Ruch platformowy

Przykład pokazuje jak można wykonać ruch platformowy z ruchem po pochyłych platformach, uwzględnieniem różnych czynników działających na sposób poruszania się gracza bez użycia wbudowanego systemu wykrywania kolizji. Zawiera też dość prosty przykład na zarządzanie animacjami.

Autor: Tymon

Rozmiar
8 KB
Autor
Tymon
Ocena
8/10
17 głosów
Komentarze
Komentarze (łącznie 44, wyświetlam 16 - 30):
Tymon (Sob., 14 Kwi. 07, 09:55)
#16

Wiecie że Pacio miał rację? :P

P
Patrysław (Sob., 14 Kwi. 07, 10:24)
#17

Po pierwsze, to Pacio zawsze ma rację, a po drugie: gdzie, kto? :D

Tymon (Sob., 14 Kwi. 07, 10:48)
#18

Po prostu doliczyłem się już 3 takich gier, które korzystają z tego przykładu. Szkoda że autorzy o tym nie wspomnieli. Ale..

dziadekkleofas (Sob., 14 Kwi. 07, 11:18)
#19

Napisz, że kod jest na licencji GPL i wytaczaj procesy.

szymek11116 (Sob., 14 Kwi. 07, 23:47)
#20

Takie sobie...Daje 6/10

kamciog (Pią., 15 Lut. 08, 17:08)
#21

Niezłe.
Wykorzystam w mojej następnej grze

R
~Robertois (Pią., 07 Mar. 08, 13:40)
#22

Super przykład! :P Przydał mi się do jednej gry. :D :D :D Umieściłem cię w autorach. XD

ALT (Wto., 04 Maj. 10, 08:22)
#23

g*wno jak dalem do tego grafikę z Paper Mario to się wszędzie wtapiało

Tymon (Wto., 04 Maj. 10, 13:18)
#24

Twój mózg to g*wno. Masz dany przykład mechanizmu, nie gotowy silnik.
Przykład nie zwalnia z myślenia.

kamcio540 (Wto., 04 Maj. 10, 13:37)
#25

o własnie nie wiedziałem jak zrobic ruch po przechylonych powierzchnach.dzieki tymon

Tymon (Wto., 04 Maj. 10, 13:38)
#26

Coś czuję, że nadal tego nie wiesz...

Marek Siemaszko (Wto., 04 Maj. 10, 13:42)
#27

heh, napisałeś to tak, że pewnie większość tego nie rozumie :P

Tymon (Wto., 04 Maj. 10, 13:50)
#28

Przepraszam, w następnym życiu będę większym jołopem. ;)

kamcio540 (Wto., 04 Maj. 10, 13:50)
#29

Oni i tak tylko podmienią grafiki, nie będą patrzeć w kod. własnie :p

Assassin (Wto., 04 Maj. 10, 15:22)
#30

Oni czy ty.

Najnowsze wersje GameMakera:

Stabilna
2024.2.0.132 • 2024.2.0.163
wydana 58 dni temu
LTS
2022.0.2.51 • 2022.0.2.49
wydana 197 dni temu
Beta
2024.400.0.556 • 2024.400.0.571
wydana  wczoraj
= IDE, = Runtime
Użytkownicy online
1 użytkownik aktywny:
gości: 1,
(~ostatnie 15 minut)
Discord
Shoutbox
I am Lord (17:56, 30.04.24)
funkcje z fmod są już?
gnysek (20:44, 11.04.24)
Niektórzy dlatego wybierają GMEdit. Ale ja liczę na Code Editor 2, tylko na razie zbyt zbugowany jest.
Tymon (16:11, 11.04.24)
Stitch dla mnie osobiście jest lepszy bo nie musze kopać się z interfejsem GMa i mogę tylko pisać kod.
Tymon (16:05, 11.04.24)
Yes. Obecny nie jest taki zły, jak zainstalowałem najnowszą stabilną to w porównaniu z tym czego używałem... 10 lat temu...? Wszystko wydaje się lepsze.
gnysek (22:48, 10.04.24)
bscotch/stitch ? Ja czekam na fixy do nowego edytora, bo wszystko wydaje się dziś lepsze od tego obecnego :D
Tymon (19:54, 10.04.24)
Hm, Stitch okazuje się całkiem dobrą alternatywą dla wbudowanego edytora
Wojo (22:16, 08.04.24)
siemano huder myślałem, że zniknąłeś całkiem z gmclanu bo na discordzie cie nie ma :D
I am Lord (00:37, 05.04.24)
O dzięki :D
gnysek (09:58, 02.04.24)
Znalazłem na podstawie jego postów: youtube.com/@Jakim_
I am Lord (20:16, 01.04.24)
Ktoś ogarnia jakie konto miał Jakim na YT?
Starsze wpisy znajdziesz w Archiwum.
Ankieta
Ile zarobiłeś do tej pory na grach stworzonych w GM?