Pole Tekstowe

Bardzo łatwy i przyjemny przykład, który ukazuje nam jak stworzyć proste pole tekstowe. Jeden przykład tego typu ukazał się na naszej stronie, ale tamten wykorzystywał Dll'a, ten natomiast pracuje bez dodatkowej biblioteki.

Autor: Pieter

Rozmiar
3 KB
Autor
Pieter
Ocena
8/10
9 głosów
Komentarze
Komentarze (łącznie 9):
Mimek (Sob., 24 Sty. 09, 15:36)
#1

Fajniste, a nawet bardzo. Super. Przydatne, proste... 10 !

Luksor (Sob., 24 Sty. 09, 16:25)
#2

Ciekawy przykład ;)

gnysek (Sob., 24 Sty. 09, 16:30)
#3

Podoba mi się, że Enter i # nie działa xD
Ale ja bym zrobił tak, że jak string = 'xx#'; to w draw jest str_replace(' #','#',string);, bo gwiazdka to przesada xD

Marek Siemaszko (Sob., 24 Sty. 09, 18:30)
#4

a nie można zamiast "#" dać "#"? :P

string_replace_all( text, "#" , "#" ) i po sprawie ;)

Marek Siemaszko (Sob., 24 Sty. 09, 18:31)
#5

coś nie działa.. tam oczywiście miał być ukośnik:

p
pablo1517 (Sob., 24 Sty. 09, 19:13)
#6

Sprawdzałem, # nie da sie usunąć sam znak '#' to przejście do kolejnej linii, nie ma żadnego '/#' :/. Trzeba by to pisać na zwykłym draw_text a przeskakiwanie linii pisać od nowa po swojemu.

Marek Siemaszko (Sob., 24 Sty. 09, 22:08)
#7

użyj /, ale w drugą stronę :P

P
Pieter (śro., 25 Lut. 09, 12:24)
#8

# się znaczy ;] da rade zrobić, ale trzeba by sprawdzać tylko ostatnio dodane klawisze, bo za kazdym razem jak byśmy coś napisali zamieniało by "#" na "\#" itd i przy kasacji też były by problemy.

p
pablo1517 (śro., 25 Lut. 09, 18:00)
#9

To jest wada GMa xD.

Najnowsze wersje GameMakera:

Stabilna
2023.11.1.129 • 2023.11.1.160
wydana 73 dni temu
LTS
2022.0.2.51 • 2022.0.2.49
wydana 132 dni temu
Beta
2024.200.0.499 • 2024.200.0.516
wydana  5 dni temu
= IDE, = Runtime
Użytkownicy online
1 użytkownik aktywny:
gości: 1,
(~ostatnie 15 minut)
Discord
40 użytkowników online na discordzie:
DungeonFairy🧚, MKP, OdrzuconyKrakers, s..., Alice, Nitro Slav, Carl-bot, p..., Jamabaiz (Matrix_), Dominator2v, Wielki Druid, Add92, Kowu, Kuzyn, Filyps, fervi, YoungKrystian, Kalor, PhysX ᴺⱽᴵᴰᴵᴬ, r..., antek, Uzjel, lethian, VanhGND, Pako, Arrekin, yazaa, Dyno, Deusald, Miłosz, m..., bagno, Tidżi, Mtax, g..., l..., moeglich, Shockah, Kandif, TobiasM (Morgo)
Shoutbox
gnysek (14:47, 26.02.24)
Na Discordzie też był :) Warto tam zaglądać :)
S
Sutikku (23:23, 23.02.24)
powiedziałbym, że może jakiś gigantyczny czerwony baner by się przydał, ale obawiam się, że mógł taki być, a ja go nie widziałęm
S
Sutikku (23:22, 23.02.24)
uwierzcie mi, że wchodzę na gmclan naprawdę bardzo często, ale jakoś tej ligi nie zauważyłem :(
I am Lord (12:01, 23.02.24)
Kurde kolejna tura mnie omineła 🙈
gnysek (10:49, 20.02.24)
Ja czekam na pluginy do IDE, czego YYG nie zrobi, zrobimy sami.
Adriann (11:50, 16.02.24)
Ciekawe jak go przerobią, osobiście liczę na jakąś większą rewolucję a nie tylko usprawnienie bo narazie jest jak jest :d
gnysek (10:32, 08.02.24)
Edytor roomów ma swoje minusy. Ale ma być tworzony nowy wkrótce, chociaż pewnie 6-12 miesięcy zanim trafi do wersji stabilnej jak nic.
p
pablo1517 (08:40, 07.02.24)
No ja odkąd zacząłem w ue4 pracować to niestety z GMLem dawno nie obcowalem
exp (20:13, 30.01.24)
@pablo1517 ja przerzuciłem się z klasycznego GM na Studio cztery lata temu, więc przeskok trochę mniejszy, ale generalnie idea dużo się nie zmieniła. jest trochę upierdliwości i niepotrzebnych według mnie zmian, ale też duże usprawnienia (edytor roomów to raj na ziemi w porównaniu z tym oryginalnym)
Adriann (18:59, 28.01.24)
Takk..strasznie są upierdliwe :D
Starsze wpisy znajdziesz w Archiwum.
Ankieta
Ile zarobiłeś do tej pory na grach stworzonych w GM?