Linki do ciekawych stron

GameMakerowe 3D również w HTML5

Do premiery GM:Studio już coraz mniej czasu, ale to wcale nie znaczy, że po tym dniu naprawiane będą już tylko ewentualne bugi. Wręcz przeciwnie, kilka dużych zmian w GM wciąż czeka na wprowadzenie w trzecim i 4. kwartale roku - a jedna z nich to tryb 3D dla HTML5, działający w przeglądarkach z obsługą WebGL (czyli każdej najnowszej), zatem bez potrzeby pobierania pluginów jak np. w Unity. Oczywiście tryb 3D GM:S obecnie nie należy do najlepszych, ale jak już wcześniej wspomniałem... kilka niespodzianek YYG ma jeszcze w zanadrzu - przez następny rok znajdzie się przynajmniej po jednej dużej zmianie na kwartał, tak jakby co 3 miesiące kawałek GM9 wpadał w wasze ręce.
Tryb 3D działa już w aplikacjach natywnych, a do przeglądarek zajrzy zimą.

Komentarze (łącznie 10):
Uzjel (Czw., 26 Kwi. 12, 21:08)
#1

Ale daty nie poda :)

Robert Prus (Czw., 26 Kwi. 12, 22:46)
#2

Może poprawią wreszcie coś z tym 3d? Nie sądzę aby się zdecydowali takie crapowate puścić jakie jest obecnie

gnysek (Pią., 27 Kwi. 12, 00:17)
#3

No gadałem i jak to chłopaki nieraz mówią... "GM9. Everything in GM9". Zatem to 3D co trafi do HTML5, to będzie to obecne.

TheMarcQ (Pią., 27 Kwi. 12, 09:34)
#4

Kiedy jest trzecia połowa roku?

gnysek (Pią., 27 Kwi. 12, 10:49)
#5

Ech, siedzę tu 3 miesiące a już mi się język pierdzieli. Co lepsze, chodzi o 3 i 4 kwartał, bo drugi to już teraz mamy. Dziękuję za zwrócenie uwagi.

k
karolo320 (Pią., 27 Kwi. 12, 22:33)
#6

czy bedzie 3d na androidzie?

gnysek (Sob., 28 Kwi. 12, 13:07)
#7

A nie ma teraz? Nie miałem okazji sprawdzić, bo mój telefon z androidem jest za słaby nawet na "catch the clown". Na iPadzie wiem, że działa, jest tylko problem z mgłą.

HuderLord (Sob., 28 Kwi. 12, 19:33)
#8

Puki 3D nie będzie obsługiwać jakiegoś normalnego formatu modeli z szkieletową animacją to do niczego się takie 3D nie przyda.

Robert Prus (Nie., 29 Kwi. 12, 02:55)
#9

Od biedy md2 by wystarczyło

gnysek (Nie., 29 Kwi. 12, 17:42)
#10

Wydaje mi się, że taka opcja wchodzi w grę tylko jak jakaś zewnętrzna firma podpłaci, żeby to dostać w Studio. Tak naprawdę większość ficzerów jakie się pojawią będzie robiona właśnie pod firmy trzecie, które będą naszymi największymi klientami.

Najnowsze wersje GameMakera:

Stabilna
2024.4.1.152 • 2024.4.1.202
wydana  3 dni temu
LTS
2022.0.2.51 • 2022.0.2.49
wydana 221 dni temu
Beta
2024.600.0.560 • 2024.600.0.577
wydana  wczoraj
= IDE, = Runtime
Użytkownicy online
1 użytkownik aktywny:
gości: 1,
(~ostatnie 15 minut)
Discord
31 użytkowników online na discordzie:
Kysiu, s..., Alice, Nitro Slav, Carl-bot, p..., Jamabaiz (Matrix_), Grela, Wielki Druid, fervi, m..., Radek Ignatów, Kalor, Cysior, VanhGND, MKP (GEM), Moldis, Arrekin, Dyno, 🆅🅸🆃🅾74🅼, ZYGZAK, 𝕳𝖚𝖌𝖔 𝕲𝖔𝖓𝖝𝖆𝖑𝖊𝖝, Miłosz, LeD, m..., Danieo, Mtax, HappyOrange, l..., 🧁Cupcake🧁, Krzysiek1250
Shoutbox
gnysek (10:09, 21.05.24)
Ale z jakimi błędami...
I am Lord (09:52, 20.05.24)
o piszą o nas 😁
Chell (11:15, 17.05.24)
nareszcie będzie można zaimplementować padający śnieg w gierce
gnysek (18:33, 16.05.24)
JS zmierza do GM xD
I am Lord (16:29, 05.05.24)
Czaję
gnysek (13:38, 04.05.24)
Nie wbudowują tego przez warunki licencyjne. Ale kto wie, może jako prefab zobaczymy to już w kolejnym wydaniu, bo wtedy prefaby mają zostać dodane.
I am Lord (12:17, 03.05.24)
Aha to trzeba coś tam jeszcze kombinować tak
gnysek (18:05, 01.05.24)
Tak, w osobnym rozszerzeniu (na githubie YYG).
Starsze wpisy znajdziesz w Archiwum.
Ankieta
Ile zarobiłeś do tej pory na grach stworzonych w GM?