Artykuły w tej kategorii: 21
Poza zwykłymi operatorami arytmetycznymi takimi jak + i -, GM oferuje nam również operatory operujące na zapisach binarnych liczb. Ten artykuł przybliży wam ich działanie.
Spis wszystkich operatorów GMLa za pomocą których można dokonywać operacji na zmiennych.
W GM8 udostępniono Triggery. Na podstawie wersji beta, opiszę pokrótce jak ich używać
Jak szybko i skutecznie zaszyfrować tekst.
Artykuł opisuje, jak w prosty sposób stworzyć system wyników wyświetlanych na stronie internetowej.
Z myślą o początkujących użytkownikach (tych w mniejszym stopniu oraz większym) postanowiłem napisać artykuł, w którym krok po kroku każdy może dowiedzieć się, jak wykonać solidny inwentarz do swojej gry przygodowej bądź RPG. Wymagalna jest minimalna wied
W tym tutorialu postaram się wam przybliżyć zasadę działania 39dll oraz przykłady używania najważniejszych funkcji, przydatnych do tworzenia gier online.
Nie wiesz, czym są surface? Chcesz nauczyć się z nich korzystać? Ten artykuł jest dla Ciebie!
Przystępnie wyjaśnione podstawy GML. Znakomity tekst dla początkujących (i nie tylko).
Dowiedz się jak poruszać obiekty po okręgu, tworząc zwykły zegar analogowy.
Trochę o warunkach i pętlach.
Szybki kurs definiowania zmiennych, globalnych i tymczasowych oraz trochę o zmienianiu ich wartości.
Jak zrobić zaawansowane menu.
Gdy potrzebujesz zaszyfrować dane aby np. zapisać je do pliku, tak aby użytkownik nie mógł ich odczytać - przeczytaj ten artykuł.
Kolejne tłumaczenie fragmentu helpa robione przeze mnie. Tym razem, jest to artykuł o timingu, czyli o czasie.
Jak ułatwić sobie pracę z klawiszami oraz jak zrobić rekonfigurację klawiszy w menu. Artykuł z prostym przykładem dla GM6.
Artykuł dla średnio-zaawansowanych użytkowników Game Makera. Opisuje on komendy do obsługi 3D w GM6.
Ten tutorial ukazuje fajny sposób wczytywania grafiki z osobnych plików, ale takich z utrudnionym odczytem dla zwykłego wyjadacza. ;)
Artykuł zawierający opisy podstawowych klocków, dzięki któremu będzie nam łatwiej przejść z klocków na GML
Artykuł o tym jak tworzyłem klona chińskiej gry GO. Zawarty kod źródłowy oraz opis algorytmów. Przeznaczony dla osób średnio zaawansowanych.
Najnowsze artykuły
04.09.2024
11.06.2024
13.05.2024
06.10.2023
05.10.2023
15.04.2023
13.02.2023
Top 10
10/10
10/10
Najczęściej czytane
1424425×
77606×
69931×
66435×
62559×
60577×
40792×
40410×
Najnowsze zasoby
04.09.2024
[Nowy]
Ekwpiunek i statystyki
11.06.2024
10.06.2024
13.05.2024
03.04.2024
17.11.2023
14.11.2023
06.10.2023
05.10.2023
Najnowsze wersje GameMakera:
Stabilna
2024.8.1.171 • 2024.8.1.218
wydana 72 dni temu
wydana 72 dni temu
LTS
2022.0.3.83 • 2022.0.3.98
wydana dziś
wydana dziś
Beta
2024.1100.0.686 •
wydana 6 dni temu
2024.1100.0.707
• 0.13.0
wydana 6 dni temu
= IDE, = Runtime, = GMRT
Użytkownicy online
2 użytkowników aktywnych:
gości: 1, userów: 1
Vianom (~ostatnie 15 minut)
Discord
37 użytkowników online na discordzie:
Kysiu, 🧁Cupcake🧁, Nikas, Alice, Carl-bot, EchoDuck, lethian, TobiasM (Morgo), GMRussell, fervi, r..., Michał Parkoła, HappyOrange, LolikZabijaka, Arrekin, MagnusArias, LadyLush, yazaa, Dyno, Deusald, szmalu, LeD, p..., Voytec, Ulti, bagno, Tidżi, Danieo, g..., Sporek, l..., moeglich, s..., d..., Shockah, Cosplyfanka, xVANiLL
Shoutbox
gnysek
(11:46, 17.11.24)
Witamy, witamy!
baca
(12:22, 16.11.24)
To już 25 lat.. Witam po paru latach nieobecności.
gnysek
(11:05, 15.11.24)
Natomiast obecne forum istnieje od 2004, jak z iglu.cz na gmclan.org przeszliśmy i od tego czasu nie było resetów danych.
gnysek
(12:35, 13.11.24)
Ogólnie GMCLAN istnieje 22 lata, ale na to trofeum nie zrobiłem (jeszcze xD)
Chell
(20:41, 08.11.24)
wow, ta emotka w ogóle nie wygląda jak : O xD
Chell
(20:40, 08.11.24)
tylko? 4tk ma 15
Borek
(18:12, 07.11.24)
Właśnie dostałem powiadomienie z forum, że jestem na GMClanie 18 lat Ja pierdzielę...
S
Sutikku
(08:43, 18.10.24)
TIL, gamemaker jest starszy ode mnie
gnysek
(16:04, 15.10.24)
Za równo miesiąc, GameMaker kończy 25 lat.
Wojo
(15:38, 05.09.24)
Ciekawe
Starsze wpisy znajdziesz w Archiwum.
Ankieta
Ile zarobiłeś do tej pory na grach stworzonych w GM?