Ruch platformowy
Przykład/silnik ruchu platformowego z:
-liczeniem kolizji per-pixel
-płynnym ruchem gracza / tarciem
-kontrolowana wysokością skoku
-pochyłymi platformami
-ruszającymi się platformami
-bloczkami na które wskakujemy od dołu
-doublejump / podwójny skok
-skidjump / wyższy skok (rozpędzamy się, nagle zmieniamy kierunek i odrazu skaczemy, dzięki temu skok jest wyższy)
-walljump / odbijanie się od ścian
-stick / przyklejanie się do sufitu i ew. poruszanie się po nim
-HitDown / rozpędzanie się w dół, dzięki czemu możemy rozwalić "kruche" bloczki.
Zrobiłem nawet prosty level demonstrujący walljumpy skidjumpy platformy itepe.
Kolców/laserów / ogólnie potworów nie robiłem aby nie zasyfiać tego niepotrzebnie, to chyba każdy sobie zrobić potrafi, przykład ma przedstawiać ruch platformowy i niech taki pozostanie.
Autor: Dawidds
Skaczesz (trzymasz strzałkę w góre maksymalnie długo), jak osiągniesz maksymalną wysokość robisz walljumpa, maksymalna wysokość walljumpa - doublejump, jeszcze jeden walljump i jesteś na szczycie.
To dużo prostsze niż to napisałem
Toś źle próbował
Wskakujesz do tego tunelu, wskakujesz na górę, trzymasz się sufitu, puszczasz strzałkę w górę i trzymasz strzałkę w dół.
A masz:
eportal.boo.pl/upload/file.php?id=plateng.mp4
Oszukałem na platformach, ale tam akurat nie ma żadnej magii, tylko trza doby moment wyczekać.
Ojeju, we wszystkich grach, w które grałem bohater ześlizgiwał się po murze i się je wygodnie robiło. Tu się namęczyłem naciskaniem tych przycisków Jednak sam przykład bardzo dobry
Najnowsze wersje GameMakera:
wydana 75 dni temu
wydana 3 dni temu
wydana 9 dni temu