Ruch platformowy

Przykład pokazuje jak można wykonać ruch platformowy z ruchem po pochyłych platformach, uwzględnieniem różnych czynników działających na sposób poruszania się gracza bez użycia wbudowanego systemu wykrywania kolizji. Zawiera też dość prosty przykład na zarządzanie animacjami.

Autor: Tymon

Rozmiar
8 KB
Autor
Tymon
Ocena
8/10
17 głosów
Komentarze
Komentarze (łącznie 44, wyświetlam 1 - 15):
HuderLord (Wto., 20 Mar. 07, 14:38)
#1

Mi na pewno kiedyś się przyda.
ocena: 9

M
maxpayn (Wto., 20 Mar. 07, 14:56)
#2

No No GOOD JOB napewno sie przyda

Marek Siemaszko (Wto., 20 Mar. 07, 16:14)
#3

Czyż ja widzę silnik poruszania z Invers :O i nawet grafika z inwersa. I ty się nie boisz ze niedługo wyjdą setki takich inversów.

guXio (Wto., 20 Mar. 07, 19:06)
#4

10/10!!!! SPX przykladzio :P)

Tymon (śro., 21 Mar. 07, 08:36)
#5

Marek, zobacz moją sygnaturkę. xD

koko123 (śro., 21 Mar. 07, 23:23)
#6

Przykładzik MIODZIO :D 10/10

p
pablo1517 (Czw., 22 Mar. 07, 15:56)
#7

kurde! xD zawsze kradnie mi przykłady! Ja mialem to napisać xD

p
pablo1517 (Czw., 22 Mar. 07, 16:08)
#8

o ja pier... xD Tymon ty nie jesteś normalny xD Pisać dla początkujacych przykład w tak bardzo skomplikowany sposób xD jak ja nie mając matematycznego umysłu poświęcam ponad 15-20 min by to zrozumieć to co ma biedny noobek zrobić xD. Za bardzo utrudniasz xD

Tymon (Czw., 22 Mar. 07, 19:49)
#9

Ale ja to 5 min tylko pisałem. Do tego to same warunki i pętle, nic trudnego. :|

p
pablo1517 (Pią., 23 Mar. 07, 16:01)
#10

czy ja cos mowie na temat ile ty to pisales? Znajdz mi kogos kto siedzi krotko w GMie ale zna nienajgorzej GML i żeby to zrozumiał :P

Tymon (Pią., 23 Mar. 07, 18:53)
#11

Mua! :D

P
Patrysław (Sob., 24 Mar. 07, 12:42)
#12

Oni i tak tylko podmienią grafiki, nie będą patrzeć w kod. :D

Tymon (Sob., 24 Mar. 07, 13:07)
#13

Nie no chodziło o coś bardziej zaawansowanego. Prosty ruch platformowy może napisać sobie każdy, a z takim niestety jak widzę jest wiele problemów.

Po za tym jak widzę ostatnio wszystko co robię napotyka na ostrą krytykę (tzn. chodzi o tę złą) i kompletny brak poszanowania, wiec pewnie co bym nie napisał i jak bym tego nie napisał to będzie złe i ogólnie fe.

Nikas (Czw., 29 Mar. 07, 13:47)
#14

swietny przyklad a z ta krytyka to sie nie zgadz
am tymon.... bo to mnie krytykuja!PS.robroil mnie post patryslawa "Oni i tak tylko podmienią grafiki, nie będą patrzeć w kod." xD

spyro (Czw., 29 Mar. 07, 17:01)
#15

Tymon, wiem, że miałes mnie na myśli, nie musisz się tłumaczyć :P A krytyka ostra była, bo była i była ostra, bo taka była. Sry.

Najnowsze wersje GameMakera:

Stabilna
2024.06.2.162 • 2024.6.1.208
wydana 12 dni temu
LTS
2022.0.2.51 • 2022.0.2.49
wydana 284 dni temu
Beta
2024.800.0.597 •
2024.800.0.620
 0.11.0

wydana  2 dni temu
= IDE, = Runtime, = GMRT
Użytkownicy online
1 użytkownik aktywny:
gości: 1,
(~ostatnie 15 minut)
Discord
Shoutbox
gnysek (18:31, 25.07.24)
Ogłaszam nowy etap w historii GameMakera.
gnysek (11:36, 08.07.24)
Ale w sumie taki numer GG był bezpieczniejszy niż nr. telefonu czy kontakt społecznościowy. Utrudniał stalkowanie i ułatwiał banowanie.
Wojo (08:08, 08.07.24)
Niestety to już nie te czasy kiedy pytało się kasjerki o wiek i numer Gadu-Gadu...
Adriann (08:28, 05.07.24)
Albo okraść :|
Adriann (08:28, 05.07.24)
Może pani chciała zobaczyć twoje dane i Cię poderwać :d
gnysek (10:38, 03.07.24)
Mnie ostatnio w Żabce zapytali o wiek. A mam już ponad dwie osiemnastki.
Wojo (08:27, 30.06.24)
Ogólnie to miał być żart ponieważ portal internetowy, którego można opisać jako PH jest portalem przeznaczonym dla dorosłych. Miało być śmiesznie wyszło żenująco, a wiadomości w shoutboxie nie mogę skasować :P
Wojo (09:40, 28.06.24)
Tymon jak co wizytę musiałem potwierdzić wiek
gnysek (14:15, 17.06.24)
Bo Łapusz woli alkohol, niż się organizować. Co tam Pixel Heaven, sprawdźcie jego zbiórki na książki...
Adriann (21:02, 13.06.24)
Bardzo słusznie, straszna patola z tą organizacją :D
Starsze wpisy znajdziesz w Archiwum.
Ankieta
Ile zarobiłeś do tej pory na grach stworzonych w GM?