Linki do ciekawych stron

Premiera World of Horror

W ubiegłym tygodniu premierę miała gra World of Horror, którą stworzył znany wam z forum Japanstache lub panstasz. Gratulujemy sukcesu, bowiem gra nie tylko osiągnęła wysoką sprzedaż, otrzymując na Steam aż 93% pozytywnych recenzji, ale jest też jedną z niewielu gier stworzonych w GameMakerze, wydanych fizycznie w pudełku na Nintendo Switcha, a także pierwszą grą od polskiego autora wydaną w pudełkach w ogóle.

Grafika: /upload/ajax/20231023_cd77a075c49cfa315813a3a6df5ea32e.png

Autorowi życzymy kolejnych sukcesów przy okazji kolejnych gier, bo jak zdążył nam już powiedzieć, swojej przygody z gamedevem (a także z GameMakerem) nie zamierza kończyć.

Japanstache był też gościem GMCLAN Meetup #3, jeśli więc chcecie dowiedzieć się czegoś więcej o procesie powstawania produkcji, zapraszamy do czytania.

Spotkanie #2 - Warszawa

Pamiętacie zeszłoroczne piwko z okazji 20-lecia strony? Jeśli będziecie w Warszawie w ostatni majowy weekend, jest szansa na powtórkę. W ten sam weekend w stolicy odbywa się Pixel Heaven, w trakcie którego gościem będzie Mike Dailly, który przez wiele lat pracował w YoYoGames.

Gdzie: Kufle i Kapsle Nowy Świat
Adres: Nowy Świat 27, Warszawa
Data i godzina: 27 maja 2023, 17:00

Oczywiście istnieje możliwość, że imprezka się potem gdzieś przeniesie, dlatego jeśli nie jesteście w stanie być o tej porze, śledźcie naszego Discorda, tam zapewne będziemy wrzucać aktualne informacje :)

Wydarzenie na facebooku: facebook.com/events/797318848322906
Wydarzenie na meetup: meetup.gmclan.org

Odpaliliśmy bętę nowego designu GMCLANu!

Nadeszła wiekopomna chwila w której zaczynamy beta-testy nowego GMCLANu.

Mogą w niej brać udział wszyscy zalogowani - zobaczycie odpowiedni przełącznik z prawej strony, nad waszym panelem użytkownika:

Grafika: /upload/ajax/20230417_2174314cc16514005db4b0d87e0bbe54.png

W dowolnej chwili można wrócić do obecnego wyglądu strony.

Wasz feedback zbieram na forum, lub na discordzie w dziale #showcase-projekty, w odpowiednim temacie:
forum.gmclan.org/.../34551-beta-gmclanu-v4
discord.com/.../1096559103393939527

Na tę chwilę sporo błędów dotyczy telefonów (jak sie okazało, są węższe niż myślałem...), ale wszystko będzie naprawiane w kolejnych dniach - betę planujemy zakończyć do 31 maja.

Aktualizacja:
24 kwietnia 2023: wersja 0.4
18 kwietnia 2023: wersja 0.3
17 kwietnia 2023: wersja 0.2

Listę zmian w aktualizacjach znajdziecie na forum: forum.gmclan.org/.../34551-beta-gmclanu-v4

Forum zaktualizowane

W minionym tygodniu udało się zaktualizować forum, dzięki zbiórce na Patronite.

Dzięki wparciu które na patronite.pl/GMCLAN dali bagnz0r, Borek, I am vader (LeD), I am Lord (Huderlord), Sutikku, SimianVirus7, tramur, Chell, Adriann, nowy_user, Uzjel, zebrałem nieco ponad 600zł i pozostałe 200 dorzuciłem z własnej kieszeni, kupując licencję.

GORĄCO WAM DZIĘKUJĘ!!!

Na wstępie wyjaśnię, jak działa rozliczenie wsparcia na Patronite i skąd tak szybko tyle kasy - osoby które wspierają z pomocą bramki płatności TPay, płacą z góry za wybrany okres (kilka miesięcy albo rok) i tą kasę mogę dostać od razu, wiec jeśli ktoś zaoferował np. 10zł przez rok, to zapłacił od razu 120zł (i tyle brutto dostałem do użytku), ale w kwocie "miesięcznej" profilu, sumuje się to jako 10zł. Są więc np. dwie wpłaty po 240zł, które widoczne są w profilu jako 2x20zł "miesięcznie" i do widocznej kwoty "łącznie" wliczą się w całości dopiero za 11 miesięcy :) Pozostałe metody płatności (PayPal i imoje) faktycznie ściągają kasę dopiero co miesiąc, więc jak ktoś zadeklarował 10zł, to dziś dostałem 10zł a nie np. 120zł :) To tak gdyby ktoś pytał dlaczego widzi "200zł miesięcznie", a czyta, że mam ponad 600zł.

