Pliki w tej kategorii: 160

Przyszła pozycja gracza

Przykład pokazuje jak obliczyć przyszłą pozycję gracza na podstawie jego kierunku i prędkości. Przydatne jest to w grach typu Tower Defence, strategiach, TDS'ach.

Rozmiar
13 KB
Autor
Uzjel
Ocena
7/10
12 głosy
Komentarze

Bumpmapping 2D

Przykład bumpmappingu (mapowania wypukłości - czyli takiego lepszego oświetlenia, na którym widać na teksturze, z której strony pada światło).
http://pl.wikipedia.org/wiki/Bumpmapping

Rozmiar
790 KB
Autor
Dawidds
Ocena
9/10
25 głosów
Komentarze

Drzewa czerwono-czarne

Algorytm drzew czerwono-czarnych.
Przykład, jak można stosować w GM referencje do obiektów, ich rodziców, dziadków i pradziadków.

Rozmiar
11 KB
Autor
gnysek
Ocena
8/10
3 głosy
Komentarze

Inventory na wzór Diablo II

Świetnie wykonany przykład inventory na wzór gry Diablo II. Wykorzystuje tylko 1 obiekt!

Rozmiar
75 KB
Autor
Jakim
Ocena
9/10
25 głosów
Komentarze

Szybszy efekt niewidzialności

Przykład pokazuje dużo wydajniejszy sposób na uzyskanie efektu niewidzialności (zniekształcenie określonego fragmentu terenu).

Rozmiar
294 KB
Autor
Dawidds
Ocena
7/10
10 głosów
Komentarze

Efekt niewidzialności

Bardzo dobry przykład przedstawiający sposób zaprogramowania efektu niewidzialności, czyli tak zwanego cloak effect. Wymagana jest wersja Pro Game Makera.

Rozmiar
312 KB
Autor
Dacus
Ocena
8/10
7 głosów
Komentarze

Anaglif i Surfacesy 3D

Przykład ukazujący technikę anaglifu (przestrzennego obrazu oglądanego za pomocą specjalnych okularów, zwykle czerwono-niebieskich) oraz sposób na obsługę surfacesów w trybie 3D (technika nadająca się do efektów takich jak lustra, portale, postprocessing obrazu (HDR, np. efekt Bloom), i tym podobnych).

Rozmiar
133 KB
Autor
Ocena
8/10
24 głosy
Komentarze

Milionerzy

Przykład prostego teleturnieju korzystający z ds_list - jeden obiekt, 3 skrypty, dowolna ilość pytań.

Załączone wersje dla GM7 i GM8.

Rozmiar
32 KB
Autor
gnysek
Ocena
7/10
13 głosów
Komentarze

Układanie obrazów z kropek

Ciekawy efekt rozkładu grafiki na kropki.

Rozmiar
12 KB
Autor
Dawidds
Ocena
8/10
27 głosów
Komentarze

Generator drzewek v2

Ulepszony generator drzewek, tym razem wykorzystujący wspaniałe tekstury, wycięte ze zdjęć dzięki naszemu wspaniałemu użytkownikowi PoxiPolowi.

Rozmiar
946 KB
Autor
Dawidds
Ocena
8/10
20 głosów
Komentarze

Generator drzewek

Prosty generator "drzewek", takie trochę bardziej losowe drzewo binarne.
http://pl.wikipedia.org/wiki/Drzewo_binarne

Rozmiar
28 KB
Autor
Dawidds
Ocena
4/10
11 głosów
Komentarze

Deszcz topdown aka... iRain!

Inspired by Hunter :)

Rozmiar
24 KB
Autor
Dawidds
Ocena
7/10
9 głosów
Komentarze

Shapes (Kształty)

Przykład ze skryptami pokazujący jak obliczać kolizje obiektu z bokami dowolnego kształtu, jak przechowywać jego dane, jak optymalniej rysować kształt statyczny. W kolejnej wersji dodam sprawdzanie czy obiekt nie znajduje się wewnątrz kształtu, nie tylko na krawędziach.

Rozmiar
24 KB
Autor
PsichiX
Ocena
7/10
12 głosy
Komentarze

System świateł aka iLights

Prosty, ładny i wydajny system świateł.

Ed: Żeby nie było ze plagiat, grafiki (tło i latarka) wzięte z innego podobnego przykładu :P Ale same światła zupełnie inne (linku nie mam, bo na dysku znalazłem, nie wiem, skąd on jest).

Rozmiar
172 KB
Autor
Dawidds
Ocena
5/10
7 głosów
Komentarze

Trzęsienie ekranu

Prosty i wygodny przykładzik/silniczek trzęsienia ekranu.

