Artykuły w tej kategorii: 14
Wersja 1.4 wprowadziła duże zmiany dla zewnętrznych API. Nie są one już częścią GM:S, a można je ręcznie dodawać poprzez rozszerzenia. Niestety Google Play Services ma mały problem.

Kilka informacji o tym czym są GMowe referencje. Mam nadzieję, że artykuł trochę wyjaśni wam jak GM numeruje zasoby i że to nie zmienne przechowują zasoby, a jedynie zapamiętują ich numer.






Jak prosto sprawdzić czy masz zewnętrzne IP i kiedy da się je uzyskać.
Krótki opis tego, jakie typy zmiennych występują w GM.






Kurs jak używać alarmów, wraz z opisem najczęściej popełnianych błędów.






Paczuszka zawierająca 3 przykłady (w gmk i gm6) oraz opis Alarmów i Time Line'ów, czyli bardzo ważnych i przydatnych funkcji Game Makera.






Artykuł zwróca uwagę na to, jak można zapisywać i czym skutkuje zapisywanie warunków w Game Makerze. Będzie mowa o tym jak gdzie i kiedy używać if, then i else, oraz kiedy warto konstrukcję if ... else if ... else zastąpić konstrukcją swit






Dzisiaj się zajmiemy stringami, czyli inaczej - łańcuchami znaków. Poznamy przeróżne funkcje, które pozwalają nam operować stringami.




Zestaw kursów w formie krótkich książek (e-booków).
Znajdują się tutaj zarówno tłumaczenia z oficjalnej strony Game Makera, jak i nasze własne zasoby.
Znajdują się tutaj zarówno tłumaczenia z oficjalnej strony Game Makera, jak i nasze własne zasoby.




Krótki artykuł mówiący o warunkach w Game Makerze i nie tylko ;)




Zastanawiasz się, co oznaczają współrzędne xtex, ytex w teksturach i dlaczego max. wartość to 1? No to poczytaj.






Kurs obsługi Action LibBuilder'a.




Praktyczny kurs robienia gier.

Thema: Startujemy - wstęp do GM.
Lehrer: dr. hab. mgr inż. Herr Damianoz.
Lehrer: dr. hab. mgr inż. Herr Damianoz.

Najnowsze artykuły
04.09.2024
11.06.2024
13.05.2024
06.10.2023
05.10.2023
15.04.2023
13.02.2023
Top 10
10/10
10/10
Najczęściej czytane
1426518×
78004×
70295×
66795×
62842×
60947×
41094×
40697×
Najnowsze zasoby
04.09.2024
11.06.2024
13.05.2024
03.04.2024
17.11.2023
14.11.2023
06.10.2023
05.10.2023
Najnowsze wersje GameMakera:
Stabilna
2024.11.0.179 • 2024.11.0.227
wydana 65 dni temu
wydana 65 dni temu
LTS
2022.0.3.85 • 2022.0.3.99
wydana 81 dni temu
wydana 81 dni temu
Beta
2024.1300.0.743 •
wydana 10 dni temu
2024.1300.0.753
• 0.15.4
wydana 10 dni temu
= IDE, = Runtime, = GMRT
Użytkownicy online
1 użytkownik aktywny:
gości: 1,
(~ostatnie 15 minut)
Discord
44 użytkownicy online na discordzie:
Shoutbox
gnysek
(10:35, 18.02.25)
W ciągu 10 dni mają wyjść w końcu Layery UI 

Wojo
(10:25, 27.12.24)
Jak tworzyłeś* ah ta niecną autokorekta (kiedyś też stworzyłem apki na androida w sumie)
Wojo
(10:23, 27.12.24)
O siemka baca, czasami myślę o tobie w kontekście tego jak tworzyłem apki na androida. Swoją drogą czasami zapominam, że forum istnieje bo cały ruch teraz utrzymuje się na discordzie, ale pora to zmienić!
Uzjel
(20:17, 10.12.24)
Cały ruch przeniósł się na Discorda.
MagnusArias
(17:43, 01.12.24)
O matko... a ja tutaj jestem od ponad 15 lat i czasami zaglądam... biernie bo biernie, ale czasem wpadnę
gnysek
(11:46, 17.11.24)
Witamy, witamy!
baca
(12:22, 16.11.24)
To już 25 lat.. Witam po paru latach nieobecności.
gnysek
(11:05, 15.11.24)
Natomiast obecne forum istnieje od 2004, jak z iglu.cz na gmclan.org przeszliśmy i od tego czasu nie było resetów danych.
gnysek
(12:35, 13.11.24)
Ogólnie GMCLAN istnieje 22 lata, ale na to trofeum nie zrobiłem (jeszcze xD)
Chell
(20:41, 08.11.24)
wow, ta emotka w ogóle nie wygląda jak : O xD
Starsze wpisy znajdziesz w Archiwum.
Ankieta
Ile zarobiłeś do tej pory na grach stworzonych w GM?