YYG poinformowało, iż beta GameMakera w wersji HTML5 startuje już 22 września. Jeśli więc zapisaliście się do niej, wypatrujcie informacji w najbliższy czwartek.
P.S. Ten ohydny czarny wygląd który zaatakuje wasze oczy po instalacji można wyłączyć w opcjach
Linki do ciekawych stron
GameMakerStudio w tym roku
Wywiad z Sandym Duncanem na jednym z portali stał się źródłem kilku ciekawych informacji:
- GMS pozwoli na eksport również na Symbiana
- GMS zostanie wydane w tym roku!
- w 2012 GM zostanie totalnie przepisany i uzyska wiele nowych funkcji
A jeśli chcecie zobaczyć część pakietu Studio, czyli GM dla HTML5, to okazja jest już w tę sobotę o 15.15, oraz w niedzielę o 12.15 w Łodzi w trakcie ZTG na moich wykładach
20 kluczy do Game Makera do zdobycia w trakcie ZTG!
Kto nie planuje udziału w Zjeździe Twórców Gier, po tej wiadomości pewnie zmieni zdanie - w trakcie jednego z moich wykładów rozdamy aż 15 kluczy do Game Makera, kolejne 5 zostanie rozdanych jako nagrody w compo które odbędzie się w trakcie zjazdu.
Chęć udziału można zgłosić również na miejscu w dniu trwania imprezy (opłata 25 złotych), więc nawet w sobotę nie będzie za późno na zmianę decyzji
Sprawdź GM HTML5 w akcji
Kilka dni temu w komentarzach pisałem, że chociaż grałem już w gry przekonwertowane do HTML5 przez YoYoGames, to z różnych powodów nie mogę wam ich pokazać.
Teraz YYG postanowiło jednak dać wam okazję do zabawy i strona experimental.yoyogames.com stała się dostępna dla wszystkich. Miłej gry!
Znamy cenę GM HTML5 - lekko nie ma
YoYoGames ujawniło dzisiaj cenę ich nowego produktu GameMakera eksportującego gry do formatu HTML5. Usiądźcie, złapcie się mocno krzesła - cena to 199 dolarów! Prawie 600 złotych za nowego GameMakera to lekka przesada... Dla osób które kupią tą wersję GM w trakcie trwania bety (wrzesień/październik), przewidziano zniżkę 50% - 99 dolarów to jednak wciąż spora suma jak na polskie warunki.
ZTG 2011 - coraz mniej czasu!
Zjazd Twórców Gier zaczyna się już za nieco ponad 3 tygodnie. Jeśli jeszcze się nie zarejestrowaliście - to najwyższa pora, bowiem tylko do najbliższej środy możecie liczyć na upominek oraz zaklepać nocleg - potem może być z tym problem, a nieprzekraczalny termin rejestracji to 30 sierpnia.
Listę prelekcji znajdziecie [url=ztg.na15.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=105&Itemid=106]tutaj[/url].
Przypominam, że w trakcie GMCLANowej prezentacji pokażemy zarówno GM na Maca, jak i GM 5PICE dla HTML5 w wersji alpha, oraz zaprezentujemy publicznie po raz pierwszy kilka wydanych już przez YYG gier z iPhonów w wersji HTML5.
GameMaker HTML5 - zapisz się do bety!
Jak wiecie niedawno ruszyły zamknięte testy alpha programu SPICE, tymczasem YoYoGames właśnie zapowiedziało, że już we wrześniu ruszy beta - jest jednak haczyk, bowiem trzeba się do niej zapisać, nie będzie ona bezpośrednio dostępna na stronie.
SPICE to Game Maker zdolny eksportować gry do EXE oraz HTML5.
Rejestracja tutaj: yoyogames.com/gamemaker/html5/beta
Update: beta rusza we wrześniu.
ZTG 2011 - zdobądź budżet na swoją grę!
Zjazd Twórców Gier coraz bliżej (przypominam: 8 - 11 września), pojawia się więc coraz więcej atrakcji. Dwie z nich są szczególnie interesujące.
Pierwsza, to nagroda od firmy Nitro za przygotowanie koncepcji gry na iOS i Anroid w wysokości 2000 złotych.
Druga, to sfinansowanie gry w budżecie do 100000 złotych na PC, konsole i urządzenia mobilne dzięki firmie PlayWay.
Może warto spróbować? Na pewno warto przyjechać
Więcej informacji: ztg.na15.pl
5PICE 1.0 - GM dla HTML5 w wersji alpha
W dniu dzisiejszym ruszyły zamknięte alpha testy Game Makera zdolnego konwertować gry do HTML5, o nazwie kodowej 5PICE. Sam program niewiele odbiega wyglądem od normalnego GM8.1, pojawił się natomiast ekran powitalny - prawdopodobnie z wersji Studio. Na razie niezbyt wiele da sie na nim zrobić, bo są to tylko placeholdery, ale już teraz widać, że zajdą zmiany w tworzeniu projektów - będzie to wyglądało podobnie jak w dużych środowiskach, gdzie ustalamy nazwę i folder dla naszego programu w którym lądują potem pliki. Czyżby oznaczało to wsparcie dla gier z więcej niż jednym programistą i systemów kontroli wersji?
Zmiany w edytorze poziomów w 8.1.123, kanały aktualizacji
Od teraz room editor nie posiada już pasków przewijania, możemy teraz przemieszczać się po nim wciskając środkowy przycisk w myszkach lub spację i przeciągać kursorem. Dodatkowo pojawiła się minimapa która pokazuje nam cały room w pomniejszeniu.
YYG bierze się powoli za zmiany w GUI - jak widać system automatycznych aktualizacji zdaje egzamin, bo choć zmiany nie są rewolucyjne, to praktycznie raz na tydzień pokazuje się coś nowego.
W obszarze powiadomień z menu Updatera można też wybrać, czy aktualizacje GM mają być pobierane z kanału Stable (stabilne) czy Beta (najnowsze poprawki). Wersje beta stają się wersjami stable po kilku dniach (jeśli użytkownicy nie zgłaszają krytycznych błędów).
Pełna lista zmian: store.yoyogames.com/.../release-notes.html
Najnowsze wersje GameMakera:
wydana 72 dni temu
wydana 401 dni temu
wydana 6 dni temu