Linki do ciekawych stron

Nowy dystrybutor gier casual w Polsce

Już w najbliższe wakacje na rynek wchodzi nowy dystrybutor gier casual w Polsce, Victory Games, firma znana do tej pory z portalu o darmowych grach (freeware) i niskobudżetowych produkcjach komercyjnych, wydawanych na licencji shareware. Czym są gry casual? Są to produkcje o bardzo prostych zasadach rozgrywki, których przyswojenie zajmuje przeciętnemu użytkownikowi komputera nie więcej niż kilka minut. Tego typu gra nie wymaga zgłębiania zawiłej fabuły, czy długotrwałego poznawania świata. Jest to produkcja o dużej grywalności, w którą można grać w ramach krótkiej przerwy, uruchamiająca się bardzo szybko, z możliwością zapisu stanu gry praktycznie w dowolnym momencie zabawy. Tego typu produkcje adresowane są do mniej zaawansowanych graczy, dla których ważna jest duża grywalność i prostota zasad.

Światowy rynek gier casual wart jest ponad 2.5 miliarda $. Mimo tak dużej popularności tego typu gier na świecie, w Polsce wciąż są to produkcje mało znane. Mała popularność casuali w naszym kraju wynika również z wysokich jak na polskie realia cen, wynoszących często od 20$ do 20 Euro za kopię. Jak planuje dystrybutor, ceny casuali w Victory Games wahać się będą między 14.99 a 19.99 PLN. Dodatkowo część gier dostępna będzie w polskiej wersji językowej.

Źródło:
victorygames.eu

Komentarze (łącznie 21, wyświetlam 1 - 15):
Dark Maximal (Wto., 17 Cze. 08, 18:07)
#1

Ja tak od siebie powiem, że za casualami nie przepadam, bo 1) zazwyczaj szybko mnie nudzą* 2) przeważnie występuje w nich przerost formy nad treścią - wodotryski graficzne, rozbłyski, wybuchy, wylizane sprite'y z Błotoszopa.... Oczywiście nie jest to wada, ale ja jestem raczej minimalistą (nie sugerujcie sie nickiem ;p), więc gierki z taką wybujałą oprawą mnie nie przyciągają, a wręcz odpychają.

Niemniej jednak cieszę się niezmiernie, że nareszcie ktoś wziął się za promowanie tego typu gier w Polsce. Jeszcze trochę i staniemy się całkiem cywilizowanym krajem. :)

*Ciągle mówi się, że casuale to powiew świeżości i że są po brzegi wypełnione pomysłami, których na próżno szukać w komercyjnych produkcjach growych gigantów. A ja ciągle widzę powielanie schematów. Same Zumy, Arkanoidy, Gry W Których Masz Przestawiać Bloczki itepe itede. Co prawda w każdej produkcji pojawiają sie jakieś smaczki i dodatki, ale jak dla mnie to wciąż za mało. Dobrze, że chociaż Magi jest. =)

E
El nino (Wto., 17 Cze. 08, 18:16)
#2

Mnie niesamowicie wciągnęły gry takie jak the Treasures of Montezuma, czy Build a Lot, więc super że będą tanie. Te 20 zł jestem w stanie wysupłać :) Przesadzone wodotryski w niektórych rzeczywiście mogą przeszkadzać, ale w takim Stoneloops IMO są tylko na plus.

Więcej nie piszę, bo wszystko powiedział Dark Maximal w ostatnim akapicie :) Oby tak dalej!

Dark Maximal (Wto., 17 Cze. 08, 18:22)
#3

Uściślam: El Nino chodziło o drugi akapit mojego posta. Dopiero po dodaniu komentarza dopisałem jeszcze jeden. =p

Solmis (Wto., 17 Cze. 08, 18:38)
#4

To samo co na gamedev.pl - co do kropki... ;D

gnysek (Wto., 17 Cze. 08, 21:43)
#5

Huh, a wiesz co to informacja prasowa ? :P

Solmis (Czw., 19 Cze. 08, 10:09)
#6

Niby tak... Mówię to jako "ciekawostkę". ^^

Tymon (Czw., 19 Cze. 08, 10:34)
#7

Maxiu tylko, że właśnie "my" między innymi jesteśmy twórcami takich produkcji.

