Deszcz topdown aka... iRain!
Inspired by Hunter :)
Autor: Dawidds
Błyskawice to minuta roboty (drobna przeróbka drzewka), ale to będzie wyglądało idiotycznie, więc się nie opłaca
I jeszcze jedno, na przyszłość - gdy potrzebujemy dynamicznych reprezentantów tej samej klasy (pare takich samych kropel, tyle, że każda się rusza niezależnie od innych), instancje są lepszym wyjściem niż pętle - zawsze to, co jest gmowe będzie szybsze niż nasz "własny" tego odpowiednik
"gdy potrzebujemy dynamicznych reprezentantów tej samej klasy" - źle sprecyzowane, wynika z tego, że ekwipunek tez mamy na obiektach robić. Ale GMowa instancja i tak posiada naprawdę sporo niewykorzystanych w tym przykładzie przez ciebie zmiennych i o to mi chodzi.
A co, miałem wykorzystywać image_singla ?
Mogłem zamiast scale użyć image_xscale, ale zwyczajnie - tak wygodniej.
I tak, wyświetlanie ekwipunku będzie wydajniejsze na instancjach niż w pętli
Taka dopiska, jakby ktos chcial
Step:
image_xscale = (distance_to_point(destx,desty)-distance)/100;
Create:
image_xscale = 10;
destx = view_xview[0]+view_wview[0]/2;
desty = view_yview[0]+view_hview[0]/2;
direction = point_direction(x,y,destx,desty);
image_angle = direction;
speed = 12;
Dawidds, mylisz się. Ekwipunek wydajniejszy będzie na tablicach (niekoniecznie na wspomnianej przez ciebie pętli), niż na instancjach. Moim zdaniem poszedłeś na łatwiznę nieco i zdania raczej nie zmienię, chyba, że uda ci się mnie przekonać.
Najnowsze wersje GameMakera:
wydana 75 dni temu
wydana 3 dni temu
wydana 9 dni temu