Konfiguracja i sterowanie Padem w grze
Przykład pokazuje jak zrobić proste konfigurowanie GamePada i potem wykorzystywac je w grze jako alternatywę dla klawiatury - jest więc to zatem symulowanie wciśnięć klawisza na klawiaturze używając do tego Gamepada.
Autor: gnysek
pokombinowałem trochę, ale nie wykrywa mi go (dualshock firmy esperanza) i nie reaguje na klikanie, tak samo jakiś przykład znalazłem i to samo... pada kupiłem rok temu za 35 zł, to jego wina?
Jak go widzi w panelu sterowania > kontrolery gier, to powinno działać.
Aczkolwiek mi też taki nie działa, te od xboxa czy takie drozsze z logitecha natomiast działają.
tak, w panel sterowania>urządzenia i drukarki wykrywa jako :
model : USB Gamepad
kategoria: kontrolery gier
i chyba nie działa dla tego, że gdy na starcie zainstalowałem sterownik z płyty to nic nie działało dopiero w panelu kliknąłem rozwiązywanie problemów i wtedy zainstalował jakiś sterownik z d... z internetu i chyba to wcale nie jest oryginalny sterownik, tylko jakiś uniwersalny..
ale moje pytanie brzmi : czy nie ma innej opcji, muszę kupić nowego pada?
Sprawdź co zwracają funkcje gamepad_is_supported(), gamepad_get_device_count(), gamepad_axis_count(), gamepad_button_count i gamepad_is_connected(). Jak dane będą sensowne to wszystko będzie działać, ale musisz pamiętać że takie tanie pady mają czasami inne ustawienie klawiszy.
na yoyogames znalazłem:
var gp_num = gamepad_get_device_count();
for (var i = 0; i < gp_num; i++;)
{
if gamepad_is_connected(i)
{
draw_text(32, 32 + (i * 32), gamepad_get_description(i));
}
else
{
draw_text(32, 32 + (i * 32), "No Gamepad Connected");
}
}
i pokazał mi 4*No Gamepad Connected, tak jakby wcale pada nie wykrywał...
Najnowsze wersje GameMakera:
wydana 75 dni temu
wydana 3 dni temu
wydana 9 dni temu