Strzelanka a'la Aliens Attack On Colony

Jest to wersja Open Source praktycznie gotowej gry Nikasa. Dobrze wykonany, większość kodu opisana. Jest lekki bałagan w kodzie, ale do analizy wystarczy.

Autor: Nikas

Rozmiar
686 KB
Autor
Nikas
Ocena
7/10
19 głosów
Komentarze
Komentarze (łącznie 22, wyświetlam 1 - 15):
Nikas (Wto., 30 Gru. 08, 12:25)
#1

Ta gra była gotowa może w 15% ale spoko ;D

Mimek (Wto., 30 Gru. 08, 12:27)
#2

Wszystko jest jak powinno :) A czy w 15% czy w 90% to nie ma różnicy Open Source to Open Source :) A i jeszcze powiedz skąd grafiki i dźwięki, bo to ważne !!!

Nikas (Wto., 30 Gru. 08, 12:28)
#3

grafiki moje wszystko a dźwięki pewnie z findsounds

P
PsichiX (Wto., 30 Gru. 08, 12:29)
#4

No Nikas, jednak cos z Ciebie w przyszlosci bedzie ;)

Borek (Wto., 30 Gru. 08, 12:49)
#5

Miło, że ktoś się wzoruje na projektach GS :D. Wypowiedziałbym się dokładnie na temat kodu, ale musiałbym trochę narzekać :) Dla początkujących super!! Chyba najlepszy przykład strzelanki jaki był do tej pory. Grats.

P
Pental (Wto., 30 Gru. 08, 12:53)
#6

Efekt może fajny, ale moim zdaniem za dużo burdelu i nieestetyczności w kodzie, nie mówiąc już o tym, że nie jest za optymalny :P ...

J
Japanstache (Wto., 30 Gru. 08, 12:55)
#7

"zmysl szukania" też Twój?:)

P
Pental (Wto., 30 Gru. 08, 13:01)
#8

Dżapan, o co chodzi?

Nikas (Wto., 30 Gru. 08, 13:15)
#9

hm?
napisałem na forum tylko że cekol poprawił omijanie przeszkód?

Cekol (Wto., 30 Gru. 08, 13:50)
#10

Nom, "zmysl szukania" dodałem , gdy nikas umieścił sourca gry na forum :)

Borek (Wto., 30 Gru. 08, 14:01)
#11

Ja pamiętam jak w 2000 roku w Aliens 1 jeszcze nawet nie AOC, Ranmus mi napisał prościutki system inteligencji obcych :) Zresztą od tego się zaczęło, że znam Ranmusa :D

Mimek (Wto., 30 Gru. 08, 14:06)
#12

Heh, fajnie :) Ciekawe co wyjdzie z duetu Nikas i Cekol ^^

DanielBGRJ (Wto., 30 Gru. 08, 18:29)
#13

Nikas, grafika prawie wszystko twoje :]

Nikas (Wto., 30 Gru. 08, 19:05)
#14

a co nie moje?
aaaaa orry,wubych granatu jest bodajże z jakiegoś programu do generowania wybuchów i to wszystko

DanielBGRJ (Wto., 30 Gru. 08, 19:22)
#15

Nie do końca, gdyż gdy Ty dałeś kod źródłowy, ja przerobiłem trochę kilka grafik, potem dalej ktoś (nie pamiętam) poprawił AI potworków oraz kilka innych rzeczy, i tą właśnie wersję dałeś tutaj dodając efekt smug za pociskami(IMO bardzo tani efekt)

Najnowsze wersje GameMakera:

Stabilna
2023.11.1.129 • 2023.11.1.160
wydana 73 dni temu
LTS
2022.0.2.51 • 2022.0.2.49
wydana 132 dni temu
Beta
2024.200.0.499 • 2024.200.0.516
wydana  5 dni temu
= IDE, = Runtime
Użytkownicy online
1 użytkownik aktywny:
gości: 1,
(~ostatnie 15 minut)
Discord
20 użytkowników online na discordzie:
LadyLush❄, DungeonFairy🧚, MKP, Carl-bot, p..., wojzx, Tival, YoungKrystian, PhysX ᴺⱽᴵᴰᴵᴬ, debil debilowski, Uzjel, lethian, HappyOrange, LeD, Dyno, Deusald, bagno, Tidżi, l..., Draczeq
Shoutbox
S
Sutikku (23:23, 23.02.24)
powiedziałbym, że może jakiś gigantyczny czerwony baner by się przydał, ale obawiam się, że mógł taki być, a ja go nie widziałęm
S
Sutikku (23:22, 23.02.24)
uwierzcie mi, że wchodzę na gmclan naprawdę bardzo często, ale jakoś tej ligi nie zauważyłem :(
I am Lord (12:01, 23.02.24)
Kurde kolejna tura mnie omineła 🙈
gnysek (10:49, 20.02.24)
Ja czekam na pluginy do IDE, czego YYG nie zrobi, zrobimy sami.
Adriann (11:50, 16.02.24)
Ciekawe jak go przerobią, osobiście liczę na jakąś większą rewolucję a nie tylko usprawnienie bo narazie jest jak jest :d
gnysek (10:32, 08.02.24)
Edytor roomów ma swoje minusy. Ale ma być tworzony nowy wkrótce, chociaż pewnie 6-12 miesięcy zanim trafi do wersji stabilnej jak nic.
p
pablo1517 (08:40, 07.02.24)
No ja odkąd zacząłem w ue4 pracować to niestety z GMLem dawno nie obcowalem
exp (20:13, 30.01.24)
@pablo1517 ja przerzuciłem się z klasycznego GM na Studio cztery lata temu, więc przeskok trochę mniejszy, ale generalnie idea dużo się nie zmieniła. jest trochę upierdliwości i niepotrzebnych według mnie zmian, ale też duże usprawnienia (edytor roomów to raj na ziemi w porównaniu z tym oryginalnym)
Adriann (18:59, 28.01.24)
Takk..strasznie są upierdliwe :D
I am Lord (17:08, 28.01.24)
Mniej czasu się straci tworząc system particli z kodu od zera niż się męczyć z importem ich z edytora, 🤦‍♂️🤦‍♂️
Starsze wpisy znajdziesz w Archiwum.
Ankieta
Ile zarobiłeś do tej pory na grach stworzonych w GM?