Znajdywanie drogi

Przykład obrazujący jak wykorzystać wbudowany system znajdywania drogi w GM od wersji 6.

Autor: Most23

Rozmiar
4 KB
Autor
Most23
Ocena
7/10
6 głosów
Komentarze
Komentarze (łącznie 17, wyświetlam 1 - 15):
Matthew_Kane (Nie., 13 Sie. 06, 21:17)
#1

XTRa! pewno skorzystam...

gnysek (Nie., 13 Sie. 06, 23:56)
#2

Super! Nie wiedziałem że w tak prosty sposób można uzyskać taki efekt! Teraz mogę się zająć przelaniem mojej gry planszowej na ekran komputera :D

P
Patrysław (Beaver Interactive) (Pon., 14 Sie. 06, 10:20)
#3

A kto skończy "Farmera", hę?

Matthew_Kane (Pon., 14 Sie. 06, 12:55)
#4

Farmer F. za zabójstwo 2 kóz i 3 kotów został skazany na 5 lat dojenia krów. Zbieżność nazwisk jest przypadkowa. :P

P
Patrysław (Beaver Interactive) (Pon., 14 Sie. 06, 15:44)
#5

Jakich nazwisk? :] "F"?

BP Ultimate (Pon., 14 Sie. 06, 17:49)
#6

Ja myślałem, że Fran to imię :) .

Matthew_Kane (Pon., 14 Sie. 06, 18:13)
#7

Załóżmy że "Farmer" to imię, a "Fran" to nazwisko.

Tymon (Wto., 15 Sie. 06, 13:28)
#8

Ah! Myślałem że ja napisze taki przykład po powrocie a tu ciah! Trudno. Autorowi gratulujemy ;) Mogłeś dać strzałki zamiast punktów :]

Matthew_Kane (śro., 16 Sie. 06, 14:33)
#9

A ja znalazłem buga. Gdy naciśniemy na mur lewym, a potem wciśniemy prawy, to gracz pojawia się na końcu trasy i idzie w drugą stronę, nie wiem jak to wytłumaczyć...

M
most23 (Pią., 25 Sie. 06, 16:20)
#10

Wystarczy do warunku w step: if(mouse_check_button_pressed(mb_left)) dodać to: &&!position_meeting(mouse_x,mouse_y,M)); Narazie nie moge poprawić przykładu bo przykład dodał ranma i nie mam uprawnień do modyfikacji tego pliku :(

Matthew_Kane (Sob., 26 Sie. 06, 20:28)
#11

to i ja wiedziałem a jeśli do miejsca na które nacisnę nie będzie drogi?

Dark Maximal (Sob., 26 Sie. 06, 20:31)
#12

Trzebaby to sprawdzaź, przed wykonaniem akcji chodzenia - ale jak, to już nie wiem =D

M
most23 (Sob., 02 Wrz. 06, 09:43)
#13

Bardzo prosto: Funkcja mp_grid_path() zwraca prawdę jesli znajdzie sciezkę, a fałsz kiedy ścieżka nie istnieje. Wystarczy uwarunkować tym daszą część skryptu. Poprawię to i skontaktuję sie z Ranmusem żeby podmienił plik.

Matthew_Kane (Sob., 02 Wrz. 06, 11:23)
#14

Good!

Matthew_Kane (Sob., 02 Wrz. 06, 11:34)
#15

if(mouse_check_button_pressed(mb_left)) && !(place_meeting(mouse_x,mouse_y,M)) && (mp_grid_path(g,p0,x,y,(mouse_x div 16*16)+8,(mouse_y div 16*16)+8,true))
i coś nie teges...

Najnowsze wersje GameMakera:

Stabilna
2024.06.2.162 • 2024.6.1.208
wydana 12 dni temu
LTS
2022.0.2.51 • 2022.0.2.49
wydana 284 dni temu
Beta
2024.800.0.597 •
2024.800.0.620
 0.11.0

wydana  2 dni temu
= IDE, = Runtime, = GMRT
Użytkownicy online
1 użytkownik aktywny:
gości: 1,
(~ostatnie 15 minut)
Discord
Shoutbox
gnysek (18:31, 25.07.24)
Ogłaszam nowy etap w historii GameMakera.
gnysek (11:36, 08.07.24)
Ale w sumie taki numer GG był bezpieczniejszy niż nr. telefonu czy kontakt społecznościowy. Utrudniał stalkowanie i ułatwiał banowanie.
Wojo (08:08, 08.07.24)
Niestety to już nie te czasy kiedy pytało się kasjerki o wiek i numer Gadu-Gadu...
Adriann (08:28, 05.07.24)
Albo okraść :|
Adriann (08:28, 05.07.24)
Może pani chciała zobaczyć twoje dane i Cię poderwać :d
gnysek (10:38, 03.07.24)
Mnie ostatnio w Żabce zapytali o wiek. A mam już ponad dwie osiemnastki.
Wojo (08:27, 30.06.24)
Ogólnie to miał być żart ponieważ portal internetowy, którego można opisać jako PH jest portalem przeznaczonym dla dorosłych. Miało być śmiesznie wyszło żenująco, a wiadomości w shoutboxie nie mogę skasować :P
Wojo (09:40, 28.06.24)
Tymon jak co wizytę musiałem potwierdzić wiek
gnysek (14:15, 17.06.24)
Bo Łapusz woli alkohol, niż się organizować. Co tam Pixel Heaven, sprawdźcie jego zbiórki na książki...
Adriann (21:02, 13.06.24)
Bardzo słusznie, straszna patola z tą organizacją :D
Starsze wpisy znajdziesz w Archiwum.
Ankieta
Ile zarobiłeś do tej pory na grach stworzonych w GM?