Efektowny licznik punktów
Przykład pokazuje jak można zrobić bardzo ciekawy, animowany graficzny licznik punktów. Spacją dodajemy/odejmujemy punkty.
Autor: Platyna
Lekko zedytowałem.
Tak tam się naskrobałem, że mi się pomieszało i teraz zauważyłem, że można to zrobić łatwiej. Nie ma nie potrzebnych zmiennych. Kod w step jest krótszy, ładniejszy i nie ssie jak przed chwilą : )
wydaje mi się, że przykład nie powinien się wykrzaczać, bo jest przykładem.
no i nie wiem, czy to na pewno dobrze wyglądałoby w grze, ale tak poza tym doceniam wysiłek... jeśli jakiś był, ofkoz.
Mi też się tak wydaje, ale co poradzić.
A z obserwacji gnyska wynika, że na GM7 i nowszych błąd pojawia się dopiero na dużo większych liczbach.
Hmm... ja w wielu grach widziałem tego typu liczniki. Z tego co pamiętam to chyba dość podobny był w Raymanie 3.
O mam pomysł na rozwiązanie tego.
Jeśli ktoś planuje grę w której się będzie zdobywało więcej niż 100.000 punktów to można ze sobą złączyć po prostu 2 liczniki. i postawić obok siebie. Jeden będzie liczył normalnie, a w drugim każda jednostka to milion punktów na przykład. Taka przeróbka nie powinna sprawiać większych problemów.
Istnieje zmienna sp.
A to można też użyć by budować napięcie. Jeśli punkty się pojawiają dopiero pod koniec poziomu czy coś i licznik długo przelicza to jest napięcie czy się jakiś tam próg przekroczy
Najnowsze wersje GameMakera:
wydana 75 dni temu
wydana 3 dni temu
wydana 9 dni temu