Niedawno ponownie przelałem ułamek swej całkowicie zbędnej wiedzy algorytmicznej na klawiaturę. W wyniku na GMClanie wylądował nowy artykuł prawiący o algorytmie wyszukiwania binarnego. Mam nadzieję, że przyda się chociaż części z was. Miłej lektury.
[URL=gmclan.org/index.php?czytajart=74]LINK[/URL]
Linki do ciekawych stron
Seria artykułów o tworzeniu gier w języku C++
Dniem dzisiejszym rozpoczynam pisanie serii artykułów poradnika o tworzeniu gier w jakże znanym i uwielbianym języku C++. Pomysł narodził się z racji ostatniej ankiety oraz wcześniejszych luźnych rozmów odnośnie tego, a ponieważ większość GMClanowiczów wyraziła otwartą chęć nauki, więc ja się podjąłem realizacji. Mam nadzieję, że poradnik pomoże wielu osobom
Pierwszą część znajdziecie [URL=gmclan.org/index.php?artykul=69]tutaj[/URL].
Artykuł - Wprowadzenie do teorii grafów
W zasobach w dziale algorytmów pojawił się nowy trzy-częściowy artykuł. Ma on za zadanie przybliżenie czytelnikowi podstawowych zagadnień związanych z grafami.
Dla większości może być trochę niezrozumiały, lecz mam nadzieję, że chociaż kilka osób coś z tego wyciągnie
Miłej lektury!
[URL=gmclan.org/index.php?czytajart=59]LINK[/URL] -> Część 1
[URL=gmclan.org/index.php?czytajart=62]LINK[/URL] -> Część 2
[URL=gmclan.org/index.php?czytajart=63]LINK[/URL] -> Część 3
Nowy dystrybutor gier casual w Polsce
Już w najbliższe wakacje na rynek wchodzi nowy dystrybutor gier casual w Polsce, Victory Games, firma znana do tej pory z portalu o darmowych grach (freeware) i niskobudżetowych produkcjach komercyjnych, wydawanych na licencji shareware. Czym są gry casual? Są to produkcje o bardzo prostych zasadach rozgrywki, których przyswojenie zajmuje przeciętnemu użytkownikowi komputera nie więcej niż kilka minut. Tego typu gra nie wymaga zgłębiania zawiłej fabuły, czy długotrwałego poznawania świata. Jest to produkcja o dużej grywalności, w którą można grać w ramach krótkiej przerwy, uruchamiająca się bardzo szybko, z możliwością zapisu stanu gry praktycznie w dowolnym momencie zabawy. Tego typu produkcje adresowane są do mniej zaawansowanych graczy, dla których ważna jest duża grywalność i prostota zasad.
Nowy artykuł w dziale C++
Dziś Vardi dostarczył nam artykuł o rzutowaniu statycznym w C++, osoby uczące się tego języka powinny się z nim zapoznać. Vardi'emu dziękujemy i prosimy o więcej.
Artykuł znajdziecie [URL=index.php?artykul=40]tutaj[/URL].
Po za tym ostatnio w dziale z gotowymi grami pojawił się Tankwars autorstwa Morty'ego będąca remake'm bardzo starej gry o nazwie Battle City. Zapraszamy do ściągania i oceny.
Tankwars znajdziecie [URL=index.php?plik=117]tutaj[/URL].
Tłumaczenie kursu
Ponieważ na stronie pojawia się ostatnio coraz więcej nowych osób, które zaczynają swoją przygodę z Game Makerem, postanowiłem, że przetłumaczę na nasz ojczysty język kursy które znaleźć można na oficjalnej stronie. Dzisiaj pierwszy z nich - jak stworzyć pierwszą grę.
[URL=index.php?czytajart=33]Bezpośredni link[/URL]
Nowy skrypt - plecak z itemami
Dodałem dziś skrypt plecaka z itemami, coś jak w Final Fantasy. Ostatnio na forum pojawiło się wiele projektów gier RPG, mam nadzieję że ten przykład trochę wam pomoże. Mam nadzieję że napisałem wszystko na tyle przejrzyście, że nie będziecie mieli problemów ze zrozumeniem skryptu.
[URL=gmclan.org/index.php?plik=76]Link do przykładu[/URL]
[COLOR=red]Dodano poprawkę[/COLOR] - kliknij czytaj więcej aby o niej poczytać
Nowy artykuł
W zasobach GMclanu pojawił się artykuł autorstwa Vardiego na temat klas i obiektów w C++. Życzę miłej lektury
[URL=gmclan.org/index.php?czytajart=29]Link[/URL] do artykułu.
Szyfrowanie
Dodałem nowy artykuł, z którego dowiecie się jak szyfrować dane, np. do plików INI.
[URL=index.php?czytajart=21]Link[/URL]
Kolejny kurs
Tak więc uprzedzę wasze pytanie - Tak nie zostałem pożarty przez złego ogóra z północy. Ja nadal żyję! I przynoszę wam artykuł o początkach Basic'a . Sądzę że dzięki niemu każdy z was będzie mógł stworzyć chociaż bardzo prostą grę na jego podstawie. No i kończę w tym momencie ten krótki news .
Miłego przeglądania strony, i postowania na forum.
Najnowsze wersje GameMakera:
wydana 2 dni temu
wydana 18 dni temu
wydana 10 dni temu