Shapes (Kształty)

Przykład ze skryptami pokazujący jak obliczać kolizje obiektu z bokami dowolnego kształtu, jak przechowywać jego dane, jak optymalniej rysować kształt statyczny. W kolejnej wersji dodam sprawdzanie czy obiekt nie znajduje się wewnątrz kształtu, nie tylko na krawędziach.

Autor: PsichiX

Rozmiar
24 KB
Autor
PsichiX
Ocena
7/10
12 głosy
Komentarze
Komentarze (łącznie 25, wyświetlam 1 - 15):
S
slash (Wto., 19 Sty. 10, 19:26)
#1

Przykład fajny, ale jest tak skomplikowany, że za Chiny bym nie użył i odradzam każdemu początkującemu :P .

P
PsichiX (Wto., 19 Sty. 10, 21:09)
#2

Dzięki, choć w sumie to tylko rezultat niedawnych dyskusji o mapach i fakt może być nieco zawiły xD postaram się opisać też dokładniej skrypty.
A do Dawiddsa (bo by się zaraz spytał): nie, nie dałem sobie 10 punktów, mimo iż taką teraz ma ocenę przykład.

S
slash (Wto., 19 Sty. 10, 21:48)
#3

To ja dałem 10, bo przykład może mieć wiele zastosowań i jest ok, z tym że, jak już wspomniałem, mi się raczej nie przyda :P . Sam bym sobie to napisał z chęcią, ale bez używania map, bo jakoś nigdy ich nie lubiłem :P .

P
PsichiX (Wto., 19 Sty. 10, 22:02)
#4

map nikt nie lubi bo malo kto wie jaki maja potencjal :D

Dawidds (śro., 20 Sty. 10, 07:07)
#5

=_=

Jezu PsichiX, czasem jak się czyta to co piszesz to naprawdę szczęka opada.
NIGDY nikomu nie zarzuciłem, coby sam sobie wystawił dobrą ocenę, napisałem tylko, że portal zamiast 10 pokazuje 9.99, no ale oczywiście, musiałeś w tym znaleźć jakiś podtekst.

Sam się ze mnie dogrywasz (bo sensu doczepiania czegoś takiego do postu nie było), a później wyskakujesz z moją arogancją wobec Ciebie.
Miałem w tym roku zresetować swoje stosunki z Tobą, no i cóż, próbowałem.

Ogarnij się stary, i popatrz czasem na ludzi obiektywnie... ;f

P
PsichiX (śro., 20 Sty. 10, 07:10)
#6

Ok, w takim razie przepraszam, zgoda? :)

Dawidds (śro., 20 Sty. 10, 07:12)
#7

O, ale takiej reakcji się nie spodziewałem.
Zgoda :)

gnysek (śro., 20 Sty. 10, 10:26)
#8

Dobrze, że dawidds załapał w czym nieporozumienie... z tym 9.99 sprawdzę w wolnej chwili.

Btw. jak jeszcze by dodać kod na omijanie takowych figur to miałbym już gotowca do serwera Almory w C# (dsy listami zastąpić i gotowe, chociaż w sumie aż tak skomplikowanych kształtów nie będzie).

Roki (śro., 20 Sty. 10, 13:53)
#9

A to server Almory nie będzie w GM?

Robert Prus (śro., 20 Sty. 10, 14:28)
#10

Pisanie serwera w gmie nie jest zbyt dobrym pomysłem

S
slash (śro., 20 Sty. 10, 14:43)
#11

Roki, zadaniem serwera jest odbieranie i przesyłanie wiadomości od i do klientów. Jako aplikacja może być w 100% niezależny od klienta.

Roki (śro., 20 Sty. 10, 14:49)
#12

No tak wiem, sam tak chciałem sobie zrobić xD Był przykład i bym go wziął, ale by nie pokazywało pozycji graczy itd. bo bym musiał być PRO :P

P
PsichiX (śro., 20 Sty. 10, 16:25)
#13

to do monitoringu wizaulnego serwera robi sie trzecia aplikacje klienta, z mozliwoscia podgladu i edycji swiata, oraz zarzadzania serwerem, tak jak zrobilem aplikacje "Avatar" w starym xenonie online.

