Efektowny licznik punktów

Przykład pokazuje jak można zrobić bardzo ciekawy, animowany graficzny licznik punktów. Spacją dodajemy/odejmujemy punkty.

Autor: Platyna

Rozmiar
45 KB
Autor
Platyna
Ocena
6/10
6 głosów
Komentarze
Komentarze (łącznie 9):
Platyna (Pon., 21 Wrz. 09, 18:17)
#1

Lekko zedytowałem.
Tak tam się naskrobałem, że mi się pomieszało i teraz zauważyłem, że można to zrobić łatwiej. Nie ma nie potrzebnych zmiennych. Kod w step jest krótszy, ładniejszy i nie ssie jak przed chwilą : )

HuderLord (śro., 23 Wrz. 09, 18:20)
#2

Nawet ładnie to wygląda ale że ci się chciało rysować tyle klatek.

Platyna (śro., 23 Wrz. 09, 18:28)
#3

Chyba żartujesz.
Narysowałem tło i zaanimowałem w flashu przesuwający się w górę tekst xD

Jaklub (śro., 23 Wrz. 09, 21:50)
#4

wydaje mi się, że przykład nie powinien się wykrzaczać, bo jest przykładem.

no i nie wiem, czy to na pewno dobrze wyglądałoby w grze, ale tak poza tym doceniam wysiłek... jeśli jakiś był, ofkoz.

Platyna (Czw., 24 Wrz. 09, 12:05)
#5

Mi też się tak wydaje, ale co poradzić.
A z obserwacji gnyska wynika, że na GM7 i nowszych błąd pojawia się dopiero na dużo większych liczbach.

Hmm... ja w wielu grach widziałem tego typu liczniki. Z tego co pamiętam to chyba dość podobny był w Raymanie 3.

Platyna (Czw., 24 Wrz. 09, 12:10)
#6

O mam pomysł na rozwiązanie tego.
Jeśli ktoś planuje grę w której się będzie zdobywało więcej niż 100.000 punktów to można ze sobą złączyć po prostu 2 liczniki. i postawić obok siebie. Jeden będzie liczył normalnie, a w drugim każda jednostka to milion punktów na przykład. Taka przeróbka nie powinna sprawiać większych problemów.

Jaklub (Czw., 24 Wrz. 09, 15:09)
#7

ale w Raymanie 3 chyba jednak ustawiało się to trochę szybciej, jeśli dobrze pamiętam.

Platyna (Czw., 24 Wrz. 09, 15:28)
#8

Istnieje zmienna sp.
A to można też użyć by budować napięcie. Jeśli punkty się pojawiają dopiero pod koniec poziomu czy coś i licznik długo przelicza to jest napięcie czy się jakiś tam próg przekroczy :D

Misiek999 (Czw., 24 Wrz. 09, 21:37)
#9

fajnie to wygląda.

Najnowsze wersje GameMakera:

Stabilna
2024.11.0.179 • 2024.11.0.227
wydana 63 dni temu
LTS
2022.0.3.85 • 2022.0.3.99
wydana 79 dni temu
Beta
2024.1300.0.743 •
2024.1300.0.753
 0.15.4

wydana 8 dni temu
= IDE, = Runtime, = GMRT
Użytkownicy online
1 użytkownik aktywny:
gości: 1,
(~ostatnie 15 minut)
Discord
Shoutbox
gnysek (10:35, 18.02.25)
W ciągu 10 dni mają wyjść w końcu Layery UI :D
Wojo (10:25, 27.12.24)
Jak tworzyłeś* ah ta niecną autokorekta (kiedyś też stworzyłem apki na androida w sumie)
Wojo (10:23, 27.12.24)
O siemka baca, czasami myślę o tobie w kontekście tego jak tworzyłem apki na androida. Swoją drogą czasami zapominam, że forum istnieje bo cały ruch teraz utrzymuje się na discordzie, ale pora to zmienić!
Uzjel (20:17, 10.12.24)
Cały ruch przeniósł się na Discorda.
MagnusArias (17:43, 01.12.24)
O matko... a ja tutaj jestem od ponad 15 lat i czasami zaglądam... biernie bo biernie, ale czasem wpadnę
gnysek (11:46, 17.11.24)
Witamy, witamy!
baca (12:22, 16.11.24)
To już 25 lat.. Witam po paru latach nieobecności.
gnysek (11:05, 15.11.24)
Natomiast obecne forum istnieje od 2004, jak z iglu.cz na gmclan.org przeszliśmy i od tego czasu nie było resetów danych.
gnysek (12:35, 13.11.24)
Ogólnie GMCLAN istnieje 22 lata, ale na to trofeum nie zrobiłem (jeszcze xD)
Chell (20:41, 08.11.24)
wow, ta emotka w ogóle nie wygląda jak : O xD
Starsze wpisy znajdziesz w Archiwum.
Ankieta
Ile zarobiłeś do tej pory na grach stworzonych w GM?