Alarmy i Timeline






Przejrzyj też przykłady, aby zrozumieć zasadę działania alarmów.
Time line'y są trochę podobne do alarmów, lecz w alarmie jest wykonywana jedna akcja po skończeniu odliczenia, a zaś w time line'ach w określonej kolejności może być wykonane wiele akcji w różnych odstępach czasowych. Time line'y są trochę podobne do path'ów, lecz path'e to przejścia między kolejnymi punktami ustawionymi w określonych odstępach odległościowych. Te odstępy można porównać do odstępów czasowych w time line'ach. W path'u obiekt będzie kolejno przechodził przez punkty, zaś w time line będzie odliczał czas między kolejnymi momentami i wykonywał akcje które są do nich przypisane.
Timeline dodajemy w menu Add > Add Time Line.
Timeline'y inicjujemy w dowolnym evencie za pomocą takiego kodu:kodtimeline_index = nazwa_timeline;Pozycję timeline'a zmienia się w taki sposób:kodtimeline_postion = N;Z time line'ami zapoznasz się w przykładach dołączonych do kursu.
Przyjrzyjmy się Timeline'om z bliska, kolejno wykonujemy akcje:
- File > Advenced Mode, włączamy "Advenced Mode" jeśli jeszcze tego nie zrobiliśmy.
- Add > Add Timeline, dodajemy nowy time line.
Pojawi się nowe okno z kilkoma klawiszami:
- Add, dodaje moment na time line, moment wykonany w określonym kroku. Po tym możesz skorzystać z kodu lub klocków, aby ustalić jakie akcje mają zostać wykonane w danym momencie.
- Change, zmienia dany moment na inny.
- Delete, usuwa dany moment.
- Duplicate, duplikuje dany moment.
- Shift, przesuwa wybrane momenty o podaną wartość.
- Merge, łączy wybrane momenty w inny jeden.
- Clear, czyści wszystkie momenty.
Obydwie te funkcje są bardzo przydatne. Coraz więcej pytań, których rozwiązaniem jest wykorzystanie alarmów bądź timeline'nów pojawia się na naszym forum, a przecież one są tak proste!
Wróćmy jeszcze na chwilę do alarmów. Gdy alarm zainicjujemy w evencie Step w taki sposób:kodalarm[0] = room_speed * 20;To NIE zostanie on nigdy wykonany ponieważ licznik będzie ustawiany od nowa co 1 krok. Możemy w takim wypadku użyć warunku if:
kodif( alarm[0] == 0 )
{
alarm[0] = room_speed * 20;
}Jest to też pokazane w przykładzie 3.
Przykłady do tego kursu znajdziesz tutaj.