Timing w Game Makerze





Oto wszystkie zmienne dotyczące timingu (tylko pierwszą z nich można zmienić):
room_speed Szybkość gry w danym roomie (ustalana w stepach na sekundę).
fps Liczba rysowanych klatek na sekundę.
current_time Liczba milisekund które minęły od startu systemu.
current_year Obecny rok.
current_month Obecny miesiąc.
current_day Obecny dzień.
current_weekday Obecny dzień w tygodniu (1=niedziela,...,7=sobota).
current_hour Obecna godzina.
current_minute Obecna minuta.
current_second Obecna sekunda.
Grę możesz też "uśpić" na jakiś czas. Dla takiej rzeczy, używamy funkcji sleep.
sleep(czas) "Usypia" grę na podany czas w milisekundach.
Korzystania z alarmów raczej nie muszę podawać, bo jest w innym moim artykule: "Z klocków na kod". Też nie muszę raczej podawać zmiennych dotyczących Timelines, ponieważ one raczej wychodzą z użytku (mało kto je używa).
To tyle. Mam nadzieję, że ten krótki artykuł pomoże wam jakoś w tworzeniu timingu w grze.