RM HTTP

Zestaw skryptów + GMSock = Wysyłanie i odbieranie danych za pomocą protokołu HTTP. W paczuszce macie już plik GMSock, zestaw skryptów, dwa przykłady oraz plik php.
Dzieki specjalnej funkcji mozna odczytac zmienne wprost do GM'a za pomocą specjalnie wygenerowanej strony.

Autor: Ranma_man https://gmclan.org

Rozmiar
63 KB
Autor
Ocena
7/10
10 głosów
Komentarze
Komentarze (łącznie 11):
Marmot (Sob., 05 Mar. 05, 17:16)
#1

Fajne przykłady. HTTP jest fajny, ale może zrobisz Ranma, żeby wyświetlił tą stronę? A co do zmiennych, to chyba aktualny czas źle chodzi.

Ranma_man (Sob., 05 Mar. 05, 17:35)
#2

Dobrze chodzi, tylko, że to format unixowy (liczba sekund od roku 1970).
A co do wyświetlania strony. Chłopie, gdybym to zrobił, to bym wydał swoją przeglądarkę w świat. Napisać parser html'a to nie lada sztuka i trzeba temu poświęcić kupę czasu.

N
~Nicolas (Sob., 05 Mar. 05, 21:45)
#3

Jak zrobić żeby się pozbyć HTTP/1.0 200 OK Date: Sat, 05 Mar 2005 20:41:33 GMT Server: Apache/1.3.33 (Unix... itd

Żeby pobierało samą treść?

Ranma_man (Sob., 05 Mar. 05, 22:47)
#4

Heh, przeciez napisalem i to w obu przykladach:
string_pobrany = HTTP_ClearBody(string_pobrany);

W kazdym skrypcie macie opis do czego on sluzy. Czytac ludzie! :)

Marmot (Nie., 06 Mar. 05, 00:15)
#5

Dobra spoko z tym parserem. Poprostu się zapytałem :) .
A co do przeglądarki, to nie jest to taki zły pomysł :) .

Tymon (śro., 17 Maj. 06, 14:25)
#6

Ok, wysłać info o przeglądarce można a jak mogę wysłać jakieś własne zmienne tak aby skrypt PHP mógł mieć do nich dostęp? :) Wiem że mogę to zrobić wpisując jako ścieżkę do pliku w HTTP_Send "ardes.pl/plik.php?zmiennaN=wartoscN" i potem w PHP napisać sobie $zmiennaN=$_GET['zmiennaN'], ale wydaj mi się to nieprofesjonalne :P Jakaś podpowiedź/przykład?

Ranmus (śro., 17 Maj. 06, 16:07)
#7

Nieprofesjonalne? Eeee... Może jeszcze jako POST wysłać -> forum -> szukaj -> rm_http, temat gnyska. Możesz także wysłać zakodowany ciąg znaków i potem odkodować jakoś. :D

Tymon (śro., 17 Maj. 06, 16:39)
#8

Uh, nie pomyślałem :) Dzięki.

r
rryk (śro., 13 Gru. 06, 21:22)
#9

eeee jak to ustawic przerobi mi ktos zeby wyswietlal np strone zal.pl/index.html

Tymon (Czw., 14 Gru. 06, 10:46)
#10

Sprawdź wartości zmiennych.

Indrycho (Pon., 02 Lut. 09, 22:25)
#11

na gm7 jakoś nie działa ;)

Najnowsze wersje GameMakera:

Stabilna
2024.8.1.171 • 2024.8.1.218
wydana 59 dni temu
LTS
2022.0.2.51 • 2022.0.2.49
wydana 388 dni temu
Beta
2024.1100.0.674 •
2024.1100.0.700
 0.13.0

wydana  wczoraj
= IDE, = Runtime, = GMRT
Użytkownicy online
1 użytkownik aktywny:
gości: 1,
(~ostatnie 15 minut)
Discord
42 użytkownicy online na discordzie:
🧁Cupcake🧁, Moho, Nikas, s..., Alice, Carl-bot, Saus, EchoDuck, lethian, Grela, Alkapivo, GMRussell, OdrzuconyKrakers, fervi, m..., bonfacy, r..., antek, Michał Parkoła, chleb, Pako, Arrekin, LadyLush, Dyno, szmalu, ZYGZAK, Miłosz, DawidM, sutikku, Marco, Voytec, Ulti, bagno, Tidżi, g..., Huder, l..., moeglich, Add92, Krzysiek1250, Shockah, Kandif
Shoutbox
Borek (18:12, 07.11.24)
Właśnie dostałem powiadomienie z forum, że jestem na GMClanie 18 lat :D Ja pierdzielę...
S
Sutikku (08:43, 18.10.24)
TIL, gamemaker jest starszy ode mnie
gnysek (16:04, 15.10.24)
Za równo miesiąc, GameMaker kończy 25 lat.
Wojo (15:38, 05.09.24)
Ciekawe
gnysek (11:54, 14.08.24)
Ruszyła beta nowego runtime, a stary dostanie już tylko dwa ficzery (UI Layery i obsługę SVG jako vertexy).
Wojo (11:51, 14.08.24)
Co się stało?
gnysek (18:31, 25.07.24)
Ogłaszam nowy etap w historii GameMakera.
gnysek (11:36, 08.07.24)
Ale w sumie taki numer GG był bezpieczniejszy niż nr. telefonu czy kontakt społecznościowy. Utrudniał stalkowanie i ułatwiał banowanie.
Wojo (08:08, 08.07.24)
Niestety to już nie te czasy kiedy pytało się kasjerki o wiek i numer Gadu-Gadu...
Adriann (08:28, 05.07.24)
Albo okraść :|
Starsze wpisy znajdziesz w Archiwum.
Ankieta
Ile zarobiłeś do tej pory na grach stworzonych w GM?