Podkategorie:
Kursy dla początkujących

Kursy dla początkujących

Opisy i tutoriale na temat podstawowych funkcji

14 Artykułów
Kursy GML

Kursy GML

Wszystko na temat wbudowanego języka GML

21 Artykułów
Artykuły w tej kategorii: 9
Ten kurs dotyczy tylko Androida.
gms1
Kliknięć
19302
Autor
gnysek
Ocena
7/10
3 głosy
Komentarze
Artykuł opisuje jeden z dostępnych systemów wersji, który pomaga śledzić zmiany w projekcie oraz pracować nad nim w kilka osób.
Artykuł dotyczy systemu SVN.
gms1
Kliknięć
18841
Autor
gnysek
Ocena
8/10
5 głosów
Komentarze
Co nowego w GM 8.1
gm8
Kliknięć
19025
Autor
gnysek
Ocena
8/10
5 głosów
Komentarze
Lista zmian w GM8
gm8
Kliknięć
15402
Autor
gnysek
Ocena
6/10
2 głosy
Komentarze
Tłumaczenia oficjalnych tutoriali 39dll. Mam nadzieję, że pomogą wam zrozumieć działanie protokołów TCP oraz UDP.
gm5 gm6 gm7 gm8
Kliknięć
45514
Autor
Mimek
Ocena
7/10
7 głosów
Komentarze
Krótki, lecz w miarę wyczerpujący artykuł o błędach w Game Makerze oraz ich przyczynach.
gm5 gm6 gm7 gm8 gms1
Kliknięć
29193
Autor
PsichiX
Ocena
9/10
13 głosów
Komentarze
GM7 pozwala na wczytywanie plików PNG z kanałami alpha, ale GM6 wcale nie jest pod tym względem gorszy. Istnieje bowiem funkcja sprite_set_alpha_from_sprite()
gm6 gm7
Kliknięć
23720
Autor
gnysek
Ocena
8/10
8 głosów
Komentarze
Dość krótko opisane jak napisać i jakie podstawy obejmuje pisanie bibliotek dynamicznych (DLL) w C++ z użyciem DevC++ oraz Object Pascal z użyciem Delphi dla Game Makera.
Kliknięć
34673
Autor
Tymon
Ocena
9/10
23 głosy
Komentarze
Spis podstawowych zagadnień, prostych technik i przydatnych algorytmów, prowadzony w formie FAQ (pytania i odpowiedzi).
gm5 gm6 gm7 gm8 gms1
Kliknięć
1344184
Autor
Ranmus
Ocena
9/10
105 głosów
Komentarze

Najnowsze wersje GameMakera:

Stabilna
2023.8.2.108 • 2023.8.2.152
wydana 50 dni temu
LTS
2022.0.2.51 • 2022.0.2.49
wydana 44 dni temu
Beta
2023.1100.0.444 • 2023.1100.0.455
wydana 9 dni temu
= IDE, = Runtime
Użytkownicy online
2 użytkowników aktywnych:
gości: 1, userów: 1
 gnysek
(~ostatnie 15 minut)
Discord
38 użytkowników online na discordzie:
MKP, OdrzuconyKrakers, s..., Alice, Carl-bot, PolTomski, Sporek, Jamabaiz (Matrix_), undefined cat, Grela, Wielki Druid, Add92, Soulcoder, antek, TobiasM (Morgo), fervi, m..., Kalor, Uzjel, bonfacy, chleb, Pako, Arrekin, moeglich, LeD, Alkapivo, Korodzik, Fylyps, m..., bagno, Tidżi, Dyno, 🧁Cupcake🧁, Krzysiek1250, lakas, Shockah, SzymonKe, Miłosz
Shoutbox
gnysek (11:49, 30.11.23)
@exp to masz 12zł zniżki na komercyjną ;)
gnysek (11:48, 30.11.23)
@Sutikku ja używam IDE na linuxie i daje radę. Trochę problemy z renderowaniem fontów (nie każdy monospace ładnie działa), ale poza tym ok.
exp (23:47, 29.11.23)
+ wydawanie gier niekomercyjnych jest teraz darmowe, a dosłownie parę tygodni temu musiałem zapłacić 12zł, żeby wydać grę na game jam, gnysek oddawaj :[
exp (23:47, 29.11.23)
e: nieważne, pomieszałem
exp (23:45, 29.11.23)
e: "za jednorazową płatnością dla gier komercyjnych i w subskrypcji dla osób eksportujących na konsole" skoro jest rozróżnienie, to przez to rozumiem, że trzeba mieć stale wykupioną subskrypcję, żeby legalnie się bogacić. sprzedaż na konsolach jest bardziej scentralizowana, więc pewnie łatwo jest im to kontrolować i np. zakup twojej gry nie będzie możliwy, jeśli nie masz aktywnej subskrypcji
Chell (12:09, 27.11.23)
też propsuję klarowność strony z cenami, tylko jedno pytanie zostaje - licencji enterprise potrzebujesz faktycznie tylko do WYDANIA gry? tzn możesz subnąć na miesiąc, wydać grę, anulować subksrypcję i się legalnie bogacić?
Chell (12:07, 27.11.23)
super :D unity zaorane
S
Sutikku (13:27, 24.11.23)
A czy poprawiło się coś w kwestii GMS2 na linuxie? Bo jak odpalałem bodajże z mono jakiś czas temu (rok, może dwa), to była masakra
Borek (20:18, 22.11.23)
Bardzo profesjonalnie wyjaśnione, brawo gnysek! :) Lepsza tabelka niż na oficjalnej stronie Yoyo :D
gnysek (00:24, 22.11.23)
Starsze wpisy znajdziesz w Archiwum.
Ankieta
Kiedy wyjdzie GameMaker (Studio) 3.0?