Pliki w tej kategorii: 24

Decoder Blocks

Unowocześniona wersja Action Decodera, zgodna z Game Maker 8.

Rozmiar
599 KB
Autor
baca
Ocena
8/10
5 głosów
Komentarze

DeltaTime GM

Prosta i skuteczna biblioteka do dokładnego pomiaru czasu pomiędzy klatkami gry.
Przeważnie w ramach optymalizacji potrzeba uniezależnić animację gry od klatek na rzecz różnicy czasu pomiędzy obecną a poprzednią klatką gry, dzięki czemu niezależnie czy gra zacznie działać wolniej, to animacja nadal będzie stała w czasie. Dla uzyskania dużej dokładności pomiaru różnicy czasu został stworzony ten oto DLL.

Rozmiar
33 KB
Autor
Ocena
7/10
5 głosów
Komentarze

GMOgre3D

Całkiem nowy (bo opublikowany kilka dni temu) wrapper popularnego silnika OGRE.
Obsługa materiałów/shaderów, wieloteksturowania, różnego poziomu detali, tekstury wolumetryczne, mapy kubiczne, elastyczny format modeli, bufory wierzchołków, animacje szkieletowe, animacje kształtów, wiele technik cieniowania, system cząstek, system prezentacji nieba, automatyczne sortowanie obiektów przezroczystych.

Więcej info: http://gmc.yoyogames.com/index.php?showtopic=455439

Rozmiar
18 MB
Autor
Ocena
8/10
9 głosów
Komentarze

XeAudiere

Jest to wrapper do silnika dźwiękowego Audiere (darmowy, zarówno do użytku komercyjnego) na xenonowym frameworku, wiec postarałem się z optymalizacją i bezpieczeństwem używania.

Umożliwia odtwarzanie takich formatów jak: Uncompressed WAV, Uncompressed AIFF, Ogg Vorbis, FLAC, MP3, MOD, S3M, IT, XM.

Silnik może przechowywać dźwiek w jednym z dwóch rodzajów elementow:
* Music (utwór; odtwarzany strumieniowo; przechowuje w pamięci jedynie potrzebną porcje pliku)
* Sound (dzwięk; odtwarzany normalnie; przechowuje w pamięci cały plik).

22.02.2010 - UPDATE:
Dodana obsługa pitch, czyli zmiana tonacji/prędkości utworu/dźwięku (biblioteka umożliwia ustawienie maksymalnie 2 razy szybszej, a minimalnie 2 razy wolniejszej prędkości).

02.01.2010 - UPDATE:
Dodano czytanie tagów ID3v1 oraz naprawiono błąd przez który gra mogła się niespodziewanie zawieszać.

06.04.2009 - UPDATE:
Dodano: Ustalanie pozycji; zapętlenia; pobieranie wartości: volume, pan, rozmiar muzyki (ilość ramek); czyszczenie całych kontenerów.

Rozmiar
6 MB
Autor
Ocena
8/10
26 głosów
Komentarze

HTTPDownloader

Dll wykonał Luksor służy do pobierania informacji ze strony internetowej do naszej gry lub programu. Bardzo ładne i czasem przydatne. W paczce również przykład, jak pobrać newsy ze strony. Dziękujemy Luksorowi.

Rozmiar
203 KB
Autor
Luksor
Ocena
7/10
9 głosów
Komentarze

LibpyramidGM

Przydatny DLL pozwalający na wykorzystanie w GM funkcji zaczerpniętych rodem z C++. Możemy min. tworzyć okienka ala WinApi i używać funkcji hashujących.

Rozmiar
292 KB
Autor
royboyjoytoy2
Ocena
8/10
2 głosy
Komentarze

GMNewton

Wrapper popularnego silnika fizycznego Newton. Wersja 0.03.

Rozmiar
477 KB
Autor
hanson
Ocena
6/10
3 głosy
Komentarze

39dll - Obsługa serwerów pisanych w Delphi / C++

Serwera do gry online wcale nie trzeba pisać w GM. Można też zaoszczędzić nieco zasobów i zyskać na wydajności i napisać serwer w Delphi lub C++.

Rozmiar
333 KB
Autor
Pieter
Ocena
7/10
7 głosów
Komentarze

Kompresja binarna

Prosty system kompresji z użyciem słownika pozwalający upychać kilka bajtów w jednym.

Rozmiar
0 MB
Autor
Tymon
Ocena
8/10
22 głosy
Komentarze

Archiver

DLL umożliwiający obsługę skompresowanych paczek. Obsługuje formaty .gzip , .bzip i .zip.

Rozmiar
237 KB
Ocena
5/10
4 głosy
Komentarze

Force Feedback DLL

Biblioteka umożliwiająca zaawansowaną obsługę joysticków i gamepadów.

Rozmiar
177 KB
Autor
Alexander Vourtsis
Ocena
7/10
3 głosy
Komentarze

Saudio

Alternatywa dla SXMS. Może nie jest tak rozbudowany, jak jego konkurent, ale z pewnością warto się nim zainteresować.

