Kompresja binarna

Prosty system kompresji z użyciem słownika pozwalający upychać kilka bajtów w jednym.

Autor: Tymon

Rozmiar
0 MB
Autor
Tymon
Ocena
8/10
22 głosy
Komentarze
Komentarze (łącznie 16, wyświetlam 1 - 15):
Misztrzunio (Sob., 05 Sty. 08, 12:06)
#1

Ble.. nie lubię operatorów binarnych ;/ . Całkiem dobre ;) !

Misztrzunio (Sob., 05 Sty. 08, 12:08)
#2

bitowych* :)

Tymon (Sob., 05 Sty. 08, 12:16)
#3

Binarnych. =P

Tymon (Sob., 05 Sty. 08, 12:18)
#4

W sumie to obojętnie jak. I tak i tak jest dobrze. =)

Misztrzunio (Sob., 05 Sty. 08, 13:41)
#5

O czym my w ogóle mówimy ? Ja mówię o bitowym przesunięciu w prawo :D .

gnysek (Sob., 05 Sty. 08, 14:51)
#6

przyda się jako sposób na zapis gry tak w sumie, ew. po lekkiej modyfikacji :P

Solmis (Sob., 05 Sty. 08, 20:14)
#7

Fajne... xD
Może się przydać do jakichś progsów... :F

Cekol (Nie., 06 Sty. 08, 15:02)
#8

Dobre to! moze mieć zastosowanie do gier po netó :P

M
Modnar23 (Nie., 06 Sty. 08, 22:26)
#9

Nie całkiem. Nie da się zdekompresować ciągu jednakowych znaków np: aaaaaaaaaaaaaaa.

Tymon (Pon., 07 Sty. 08, 09:23)
#10

Mój błąd. W BincCompress i BincDecompress trzeba zmienić wartość początkową _chars_binsize na 1 a nie 0. =P

Cekol (Wto., 08 Sty. 08, 17:55)
#11

A czy tym sposobem można kompresować grafikę? :>

Misztrzunio (Wto., 08 Sty. 08, 18:20)
#12

Rotfl, grafiki w GM to liczby, a funkcja przyjmuje stringi :D .

Tymon (Wto., 08 Sty. 08, 21:48)
#13

Rotfl, string to też liczby.
Oczywiście, że można. Jednak mam do grafiki coś lepszego. ;)

Cekol (Wto., 08 Sty. 08, 23:45)
#14

Tymon! A możesz połączyć ten przykład, z "paczkami" twojego autorstwa? ;)
Będę musiał popróbować coś z tym przykładem, bo zastosowanie to ono ma wielkie xD

Matthew (śro., 09 Sty. 08, 11:55)
#15

Najlepiej jest dać przy wciśnięciu jakiegoś klawisza kod, w którym tworzy się zmienna save (string) i do której doczepia się jakieś tam dane przez save += "Gracz.x = " + string(Gracz.x) Można też zrobić specjalny skrypt, który będzie pobierał wszystkie dane z roomu + zmienne globalne i zapisywał w postaci string.

Najnowsze wersje GameMakera:

Stabilna
2024.4.1.152 • 2024.4.1.202
wydana 28 dni temu
LTS
2022.0.2.51 • 2022.0.2.49
wydana 246 dni temu
Beta
2024.600.0.576 • 2024.600.0.602
wydana  5 dni temu
= IDE, = Runtime
Użytkownicy online
3 użytkowników aktywnych:
gości: 1, userów: 2
 gnysek, P PanciK
(~ostatnie 15 minut)
Discord
Shoutbox
gnysek (14:15, 17.06.24)
Bo Łapusz woli alkohol, niż się organizować. Co tam Pixel Heaven, sprawdźcie jego zbiórki na książki...
Adriann (21:02, 13.06.24)
Bardzo słusznie, straszna patola z tą organizacją :D
I am Lord (08:35, 13.06.24)
Ale co jak co, zrobiło się o imprezie głośno.
I am Lord (08:35, 13.06.24)
No słyszałem już że drama była :D
gnysek (19:58, 10.06.24)
Po 16-17 każdemu :)
Tymon (18:19, 10.06.24)
To komu udało się wejść na PH?
gnysek (13:35, 03.06.24)
Przypominam, ze w sobotę i niedzielę na Pixel Heaven się mozemy zobaczyc
Wojo (03:18, 30.05.24)
gmclan wiecznie żywy
gnysek (10:09, 21.05.24)
Ale z jakimi błędami...
I am Lord (09:52, 20.05.24)
o piszą o nas 😁
Starsze wpisy znajdziesz w Archiwum.
Ankieta
Ile zarobiłeś do tej pory na grach stworzonych w GM?