Deszcz topdown aka... iRain!

Inspired by Hunter :)

Autor: Dawidds

Rozmiar
24 KB
Autor
Dawidds
Ocena
7/10
9 głosów
Komentarze
Komentarze (łącznie 43, wyświetlam 16 - 30):
Dawidds (Pon., 25 Sty. 10, 21:15)
#16

Slash, to Ty się mylisz.
Jakbyś nie przechowywał tegoż ekwipunku (tablice, listy, mapy), wyswietlić go przecież musisz w pętli i tak, a to już będzie mniej wydajne.

Zresztą, ekwipunek nie jest zbyt "dynamiczny" (zmienia się tylko w poszczególnych momentach, nie cały czas), więc w sumie nie klasyfikuje się do tego co powiedziałem i tak.

I tak jak dla tego ekwipunktu różnicy wydajności praktycznie nie będzie, to tak dla takiego deszczyku, gwarantuję, będzie ogromna.

Nie wierzysz - spróuj napisać sobie własne "particle" (draw_circle() niech będzie, to nieważne). Zrób wersje na instancjach i w jednej instancji, w pętli, porównaj wydajność, wróć, i pochwal się wynikiem :P

S
slash (Pon., 25 Sty. 10, 21:22)
#17

Particle to kompletnie inna sprawa, wyskoczyłeś z nimi jak Filip z Konopi. Każda instancja co stepa wykonuje wiele GMowych funkcji. A weź pod uwagę fakt, że ekwipunek na tablicach można zrobić na surface'ach - więc tu na pewno mam rację.

gnysek (Pon., 25 Sty. 10, 21:24)
#18

Uu, chyba deszcz w Almorze przerobię...

Roki (Pon., 25 Sty. 10, 21:25)
#19

Dlaczego? xD
Jak masz zrobiony?

Dawidds (Pon., 25 Sty. 10, 21:34)
#20

No właśnie sam udowodniłeś, że ekwipunek się do tego porównania nie daje :P

Nie chodzi o particle, tylko ogólnie o kontrolę nad masą podobnych do siebie obiektów.

I mimo, że gmowa instancja wykonuje co stepa wiele niepotrzenych "funkcji" (chociaż wbrew pozorom tego tak wiele nie jest - /tuta się zaczynają przypuszczenia/ jeśli instancja nie ma ustawionego spritu to kolizji gm i tak nie liczy, więc jedyne co robi "nad", to kontrola image_index i x i y w zależności od hspeed i vspeed /koniec przypuszczeń/), i tak jest nieporównywalnie wydajniejsza od wszelkich możliwych jej "własnych implementacji", dla przykładu na tej tablicy.

Kłócisz się ze mną o coś, co można sprawdzić w pięć minut.

gnysek (Pon., 25 Sty. 10, 21:34)
#21

Nie mam tak fajnie zwiększania :)

b
bluks (śro., 03 Lut. 10, 13:37)
#22

gnysiu nieeeeeeeeeee.
Co to ma być. Taki sam efekt na spritach mogę uzyskać.
Przecież ten deszcz się porusza na viewie i gdy nim poruszam(viewem) deszcz leci razem z nim jak by były jednością.

b
bluks (śro., 03 Lut. 10, 13:38)
#23

Choć gdyby nim nie poruszać wygląda świetnie. ;D

Dawidds (śro., 03 Lut. 10, 14:45)
#24

bluks, co Ty pierniczysz O.o ?

"Co to ma być. Taki sam efekt na spritach mogę uzyskać."
No sory stary, ale to jest na spritach...

"Przecież ten deszcz się porusza na viewie i gdy nim poruszam(viewem) deszcz leci razem z nim jak by były jednością"
W tym deszczu W OGÓLE nie uwzględniłem viewa, gdy przesuniesz ekran trochę bardziej w dolny-prawy róg desz dalej będzie się tworzył w roomie na pozycjach 0,0-800,600.

A uwzględnienie tych viewów to aż dodanie to aż dodanie paru "view_xview[0] + " i "view_yview[0] + " w kodzie.

