Edytor Leveli w oddzielnym pliku

Przykład pokazuje jak w prosty sposób można wykonać edytor leveli będący oddzielnym plikiem niż gra. W tym celu wykorzystuje pliki ini.
Zastosowanie? Możemy poprosić kogoś by stworzył levele do naszej gry bez wysyłania mu źródła gry :)

Autor: Platyna

Rozmiar
11 KB
Autor
Platyna
Ocena
8/10
18 głosów
Komentarze
Komentarze (łącznie 13):
Roki (Pią., 10 Kwi. 09, 19:09)
#1

Dzięki Platyna, tego szukałem :D

Platyna (Pią., 10 Kwi. 09, 19:56)
#2

Tak wiem, przecież dla ciebie to robiłem xD

Roki (Nie., 12 Kwi. 09, 09:16)
#3

Znalazłem błąd :/
Po wczytaniu, wszystkie obiekty są nieaktywne, nawet jak w pętli dodam=, żaby aktywowało all to nic, nawet jak dam każdy obiekt po kolei to też kicha :/

Roki (Nie., 12 Kwi. 09, 09:23)
#4

Aha, powiem jeszcze że edytor to osobny room, a do ładowania to inny.

Platyna (Nie., 12 Kwi. 09, 10:47)
#5

Szukając błędów u Rokiego znalazłem jeden mały w moim przykładzie :P Już wrzucona poprawiona wersja. :)

M
MZNARUTO (Sob., 06 Cze. 09, 11:01)
#6

Ale do tego jest potrzebny Pro, a większość osób (szczególnie tych nowicjuszy co w przykładach grzebią) nie posiadają pro! To nie fair

4
47xxxxxxxx (Sob., 06 Cze. 09, 11:03)
#7

to sobie kup pro

Roki (Sob., 06 Cze. 09, 11:37)
#8

to skasuj draw_text_ext i draw_sprite_ext bo to dla picu jest dodane :P

Platyna (Pon., 03 Sie. 09, 11:16)
#9

Na prośbę Morrowinda dodane wczytywanie do edytora Enterem. Mam nadzieję, że działa. :)

C
xnxn390 (Pią., 08 Sty. 10, 17:15)
#10

A trzeba pisać, że to ty wymyśliłeś?

Platyna (Pią., 08 Sty. 10, 18:40)
#11

Nie :P

E
KubaGM (Nie., 10 Sty. 10, 01:35)
#12

I popraw literówkę w tytule. ;d

markeroos (Nie., 10 Sty. 10, 20:02)
#13

Ogolnie fajny przykladzik, no ale ja juz nie otwieram Twoich czytaj'owto: "-Pamiętaj, że jestem mądry i przystojny =)" :D

Najnowsze wersje GameMakera:

Stabilna
2024.2.0.132 • 2024.2.0.163
wydana 51 dni temu
LTS
2022.0.2.51 • 2022.0.2.49
wydana 190 dni temu
Beta
2024.400.0.549 • 2024.400.0.567
wydana  wczoraj
= IDE, = Runtime
Użytkownicy online
1 użytkownik aktywny:
gości: 1,
(~ostatnie 15 minut)
Discord
33 użytkownicy online na discordzie:
Kysiu, s..., Alice, DungeonFairy🧚, Carl-bot, p..., Dominator2v, Grela, Kowu, Kuzyn, m..., r..., LadyLush, lethian, Moldis, Arrekin, Dyno, Deusald, debil debilowski, Morro, 🧁Cupcake🧁, Miłosz, Ulti, m..., bagno, Sporek, l..., Alkapivo, moeglich, Draczeq, Kandif, Cosplyfanka, TobiasM (Morgo)
Shoutbox
gnysek (20:44, 11.04.24)
Niektórzy dlatego wybierają GMEdit. Ale ja liczę na Code Editor 2, tylko na razie zbyt zbugowany jest.
Tymon (16:11, 11.04.24)
Stitch dla mnie osobiście jest lepszy bo nie musze kopać się z interfejsem GMa i mogę tylko pisać kod.
Tymon (16:05, 11.04.24)
Yes. Obecny nie jest taki zły, jak zainstalowałem najnowszą stabilną to w porównaniu z tym czego używałem... 10 lat temu...? Wszystko wydaje się lepsze.
gnysek (22:48, 10.04.24)
bscotch/stitch ? Ja czekam na fixy do nowego edytora, bo wszystko wydaje się dziś lepsze od tego obecnego :D
Tymon (19:54, 10.04.24)
Hm, Stitch okazuje się całkiem dobrą alternatywą dla wbudowanego edytora
Wojo (22:16, 08.04.24)
siemano huder myślałem, że zniknąłeś całkiem z gmclanu bo na discordzie cie nie ma :D
I am Lord (00:37, 05.04.24)
O dzięki :D
gnysek (09:58, 02.04.24)
Znalazłem na podstawie jego postów: youtube.com/@Jakim_
I am Lord (20:16, 01.04.24)
Ktoś ogarnia jakie konto miał Jakim na YT?
gnysek (16:07, 29.03.24)
Nowy Edytor kodu jednak po świętach
Starsze wpisy znajdziesz w Archiwum.
Ankieta
Ile zarobiłeś do tej pory na grach stworzonych w GM?