Konfiguracja i sterowanie Padem w grze

Przykład pokazuje jak zrobić proste konfigurowanie GamePada i potem wykorzystywac je w grze jako alternatywę dla klawiatury - jest więc to zatem symulowanie wciśnięć klawisza na klawiaturze używając do tego Gamepada.

Autor: gnysek

Rozmiar
9 KB
Autor
gnysek
Ocena
7/10
10 głosów
Komentarze
Komentarze (łącznie 24, wyświetlam 1 - 15):
Jaklub (Sob., 05 Sty. 08, 15:39)
#1

Jaki zbieg okoliczności, mam taką samą konfigurację przycisków na padzie, jak u Gnyska. :)

gnysek (Sob., 05 Sty. 08, 15:41)
#2

Nom, ale pady gdzie jest np. z przodu 6 guzików zamiast 4 jak w PlayStation z prawej strony mają całkiem inną numerację już :P

Jaklub (Sob., 05 Sty. 08, 15:43)
#3

Yhym. 7

Marek Siemaszko (Sob., 05 Sty. 08, 19:11)
#4

ykhm.. szkoda, że nie mam pad'a ;P

Solmis (Sob., 05 Sty. 08, 20:19)
#5

@up: Nie jesteś sam, też żałuję... xD

Muszę się pocieszyć kodem.. :D

gnysek (Sob., 05 Sty. 08, 20:40)
#6

30 złotych w markecie i już :D ale bez pada ostatecznie też da się zaprogramować grę na tym kodzie tak, aby działała z padami.
O to właśnie zresztą chodzi, można gotową grę w kilkanaście minut rozszerzyć o obsługę Pada.

Grela (śro., 09 Sty. 08, 17:51)
#7

mam przyciski od pada na kierownicy :D

Marek Siemaszko (Czw., 10 Sty. 08, 17:36)
#8

jak można mieć pad'a na kierownicy Oo ?

gnysek (Czw., 10 Sty. 08, 21:27)
#9

przyciski można mieć

Luksor (Nie., 27 Sty. 08, 19:45)
#10

nie działa :/

gnysek (Pon., 28 Sty. 08, 16:51)
#11

sprawdź, czy Windows widzi pada, w panelu sterowania i wtedy testuj :/

zbysheck (śro., 19 Mar. 08, 22:30)
#12

Beznadziejne standartowe sterowanie. Skręca się na boki a jeździ przód/tył? Gaz/hamulec to powinny być przyciski funcyjne a nie krzyżak. Może intuicyjne sterowanie, ale niewygodne na dł€ższą metę, szczególnie jak chce się jechać i skręcać jednocześnie.

gnysek (Czw., 20 Mar. 08, 09:19)
#13

To sobie zmień :/ Dla tego to się nazywa przykład.

D
Driger (Czw., 20 Mar. 08, 11:30)
#14

lol zbysheck to nie gra ..

hunter112 (Nie., 01 Cze. 14, 12:13)
#15

ktoś dałby radę pozmieniać, żeby działało na GM Studio? bo pełno błędów, w zmienianiu jakoś działa (bez x-axis), a w grze w ogóle nic...

Najnowsze wersje GameMakera:

Stabilna
2024.2.0.132 • 2024.2.0.163
wydana 41 dni temu
LTS
2022.0.2.51 • 2022.0.2.49
wydana 180 dni temu
Beta
2024.400.0.532 • 2024.400.0.551
wydana 12 dni temu
= IDE, = Runtime
Użytkownicy online
1 użytkownik aktywny:
gości: 1,
(~ostatnie 15 minut)
Discord
12 użytkownicy online na discordzie:
Carl-bot, p..., Grela, Kowu, antek, LadyLush, VanhGND, MKP (GEM), Dyno, szmalu, l..., Cosplyfanka
Shoutbox
gnysek (20:44, 11.04.24)
Niektórzy dlatego wybierają GMEdit. Ale ja liczę na Code Editor 2, tylko na razie zbyt zbugowany jest.
Tymon (16:11, 11.04.24)
Stitch dla mnie osobiście jest lepszy bo nie musze kopać się z interfejsem GMa i mogę tylko pisać kod.
Tymon (16:05, 11.04.24)
Yes. Obecny nie jest taki zły, jak zainstalowałem najnowszą stabilną to w porównaniu z tym czego używałem... 10 lat temu...? Wszystko wydaje się lepsze.
gnysek (22:48, 10.04.24)
bscotch/stitch ? Ja czekam na fixy do nowego edytora, bo wszystko wydaje się dziś lepsze od tego obecnego :D
Tymon (19:54, 10.04.24)
Hm, Stitch okazuje się całkiem dobrą alternatywą dla wbudowanego edytora
Wojo (22:16, 08.04.24)
siemano huder myślałem, że zniknąłeś całkiem z gmclanu bo na discordzie cie nie ma :D
I am Lord (00:37, 05.04.24)
O dzięki :D
gnysek (09:58, 02.04.24)
Znalazłem na podstawie jego postów: youtube.com/@Jakim_
I am Lord (20:16, 01.04.24)
Ktoś ogarnia jakie konto miał Jakim na YT?
gnysek (16:07, 29.03.24)
Nowy Edytor kodu jednak po świętach
Starsze wpisy znajdziesz w Archiwum.
Ankieta
Ile zarobiłeś do tej pory na grach stworzonych w GM?