Ten artykuł został stworzony dla starszych wersji GameMakera i może nie być aktualny.

Kursy (3)

Czwartek, 26 Października 2006, 19:31
Czas czytania 0 minut, 59 sekund
Zgodne z GM: gm5 gm6 gm7 gm8
Zestaw kursów w formie krótkich książek (e-booków).
Znajdują się tutaj zarówno tłumaczenia z oficjalnej strony Game Makera, jak i nasze własne zasoby.
Twoja pierwsza gra (pobierz - zip, 600 KB)
Ten kurs opisuje największy problem osób zaczynających przygodę z programem Game Maker. Dzięki niemu dowiesz się jak stworzyć pierwszą grę, oraz poznasz podstawowe funkcje programu.
Jest to polskie tłumaczenie kursów ze strony yoyogames.com/make/tutorials
Poziom: początkujący
Grafika: upload/gm/first.jpg


Kółko i krzyżyk (pobierz - zip, 265 KB)
W tym kursie dowiesz się, jak stworzyć grę w Kółko i Krzyżyk, za pomocą języka skryptowego GML a następnie jak ją ulepszyć.
Poziom: średnio - zaawansowany
Grafika: upload/gm/kolko_krzyzyk.jpg


Wróg w platformówce, czyli jak stworzyć AI do gry platformowej(pobierz - rar, 157 KB)
W tym kursie natomiast dowiesz się, jak wykonać AI, czyli sztuczną inteligencję wroga w grze platformowej. Pojawiało się wiele pytań dotyczących tego zagadnienia na forum.
Poziom : średnio - zaawansowany
Komentarze (łącznie 88, wyświetlam 1 - 15):
Dawidsu (Czw., 26 Paź. 06, 19:40)
#1

Ogólnie chyba w porządku (nie miałem czasu, żeby się przyjrzeć). Tylko po co w PDF? Word za kiepski już? :?

gnysek (Czw., 26 Paź. 06, 19:48)
#2

PDFy się wygodniej czyta, no i nie można ich przez przypadek edytować, tracąc przez to fragment tekstu. No i Acrobat jest darmowy.
Poza tym, oficjalne kursy też są w PDFie.

Dawidsu (Czw., 26 Paź. 06, 20:56)
#3

Chyba że tak! :P

Marmot (Czw., 26 Paź. 06, 21:28)
#4

Gnysek ma rację i popiera PDFy! Polać mu buraczanego szampana!

Marmot (Czw., 26 Paź. 06, 21:30)
#5

Poza tym, nie lepiej byoby to dać do Downloadu, razem z tym moim artykułem o GML? Można przecież założyć w Download dział Kursy Off-line czy coś w tym stylu. Już są dwie rzeczy które możnaby tam dać :) .

gnysek (Czw., 26 Paź. 06, 21:45)
#6

ja potem dodam ten artykuł do Fastbara, jak przetłumaczę pozostałe 6 tutoriali. W tym tempie zrobię to do grudnia :D

Dawidsu (Czw., 26 Paź. 06, 22:02)
#7

W tym fastbarze to powinien być link do Beaver Interactive. :P

gnysek (Czw., 26 Paź. 06, 22:10)
#8

jak zostanie miejsce... :P

Tymon (Pią., 27 Paź. 06, 07:18)
#9

Jasne, będę specjalnie ściągać tego durnego Acrobata żeby poprzeglądać kilka linijek tekstu. Siiiuuur :3

P
Patrysław (Pią., 27 Paź. 06, 09:03)
#10

Gupiś, Tymciu. :D

P
Pieter6 (Pią., 27 Paź. 06, 10:16)
#11

to dodaj jeszcze wersje doc...

Ranmus (Pią., 27 Paź. 06, 10:49)
#12

A po co? PDF only - łatwo zabezpieczyć, profesjonalniej wygląda i nie ma kłopotów z drukowaniem. Nie każdy ma MS Worda by otworzyć doc'a, a nie ma innego programu w pełni kompatybilnego. Poza tym Acrobat Reader jest darmowy.

Tymon (Pią., 27 Paź. 06, 11:26)
#13

Pamiętaj że są jeszcze zwykłe txt xD

guXio (Pią., 27 Paź. 06, 15:34)
#14

Nareszcie ktoś się za to wziął.

Matthew_Kane (Pią., 27 Paź. 06, 20:46)
#15

Acrobat rulez!

Najnowsze wersje GameMakera:

Stabilna
2023.11.1.129 • 2023.11.1.160
wydana 77 dni temu
LTS
2022.0.2.51 • 2022.0.2.49
wydana 136 dni temu
Beta
2024.200.0.505 • 2024.200.0.523
wydana  wczoraj
= IDE, = Runtime
Użytkownicy online
2 użytkowników aktywnych:
gości: 1, userów: 1
 Adriann
(~ostatnie 15 minut)
Discord
42 użytkownicy online na discordzie:
DungeonFairy🧚, MKP, s..., Alice, Nitro Slav, Carl-bot, p..., Dominator2v, Grela, Wielki Druid, Add92, SuperEnduro, Kowu, Filyps, YoungKrystian, Sevitaus, Radek Ignatów, PhysX ᴺⱽᴵᴰᴵᴬ, r..., Uzjel, HappyOrange, Arrekin, Jayu, MagnusArias, LeD, yazaa, Domeen0, Dyno, Deusald, Morro, m..., bagno, 🧁Cupcake🧁, Tidżi, g..., l..., moeglich, Nikas, Krzysiek1250, Shockah, Kandif, TobiasM (Morgo)
Shoutbox
gnysek (14:47, 26.02.24)
Na Discordzie też był :) Warto tam zaglądać :)
S
Sutikku (23:23, 23.02.24)
powiedziałbym, że może jakiś gigantyczny czerwony baner by się przydał, ale obawiam się, że mógł taki być, a ja go nie widziałęm
S
Sutikku (23:22, 23.02.24)
uwierzcie mi, że wchodzę na gmclan naprawdę bardzo często, ale jakoś tej ligi nie zauważyłem :(
I am Lord (12:01, 23.02.24)
Kurde kolejna tura mnie omineła 🙈
gnysek (10:49, 20.02.24)
Ja czekam na pluginy do IDE, czego YYG nie zrobi, zrobimy sami.
Adriann (11:50, 16.02.24)
Ciekawe jak go przerobią, osobiście liczę na jakąś większą rewolucję a nie tylko usprawnienie bo narazie jest jak jest :d
gnysek (10:32, 08.02.24)
Edytor roomów ma swoje minusy. Ale ma być tworzony nowy wkrótce, chociaż pewnie 6-12 miesięcy zanim trafi do wersji stabilnej jak nic.
p
pablo1517 (08:40, 07.02.24)
No ja odkąd zacząłem w ue4 pracować to niestety z GMLem dawno nie obcowalem
exp (20:13, 30.01.24)
@pablo1517 ja przerzuciłem się z klasycznego GM na Studio cztery lata temu, więc przeskok trochę mniejszy, ale generalnie idea dużo się nie zmieniła. jest trochę upierdliwości i niepotrzebnych według mnie zmian, ale też duże usprawnienia (edytor roomów to raj na ziemi w porównaniu z tym oryginalnym)
Adriann (18:59, 28.01.24)
Takk..strasznie są upierdliwe :D
Starsze wpisy znajdziesz w Archiwum.
Ankieta
Ile zarobiłeś do tej pory na grach stworzonych w GM?