Proste, łatwe do konfiguracji menu

Przykład pokazujący jak stworzyć banalne wręcz i wyjątkowo proste w konfiguracji menu. Szczególnie polecamy początkującym.

Autor: ZeroXbot

Rozmiar
3 KB
Autor
ZeroXbot
Ocena
6/10
6 głosów
Komentarze
Komentarze (łącznie 7):
ZeroXbot (Wto., 30 Gru. 08, 10:09)
#1

'banalne wręcz i wyjątkowo proste' - świetnie to opisałeś Mimek :D

P
Pental (Wto., 30 Gru. 08, 10:11)
#2

Nie, strasznie, bardzo strasznie nieoptymalne. Wystarczy użyć pętli for. Nie podoba mi się :? .

Mimek (Wto., 30 Gru. 08, 10:13)
#3

ZeroXbot - takie jest...
Pental - owszem pętla for wystarczy, ale co za problem, możesz zrobić menu na pętli for i wrzucę na stronkę, a to menu jest dobre na początek, tak do pierwszych 2 gierek :) daję 10 !

P
Pental (Wto., 30 Gru. 08, 10:15)
#4

Nie, nie jest dobre. Przy przykładach najważniejsza jest optymalność, efekt jest drugorzędny. Tutaj kodu jest około 5 razy więcej, niż być powinno. Ale efekt całkiem fajny :P , choć takich przykładów jest dużo, a gnysek zrobił nawet o tym kurs :) .

ZeroXbot (Wto., 30 Gru. 08, 10:17)
#5

pental: sorry, ale się dopiero uczę i właściwie ten przykład to pierwsze menu jakie zrobiłem całkowicie sam, a pozatym nie kapuje o co chodzi z tą pętlą for. Gdzie ją wtrynić?

ZeroXbot (Wto., 30 Gru. 08, 10:19)
#6

No tak robił, ale to było do jednego menu. ja tu zrobiłem funkcję, dzięki czemu łatwo możesz zrobic inne menu, lub zmienić działające.

P
Pental (Wto., 30 Gru. 08, 10:20)
#7

Zobacz, po prostu w środku pętli mnożysz Y wyświetlanego tekstu razy iterator (zazwyczaj to jest zmienna "i") i jeśli iterator == kursor to zmieniasz kolor tekstu.. Najlepiej zobacz artykuł gnyska na ten temat i przeanalizuj kod :) .

Najnowsze wersje GameMakera:

Stabilna
2023.11.1.129 • 2023.11.1.160
wydana 77 dni temu
LTS
2022.0.2.51 • 2022.0.2.49
wydana 136 dni temu
Beta
2024.200.0.505 • 2024.200.0.523
wydana  wczoraj
= IDE, = Runtime
Użytkownicy online
1 użytkownik aktywny:
gości: 1,
(~ostatnie 15 minut)
Discord
45 użytkowników online na discordzie:
MKP, s..., Alice, Carl-bot, p..., Grela, Wielki Druid, Add92, SuperEnduro, b..., 21Lancz, Kowu, Kuzyn, Filyps, fervi, YoungKrystian, Radek Ignatów, PhysX ᴺⱽᴵᴰᴵᴬ, r..., Uzjel, Skini, lethian, HappyOrange, Arrekin, Jayu, MagnusArias, LeD, yazaa, Domeen0, Dyno, Deusald, Morro, 𝕳𝖚𝖌𝖔 𝕲𝖔𝖓𝖝𝖆𝖑𝖊𝖝, Miłosz, bagno, 🧁Cupcake🧁, Tidżi, Mtax, l..., moeglich, Krzysiek1250, Shockah, Kandif, TobiasM (Morgo), xVANiLL
Shoutbox
gnysek (14:47, 26.02.24)
Na Discordzie też był :) Warto tam zaglądać :)
S
Sutikku (23:23, 23.02.24)
powiedziałbym, że może jakiś gigantyczny czerwony baner by się przydał, ale obawiam się, że mógł taki być, a ja go nie widziałęm
S
Sutikku (23:22, 23.02.24)
uwierzcie mi, że wchodzę na gmclan naprawdę bardzo często, ale jakoś tej ligi nie zauważyłem :(
I am Lord (12:01, 23.02.24)
Kurde kolejna tura mnie omineła 🙈
gnysek (10:49, 20.02.24)
Ja czekam na pluginy do IDE, czego YYG nie zrobi, zrobimy sami.
Adriann (11:50, 16.02.24)
Ciekawe jak go przerobią, osobiście liczę na jakąś większą rewolucję a nie tylko usprawnienie bo narazie jest jak jest :d
gnysek (10:32, 08.02.24)
Edytor roomów ma swoje minusy. Ale ma być tworzony nowy wkrótce, chociaż pewnie 6-12 miesięcy zanim trafi do wersji stabilnej jak nic.
p
pablo1517 (08:40, 07.02.24)
No ja odkąd zacząłem w ue4 pracować to niestety z GMLem dawno nie obcowalem
exp (20:13, 30.01.24)
@pablo1517 ja przerzuciłem się z klasycznego GM na Studio cztery lata temu, więc przeskok trochę mniejszy, ale generalnie idea dużo się nie zmieniła. jest trochę upierdliwości i niepotrzebnych według mnie zmian, ale też duże usprawnienia (edytor roomów to raj na ziemi w porównaniu z tym oryginalnym)
Adriann (18:59, 28.01.24)
Takk..strasznie są upierdliwe :D
Starsze wpisy znajdziesz w Archiwum.
Ankieta
Ile zarobiłeś do tej pory na grach stworzonych w GM?