21):
Ja dziś wyjeżdzam na wakacje, więc pewnie nie będzie żadnego dużego update do niedzieli, ale kolejny tydzień mam nadal urlop, więc można się spodziewać większych ruchów
gnysekgnysek (9:29, 19.07.21):
Niby właśnie miała to naprawiać, jeszcze nie dawałem newsa, bo tam są jakieś dwa grube bugi w tej nowej wersji i je naprawiają
AdriannAdriann (13:47, 18.07.21):
Narazie działa dobrze
SimianVirus7SimianVirus7 (9:37, 18.07.21):
Czy wam też nowa wersja 2.3.3 tak zamula, jakby procek działał na 100% a przy zamykaniu gm'a, zwiesza się na około 20 sekund?
gnysekgnysek (15:56, 16.07.21):
Ja zobaczę ile mi zostanie po wakacjach, no i muszę naprawić mój stelaż, bo nie trzyma.
adam014adam014 (16:50, 15.07.21):
Ja kupiłem G29 i jestem mega zadowolony, bez porównania z Thrustmasterem na którym śmigałem wcześniej
gnysekgnysek (0:38, 15.07.21):
Jeszcze ustalamy, ale będzie za kilka tygodni, żeby dać wam czas na wakacje
AdriannAdriann (19:55, 14.07.21):
I co z tym konkursem?
gnysekgnysek (19:48, 14.07.21):
Kierę dopiero kupię jak GT7 wyjdzie (chyba, że do Forzy na XOne też by takowa działała). Ale to plan na drugą połowę roku.
adam014adam014 (17:48, 14.07.21):
Pad czy kiera? Bo ja też latam w f1
gnysekgnysek (11:47, 14.07.21):
ja i tak gram w konsolowe wersje
nowy_usernowy_user (10:08, 14.07.21):
gnysek, nie wiedziałem, że interesujesz się F1. Szkoda, że nie powiedziałeś wcześniej, to byśmy coś pograli na multi w f12020. Ta najnowsza część już raczej nie pójdzie na moim lapku
gnysekgnysek (22:48, 13.07.21):
To już jutro, dostałem kod na F1 2021 Deluxe do recenzji, idę pograć
AdriannAdriann (20:30, 13.07.21):
Gms pyta o aktualizację więc chyba już
gnysekgnysek (15:21, 13.07.21):
A no nie, chciałem przy okazji newsa o 2.3.3, ale nie chcą wydać A dwie osoby muszę dodać, to fakt
ThreefThreef (12:56, 13.07.21):
Poza tym gnysek jeszcze nie zaktualizował listy z Patronite
gnysekgnysek (10:30, 13.07.21):
Już kombinujemy i zapowiada się spora wartość nagród.
ThreefThreef (9:49, 13.07.21):
SimianVirus7SimianVirus7 (8:47, 13.07.21):
Zmieniam zdanie, dawaj te nagrody
SimianVirus7SimianVirus7 (21:24, 12.07.21):
Chcemy konkurs, niekoniecznie z nagrodami
gnysekgnysek (19:25, 12.07.21):
Hej, chcecie konkurs z nagrodami ?
AdriannAdriann (18:54, 10.07.21):
o, przetestuję tą opcję
gnysekgnysek (18:26, 10.07.21):
No i czy zgłosiłeś ten błąd, żeby mogli poprawić
gnysekgnysek (18:25, 10.07.21):
A czyściłeś kiedyś assety ikoną z miotełką, zamiast ładować kilka razy ?
AdriannAdriann (12:49, 10.07.21):
Szczególnie wkurza że przy aktualizacji tilesetów często są niewidoczne w grze, dopiero załadowanie ich kilka razy pod rząd pomaga
AdriannAdriann (12:48, 10.07.21):
W 2.3 wkurza tylko to że jest tak dużo błędów
gnysekgnysek (19:47, 8.07.21):
2.3.3 jest już gotowe, premiera pewnie w ciągu paru dni.
BorekBorek (15:38, 8.07.21):
ja ostatnio odpalałem jakiś projekt w GM 1.4, to aż zdziwiony byłem jak można było na tym dziadostwie pracować Co jak co, ale w GM 2+ mimo wszystko pracuje się o wiele wygodniej. Sama wyszukiwarka robi robotę... pomyśleć, że kiedyś na GM 7 tworzyło się mapy do Almory bez zoomu hardcore...
gnysekgnysek (11:49, 8.07.21):
Bez przesady, poza layerami i brakiem d3d praktycznie wszystko jest w tym samym miejscu, jak włączysz jasny skin to w ogóle mega podobnie. Te same eventy, funkcje itd.
Konrad-GMKonrad-GM (19:09, 7.07.21):
Może porzucili delphi GMa właśnie przez wzgląd na zmieniający się market i konkurencję idk
Ankieta
» Co robi Tymon?
Zaszył się w szuwarach
Został cyborgiem
Dubluje Toma Cruise'a w filmach
Tworzy gry
Wiedzie spokojne życie poza GMCLANem

GMCLAN to serwis o programie Game Maker i nie tylko.
[ Polityka prywatności ]
Copyright © 2002-2021. GMCLAN.ORG
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie materiałów bez zgody redakcji zabronione!
© 2002-2017 Ranmus, © 2017-2021 {=|=} fable_inside();

[ Czas generowania strony: 0.063 sekund ] [ Liczba zapytań MySQL: 13 ]