TeeGee (Czw., 19 Cze. 08, 14:11)
#8

Jesteśmy? Jakoś dotąd casuali (oprócz SL i Saqqary oczywiście) nie widziałem tu na forum ;). Raczej są rpgi i proste zręcznościówki. Zresztą w ogóle GM to fatalna platforma do produkcji casualowych.

Tymon (Czw., 19 Cze. 08, 14:49)
#9

Było kilka porządnych pozycji tego typu. Sam taką pisałem, ale razem z reinstalacją systemu poszła się pieścić.

TeeGee (Czw., 19 Cze. 08, 16:16)
#10

Możesz podać przykłady? Może faktycznie przegapiłem, a bym se w sumie z chęcią zobaczył.

Tymon (Czw., 19 Cze. 08, 23:07)
#11

A choćby gry Zakola, on lubił pisać proste gry logiczne. =P

Ranmus (Czw., 19 Cze. 08, 23:39)
#12

Tymon, to ty tworzyłeś jakąś grę? O_O (chyba że miałeś na myśli inversa)

Tymon (Pią., 20 Cze. 08, 11:22)
#13

Dlaczego ostatnio jesteś dla mnie taki nieprzyjemny? :/
Tworzyłem, Woock jeszcze chyba ma starego exeka.

gnysek (Pią., 20 Cze. 08, 11:25)
#14

To niech zapoda :D

Matthew (Pią., 20 Cze. 08, 11:40)
#15

QUOTE
Tymon:
A choćby gry Zakola, on lubił pisać proste gry logiczne. =P

Ale czy Casual to nie jest gra, w której zawarto dużo minigierek? Tropix, Saqqarah... Ja tak wcale nie myślę, tylko się pytam.

Najnowsze wersje GameMakera:

Stabilna
2023.11.1.129 • 2023.11.1.160
wydana 73 dni temu
LTS
2022.0.2.51 • 2022.0.2.49
wydana 132 dni temu
Beta
2024.200.0.499 • 2024.200.0.516
wydana  5 dni temu
= IDE, = Runtime
Użytkownicy online
2 użytkowników aktywnych:
gości: 1, userów: 1
 gnysek
(~ostatnie 15 minut)
Discord
Shoutbox
gnysek (14:47, 26.02.24)
Na Discordzie też był :) Warto tam zaglądać :)
S
Sutikku (23:23, 23.02.24)
powiedziałbym, że może jakiś gigantyczny czerwony baner by się przydał, ale obawiam się, że mógł taki być, a ja go nie widziałęm
S
Sutikku (23:22, 23.02.24)
uwierzcie mi, że wchodzę na gmclan naprawdę bardzo często, ale jakoś tej ligi nie zauważyłem :(
I am Lord (12:01, 23.02.24)
Kurde kolejna tura mnie omineła 🙈
gnysek (10:49, 20.02.24)
Ja czekam na pluginy do IDE, czego YYG nie zrobi, zrobimy sami.
Adriann (11:50, 16.02.24)
Ciekawe jak go przerobią, osobiście liczę na jakąś większą rewolucję a nie tylko usprawnienie bo narazie jest jak jest :d
gnysek (10:32, 08.02.24)
Edytor roomów ma swoje minusy. Ale ma być tworzony nowy wkrótce, chociaż pewnie 6-12 miesięcy zanim trafi do wersji stabilnej jak nic.
p
pablo1517 (08:40, 07.02.24)
No ja odkąd zacząłem w ue4 pracować to niestety z GMLem dawno nie obcowalem
exp (20:13, 30.01.24)
@pablo1517 ja przerzuciłem się z klasycznego GM na Studio cztery lata temu, więc przeskok trochę mniejszy, ale generalnie idea dużo się nie zmieniła. jest trochę upierdliwości i niepotrzebnych według mnie zmian, ale też duże usprawnienia (edytor roomów to raj na ziemi w porównaniu z tym oryginalnym)
Adriann (18:59, 28.01.24)
Takk..strasznie są upierdliwe :D
Starsze wpisy znajdziesz w Archiwum.
Ankieta
Ile zarobiłeś do tej pory na grach stworzonych w GM?