Spacja - lekki wstrząs
Enter - mocny

Rozmiar
5 KB
Autor
Dawidds
Ocena
7/10
10 głosów
Komentarze

Ruch platformowy

Przykład/silnik ruchu platformowego z:
-liczeniem kolizji per-pixel
-płynnym ruchem gracza / tarciem
-kontrolowana wysokością skoku
-pochyłymi platformami
-ruszającymi się platformami
-bloczkami na które wskakujemy od dołu

-doublejump / podwójny skok
-skidjump / wyższy skok (rozpędzamy się, nagle zmieniamy kierunek i odrazu skaczemy, dzięki temu skok jest wyższy)
-walljump / odbijanie się od ścian
-stick / przyklejanie się do sufitu i ew. poruszanie się po nim
-HitDown / rozpędzanie się w dół, dzięki czemu możemy rozwalić "kruche" bloczki.

Zrobiłem nawet prosty level demonstrujący walljumpy skidjumpy platformy itepe.
Kolców/laserów / ogólnie potworów nie robiłem aby nie zasyfiać tego niepotrzebnie, to chyba każdy sobie zrobić potrafi, przykład ma przedstawiać ruch platformowy i niech taki pozostanie.

Rozmiar
17 KB
Autor
Dawidds
Ocena
8/10
21 głosów
Komentarze

Particles w praktyce

Przykład pokazuje praktyczne zastosowanie cząsteczek w naszej grze.

Rozmiar
178 KB
Autor
Uzjel
Ocena
8/10
4 głosy
Komentarze

Karty - gra pamięciowa

Przykład pokazuje jak zrobić prostą grę logiczną polegającą na odnalezieniu pary wśród zakrytych kart (tzw. Memo).

Wymaga Game Maker 8

Rozmiar
144 KB
Autor
Uzjel
Ocena
8/10
8 głosów
Komentarze

Fizyka liny (prawie jak w Worms)

Przykład pokazuje sposób zaimplementowania fizyki liny podobnej do tej znanej z serii Worms. Różnicą jest to że lina się nie zgina. Kod może być trudny do zrozumienia dla początkujących.

Rozmiar
12 KB
Autor
Platyna
Ocena
8/10
16 głosów
Komentarze

Rurki - Gra logiczna polegająca na łączeniu rur

Przykład gry logicznej w której celem jest połączenie wszystkich rur obracając pojedynczymi elementami. Kod dobrze opisany, przykład solidny.
Taka Pipemania.

Rozmiar
4 KB
Autor
Pental aka Slash
Ocena
8/10
22 głosy
Komentarze

Najnowsze wersje GameMakera:

Stabilna
2024.2.0.132 • 2024.2.0.163
wydana 54 dni temu
LTS
2022.0.2.51 • 2022.0.2.49
wydana 193 dni temu
Beta
2024.400.0.549 • 2024.400.0.567
wydana  4 dni temu
= IDE, = Runtime
Użytkownicy online
2 użytkowników aktywnych:
gości: 1, userów: 1
 Adriann
(~ostatnie 15 minut)
Discord
32 użytkownicy online na discordzie:
Kysiu, s..., Alice, Carl-bot, Voytec, Wielki Druid, Add92, Kowu, OdrzuconyKrakers, fervi, Sevitaus, r..., Cysior, MKP (GEM), Arrekin, Tobi1Kenobi, Dyno, 🆅🅸🆃🅾74🅼, ZYGZAK, Miłosz, m..., bagno, Tidżi, Danieo, HappyOrange, l..., Krzysiek1250, Shockah, Kandif, 🧁Cupcake🧁, TobiasM (Morgo), xVANiLL
Shoutbox
gnysek (20:44, 11.04.24)
Niektórzy dlatego wybierają GMEdit. Ale ja liczę na Code Editor 2, tylko na razie zbyt zbugowany jest.
Tymon (16:11, 11.04.24)
Stitch dla mnie osobiście jest lepszy bo nie musze kopać się z interfejsem GMa i mogę tylko pisać kod.
Tymon (16:05, 11.04.24)
Yes. Obecny nie jest taki zły, jak zainstalowałem najnowszą stabilną to w porównaniu z tym czego używałem... 10 lat temu...? Wszystko wydaje się lepsze.
gnysek (22:48, 10.04.24)
bscotch/stitch ? Ja czekam na fixy do nowego edytora, bo wszystko wydaje się dziś lepsze od tego obecnego :D
Tymon (19:54, 10.04.24)
Hm, Stitch okazuje się całkiem dobrą alternatywą dla wbudowanego edytora
Wojo (22:16, 08.04.24)
siemano huder myślałem, że zniknąłeś całkiem z gmclanu bo na discordzie cie nie ma :D
I am Lord (00:37, 05.04.24)
O dzięki :D
gnysek (09:58, 02.04.24)
Znalazłem na podstawie jego postów: youtube.com/@Jakim_
I am Lord (20:16, 01.04.24)
Ktoś ogarnia jakie konto miał Jakim na YT?
gnysek (16:07, 29.03.24)
Nowy Edytor kodu jednak po świętach
Starsze wpisy znajdziesz w Archiwum.
Ankieta
Ile zarobiłeś do tej pory na grach stworzonych w GM?