Rozmiar
16 KB
Autor
andrewmc
Ocena
8/10
4 głosy
Komentarze

SXMSv3.0.6 Beta

Wrapper znanej biblioteki Fmod. DLL posiada mnóstwo przydatnych funkcji, min. pozwala na łatwe ładowanie, odtwarzanie, zatrzymywanie dźwięków. Obsługuje wiele formatów.

Rozmiar
3 MB
Autor
Brandon Rohre
Ocena
8/10
2 głosy
Komentarze

GMSPC

Jest to rozszerzenie do GM-a umożliwiające odtwarzanie plików spc (muzyczek ze SNES-a). Ponieważ standardowo nie dołączono przykładu, dorobiłem go.

Rozmiar
420 KB
Autor
jobromedia
Ocena
8/10
7 głosów
Komentarze

BMP2AVI

DLL przerabiający pliki BMP na jeden plik AVI. Dobry do animatorów, ale wytworzone w nim AVI nie są skompresowane.

Rozmiar
622 KB
Autor
(różni autorzy)
Ocena
8/10
9 głosów
Komentarze

GMPhysics v4

Bardzo dobry silnik fizyki do gier. Poza DLL-ami, jest też help i cztery przykłady.

Rozmiar
15 MB
Autor
Chris Giles
Ocena
8/10
8 głosów
Komentarze

System Delegacji by Ranmus

System delegacji dla Game Makera, który pozwala wiązać zdarzenia różnych typów obiektów. Zamiast męczyć się z wbudowanym systemem generowania zdarzeń, dzięki temu dodatkowi możesz tworzyć delegacje (kontenery zdarzeń) i oddelegowywać tam zdarzenia (delegaty) typu event_user (od 0 do 15) lub skrypty. Następnie jedną funkcją wywołujesz delegację, a zarejestrowane zdarzenia event_user czy skrypty zostaną wywołane przez ich właścicieli. Oczywiście można podawać parametry czy identyfikować obiekt wywołujący. Dodatek udostępnia wiele funkcji potrzebnych do wygodnego zarządzania delegacjami.

Po ściągnieciu przeczytaj plik czytajto.txt, a następnie
przetestuj przykład.

Rozmiar
12 KB
Autor
Ocena
8/10
7 głosów
Komentarze

RM HTTP

Zestaw skryptów + GMSock = Wysyłanie i odbieranie danych za pomocą protokołu HTTP. W paczuszce macie już plik GMSock, zestaw skryptów, dwa przykłady oraz plik php.
Dzieki specjalnej funkcji mozna odczytac zmienne wprost do GM'a za pomocą specjalnie wygenerowanej strony.

Rozmiar
63 KB
Autor
Ocena
7/10
10 głosów
Komentarze

GMSock 1.5.2c

Jeden z lepszych DLLi do Game Makera. Zezwala na obsługę socketów. Dzięki niemu możemy sprawdzić pocztę, oglądać strony WWW, sprawdzać właścicieli domen itp. Gorąco polecam!

Rozmiar
466 KB
Autor
Ocena
8/10
4 głosy
Komentarze

Xtreme3D

W paczuszcze znajdziecie silnik i trzy biblioteki z klockami do jego obsługi!

Rozmiar
1 MB
Autor
Ocena
7/10
4 głosy
Komentarze

Najnowsze wersje GameMakera:

Stabilna
2024.4.1.152 • 2024.4.1.202
wydana 24 dni temu
LTS
2022.0.2.51 • 2022.0.2.49
wydana 242 dni temu
Beta
2024.600.0.576 • 2024.600.0.602
wydana  wczoraj
= IDE, = Runtime
Użytkownicy online
1 użytkownik aktywny:
gości: 1,
(~ostatnie 15 minut)
Discord
32 użytkownicy online na discordzie:
Kysiu, Alice, Nitro Slav, Carl-bot, EchoDuck, GibkiKaktus, Grela, Fejurekk, Add92, Kowu, Sevitaus, antek, MKP (GEM), Arrekin, yazaa, Domeen0, Dyno, Moho, LeD, 𝕳𝖚𝖌𝖔 𝕲𝖔𝖓𝖝𝖆𝖑𝖊𝖝, Miłosz, Draczeq, Voytec, m..., Tidżi, Danieo, Mtax, 🧁Cupcake🧁, g..., l..., Shockah, exigo
Shoutbox
Adriann (21:02, 13.06.24)
Bardzo słusznie, straszna patola z tą organizacją :D
I am Lord (08:35, 13.06.24)
Ale co jak co, zrobiło się o imprezie głośno.
I am Lord (08:35, 13.06.24)
No słyszałem już że drama była :D
gnysek (19:58, 10.06.24)
Po 16-17 każdemu :)
Tymon (18:19, 10.06.24)
To komu udało się wejść na PH?
gnysek (13:35, 03.06.24)
Przypominam, ze w sobotę i niedzielę na Pixel Heaven się mozemy zobaczyc
Wojo (03:18, 30.05.24)
gmclan wiecznie żywy
gnysek (10:09, 21.05.24)
Ale z jakimi błędami...
I am Lord (09:52, 20.05.24)
o piszą o nas 😁
Starsze wpisy znajdziesz w Archiwum.
Ankieta
Ile zarobiłeś do tej pory na grach stworzonych w GM?