Także nie, że zapomniałem/nie da się, stwierdziłem, że te pare tych "view_xview[0]+" każdy sobie da radę pododawać, a przykład ma prezentować deszczyk, i lepiej nie brzydzić kodu dodatkowymi formułami, ale jak chcesz mogę zaktualizować :)

Nie mam pojęcia, czy miałeś ochotę sobie ponarzekać nawet nie zaglądając do kodu, czy jak.

b
bluks (śro., 03 Lut. 10, 16:07)
#25

Sory źle się wyraziłem. ;) Poddenerwowany byłem po dyskusji z pewną osobą.
A więc.

1."Co to ma być. Taki sam efekt na spritach mogę uzyskać."
Chodzi oto, że można by to nagrać i wstawić bez kodu.
(no może nie mógłbym ustawić ich ilości)

2.(view) Rozumiem ale przydało by się chociaż dodanie tego chyba zbyt wiele czasu nie zajmie.

Ogulnie gdyby gra była na sektory bez poruszania kamerą(viewem) to jest na 10/10. ;)

A do kodu zaglądałem. ;P

Jeżeli możesz to zaktualizuj (proszę). Bo akurat robię gierkę top-down i by się przydało.

l
lenin (śro., 03 Lut. 10, 16:17)
#26

1. Znaczy zrobić animacje? Powodzenia
2. Tym którym z tego skorzystają też nie zajmie dużo czasu.

b
bluks (śro., 03 Lut. 10, 16:39)
#27

1.Nie czepiaj się bo pewnie nie znasz sposobów.
2.Zaproponował więc może to zrobić i poco każdy ma robić to samo skoro można zrobić raz i dla wszystkich.

Dawidds (śro., 03 Lut. 10, 16:57)
#28

Poprawione.

gnysek (śro., 03 Lut. 10, 17:22)
#29

Dopiero teraz zajrzałem w kod... myślałem, że to na surface'ach.

b
bluks (śro., 03 Lut. 10, 17:30)
#30

THX.

Najnowsze wersje GameMakera:

Stabilna
2024.8.1.171 • 2024.8.1.218
wydana 75 dni temu
LTS
2022.0.3.83 • 2022.0.3.98
wydana  3 dni temu
Beta
2024.1100.0.686 •
2024.1100.0.707
 0.13.0

wydana 9 dni temu
= IDE, = Runtime, = GMRT
Użytkownicy online
2 użytkowników aktywnych:
gości: 1, userów: 1
 Adriann
(~ostatnie 15 minut)
Discord
22 użytkownicy online na discordzie:
Kysiu, Carl-bot, EchoDuck, m..., Kowu, GMRussell, fervi, 𝕳𝖚𝖌𝖔 𝕲𝖔𝖓𝖝𝖆𝖑𝖊𝖝, Moldis, Pako, LadyLush, Dyno, LeD, Miłosz, Ulti, Tidżi, l..., moeglich, s..., d..., Add92, Shockah
Shoutbox
gnysek (11:46, 17.11.24)
Witamy, witamy!
baca (12:22, 16.11.24)
To już 25 lat.. Witam po paru latach nieobecności.
gnysek (11:05, 15.11.24)
Natomiast obecne forum istnieje od 2004, jak z iglu.cz na gmclan.org przeszliśmy i od tego czasu nie było resetów danych.
gnysek (12:35, 13.11.24)
Ogólnie GMCLAN istnieje 22 lata, ale na to trofeum nie zrobiłem (jeszcze xD)
Chell (20:41, 08.11.24)
wow, ta emotka w ogóle nie wygląda jak : O xD
Chell (20:40, 08.11.24)
tylko? :O 4tk ma 15
Borek (18:12, 07.11.24)
Właśnie dostałem powiadomienie z forum, że jestem na GMClanie 18 lat :D Ja pierdzielę...
S
Sutikku (08:43, 18.10.24)
TIL, gamemaker jest starszy ode mnie
gnysek (16:04, 15.10.24)
Za równo miesiąc, GameMaker kończy 25 lat.
Wojo (15:38, 05.09.24)
Ciekawe
Starsze wpisy znajdziesz w Archiwum.
Ankieta
Ile zarobiłeś do tej pory na grach stworzonych w GM?