No ale nie o tym tu rozmawiamy, nie? ;)

Roki (śro., 20 Sty. 10, 17:34)
#14

Nom, nie xD
A się zastanawiałem po co 3 pliki w Xenonie Online xD

S
Snake (Czw., 21 Sty. 10, 11:57)
#15

Widzę, że znowu użyłeś mapy jako struktury/tablicy statycznej do przechowywania danych ułożonych kolejno zamiast ds_listy (która jest odpowiednikiem vectora z STL), przez co tracisz na wydajności (chociaż nie aż tak jak w tamtym przykładzie z particlami, gdzie pola identyfikowane były za pomocą stringów), bo dany element jest wyszukiwany zamiast zostać po prostu przechwycony po indeksie. Mógłbyś uzasadnić swój wybór? (ds_map vs ds_list)

Najnowsze wersje GameMakera:

Stabilna
2023.11.1.129 • 2023.11.1.160
wydana 77 dni temu
LTS
2022.0.2.51 • 2022.0.2.49
wydana 136 dni temu
Beta
2024.200.0.505 • 2024.200.0.523
wydana  wczoraj
= IDE, = Runtime
Użytkownicy online
1 użytkownik aktywny:
gości: 1,
(~ostatnie 15 minut)
Discord
42 użytkownicy online na discordzie:
DungeonFairy🧚, MKP, s..., Alice, Nitro Slav, Carl-bot, p..., Dominator2v, Grela, Wielki Druid, Add92, SuperEnduro, Kowu, Filyps, YoungKrystian, Sevitaus, Radek Ignatów, PhysX ᴺⱽᴵᴰᴵᴬ, r..., Uzjel, HappyOrange, Arrekin, Jayu, MagnusArias, LeD, yazaa, Domeen0, Dyno, Deusald, Morro, m..., bagno, 🧁Cupcake🧁, Tidżi, g..., l..., moeglich, Nikas, Krzysiek1250, Shockah, Kandif, TobiasM (Morgo)
Shoutbox
gnysek (14:47, 26.02.24)
Na Discordzie też był :) Warto tam zaglądać :)
S
Sutikku (23:23, 23.02.24)
powiedziałbym, że może jakiś gigantyczny czerwony baner by się przydał, ale obawiam się, że mógł taki być, a ja go nie widziałęm
S
Sutikku (23:22, 23.02.24)
uwierzcie mi, że wchodzę na gmclan naprawdę bardzo często, ale jakoś tej ligi nie zauważyłem :(
I am Lord (12:01, 23.02.24)
Kurde kolejna tura mnie omineła 🙈
gnysek (10:49, 20.02.24)
Ja czekam na pluginy do IDE, czego YYG nie zrobi, zrobimy sami.
Adriann (11:50, 16.02.24)
Ciekawe jak go przerobią, osobiście liczę na jakąś większą rewolucję a nie tylko usprawnienie bo narazie jest jak jest :d
gnysek (10:32, 08.02.24)
Edytor roomów ma swoje minusy. Ale ma być tworzony nowy wkrótce, chociaż pewnie 6-12 miesięcy zanim trafi do wersji stabilnej jak nic.
p
pablo1517 (08:40, 07.02.24)
No ja odkąd zacząłem w ue4 pracować to niestety z GMLem dawno nie obcowalem
exp (20:13, 30.01.24)
@pablo1517 ja przerzuciłem się z klasycznego GM na Studio cztery lata temu, więc przeskok trochę mniejszy, ale generalnie idea dużo się nie zmieniła. jest trochę upierdliwości i niepotrzebnych według mnie zmian, ale też duże usprawnienia (edytor roomów to raj na ziemi w porównaniu z tym oryginalnym)
Adriann (18:59, 28.01.24)
Takk..strasznie są upierdliwe :D
Starsze wpisy znajdziesz w Archiwum.
Ankieta
Ile zarobiłeś do tej pory na grach stworzonych w GM?