Ruch platformowy

Przykład/silnik ruchu platformowego z:
-liczeniem kolizji per-pixel
-płynnym ruchem gracza / tarciem
-kontrolowana wysokością skoku
-pochyłymi platformami
-ruszającymi się platformami
-bloczkami na które wskakujemy od dołu

-doublejump / podwójny skok
-skidjump / wyższy skok (rozpędzamy się, nagle zmieniamy kierunek i odrazu skaczemy, dzięki temu skok jest wyższy)
-walljump / odbijanie się od ścian
-stick / przyklejanie się do sufitu i ew. poruszanie się po nim
-HitDown / rozpędzanie się w dół, dzięki czemu możemy rozwalić "kruche" bloczki.

Zrobiłem nawet prosty level demonstrujący walljumpy skidjumpy platformy itepe.
Kolców/laserów / ogólnie potworów nie robiłem aby nie zasyfiać tego niepotrzebnie, to chyba każdy sobie zrobić potrafi, przykład ma przedstawiać ruch platformowy i niech taki pozostanie.

Autor: Dawidds

Rozmiar
17 KB
Autor
Dawidds
Ocena
8/10
21 głosów
Komentarze
Komentarze (łącznie 32, wyświetlam 16 - 30):
HuderLord (śro., 06 Sty. 10, 16:12)
#16

wszystko przeszedłem oprócz ostatniego etapu lol jak ty tak wysoko podskoczyłeś?

Dawidds (śro., 06 Sty. 10, 16:17)
#17

"-skidjump / wyższy skok (rozpędzamy się, nagle zmieniamy kierunek i odrazu skaczemy, dzięki temu skok jest wyższy)"

HuderLord (śro., 06 Sty. 10, 17:14)
#18

Jak robiłem taka samą fizykę na repeat to miałem problem z małymi prędkościami, postać się źle nie płynnie poruszała ( ułamki ) ale widzę że ty ten problem rozwiązałeś, dzięki wielkie bo z tym problemem się męczyłem dłuższy czas a teraz już wiem jak to zniwelować.

PoxiPol (Pon., 11 Sty. 10, 20:23)
#19

Po cholere w GM 8?

Dawidds (Pon., 11 Sty. 10, 20:53)
#20

Bo takim otwiera mi sie gmk :3

PoxiPol (Pon., 11 Sty. 10, 21:33)
#21

GM 7 tez otwiera gmk.

l
lenin (Pon., 11 Sty. 10, 22:28)
#22

Ale nie te stworzone w gm8;/

C
Cover (śro., 13 Sty. 10, 15:39)
#23

Można zrobić ten przykład na GM7?

Marek Siemaszko (śro., 13 Sty. 10, 18:56)
#24

w gm6 plax!

p
Pivot18 (śro., 20 Sty. 10, 20:04)
#25

w gm5 plosie :<

Robert Prus (Czw., 21 Sty. 10, 09:15)
#26

No szkoda was bardzo, może dla gm 1.1 ;)

G
Gunman (Sob., 30 Sty. 10, 12:40)
#27

Dopracuj to, bo często nie mogę zrobic doublejumpa i walljumpa.

p.s. Jestem przed ruchomymi i ciągle na tym drugim tunelu do skakania polegam.

Dawidds (Sob., 30 Sty. 10, 12:44)
#28

Obawiam się, że to jednak Twoja wina, że walljumpy czasem nie wychodzą :) (ew. klawiatury)

m
maciek220896 (Wto., 20 Kwi. 10, 19:49)
#29

A można w GM 7?

TheMarcQ (Wto., 20 Kwi. 10, 20:06)
#30

słaby przykład, prawie każdą czynność można zrobić łatwiej i bardziej przejrzyście

Najnowsze wersje GameMakera:

Stabilna
2024.8.1.171 • 2024.8.1.218
wydana 75 dni temu
LTS
2022.0.3.83 • 2022.0.3.98
wydana  3 dni temu
Beta
2024.1100.0.686 •
2024.1100.0.707
 0.13.0

wydana 9 dni temu
= IDE, = Runtime, = GMRT
Użytkownicy online
1 użytkownik aktywny:
gości: 1,
(~ostatnie 15 minut)
Discord
22 użytkownicy online na discordzie:
Kysiu, Carl-bot, EchoDuck, m..., Kowu, GMRussell, fervi, 𝕳𝖚𝖌𝖔 𝕲𝖔𝖓𝖝𝖆𝖑𝖊𝖝, Moldis, Pako, LadyLush, Dyno, LeD, Miłosz, Ulti, Tidżi, l..., moeglich, s..., d..., Add92, Shockah
Shoutbox
gnysek (11:46, 17.11.24)
Witamy, witamy!
baca (12:22, 16.11.24)
To już 25 lat.. Witam po paru latach nieobecności.
gnysek (11:05, 15.11.24)
Natomiast obecne forum istnieje od 2004, jak z iglu.cz na gmclan.org przeszliśmy i od tego czasu nie było resetów danych.
gnysek (12:35, 13.11.24)
Ogólnie GMCLAN istnieje 22 lata, ale na to trofeum nie zrobiłem (jeszcze xD)
Chell (20:41, 08.11.24)
wow, ta emotka w ogóle nie wygląda jak : O xD
Chell (20:40, 08.11.24)
tylko? :O 4tk ma 15
Borek (18:12, 07.11.24)
Właśnie dostałem powiadomienie z forum, że jestem na GMClanie 18 lat :D Ja pierdzielę...
S
Sutikku (08:43, 18.10.24)
TIL, gamemaker jest starszy ode mnie
gnysek (16:04, 15.10.24)
Za równo miesiąc, GameMaker kończy 25 lat.
Wojo (15:38, 05.09.24)
Ciekawe
Starsze wpisy znajdziesz w Archiwum.
Ankieta
Ile zarobiłeś do tej pory na grach stworzonych w GM?