Grafika: /upload/ajax/20210426_3bab9be157d43fe9b5b4261181836517.png

Oczywiście to są kwoty brutto po stronie Patronite, od tego idzie jeszcze prowizja bramek płatności i serwisu, razem wychodzi coś między 6% a 8%. Wyłożyłem jednak te 200zł, bo widziałem, że w kolejnych miesiącach zadeklarowane jest ok. 120zł od osób które rozliczą się co miesiąc, więc po odjęciu prowizji czy VATu, pod koniec czerwca faktycznie sfinansowany zostanie pierwszy cel, czyli wsparcie forum. W następnej kolejności do końca lipca lub sierpnia odłożymy zapewne na pierwsze październikowe odnowienie licencji forum, które jest już znacznie tańsze (25$ zamiast 200$). Co potem - to już zobaczymy, w każdym razie mimo aktualizacji forum mam nadzieję, że nie wycofacie swojego wsparcia :) Ono na pewno wielce motywuje!

Jedynym problemem który powstał po aktualizacji forum jest fakt, że osoby które miały avatary z zewnętrznych URL, mają je usunięte, bo taka opcja (ze względów bezpieczeństwa) zniknęła. Po za tym, delikatnie zmieniły się kolory, ale moim zdaniem forum wygląda nawet lepiej niż poprzednio i posty są bardziej czytelne.

Powoli pracuję nad nową odsłoną strony, jak widzicie dodałem kursy wideo z zeszłorocznej akcji #ZostańWDomuRóbGry które zrobiłem w ekspresowym tempie (dostałem na to chyba 2-3 dni?), tak, żeby nie było za pusto na stronie, ale mam wstępnie przygotowany plan większej paczki artykułów i już bez drag'n' drop. Sama strona na pewno będzie też przygotowana w końcu do obsługi komórek (responsywność) i wylecą wszystkie przestarzałe już rzeczy (co się da, przerobię pod GMS2) - decyzję o tym na pewno będziemy podejmować na forum, w jakichś ankietach itp.

Na razie wspólnymi siłami przygotowałem nowe logo serwisu, które na 99% będzie używane. Nie zmieniam go jednak na stronie głównej, niech poczeka na jej nową wersję, ale używamy go już na forum, Discordzie, Faceboooku (i pewnie zaraz na Youtube), więc się przyzwyczajajcie. Jeśli ktoś przygotuje coś lepszego przed premierą nowej wersji strony, to oczywiście poddam to w dyskusję, a na razie najlepszą propozycją jest ta:

Grafika: /upload/ajax/20210426_0659de101c99d831c503ed3ae1159c2d.png

Mam nadzieję stworzyć do niego jakąś prostą animację, która będzie poprzedzać tutoriale wideo na youtube. Myślę nawet, czy nie zrobić tej animacji za pomocą sekwencji w GMS2 i udostępnić na githubie, żeby każdy mógł jako przykład je podejrzeć :)
Dla niewtajemniczonych:
- prostokąt z kółkiem to ikona obiektów i spritów z GMS2, ale ma też przypominać klocki drag'n' drop
- młotek symbolizuje GM 1.x - 8.x i oczywiście obecne logo
- Pacman symbolizuje granie i ikonkę dodawania spritów z GM i GMS przed 2.x

Wszystkie 3 symbole razem symbolizują slogan "Zaprojektuj, Zbuduj, Zagraj", który będzie przewodnim motywem nowej wersji serwisu.

Nowy serwer i konto w Patronite

Miło mi poinformować, że w ubiegłym tygodniu udało się w końcu zrobić cesję domeny gmclan.org na mnie i przy okazji zmigrowaliśmy stronę na nowy serwer (wcześniej VPS w OVH, teraz hosting w dhosting.pl).

Teraz czas na trudniejsze zadanie - aktualizację forum. Do tego musimy kupić zupełnie nową licencję IPB, która kosztuje 200$ - i tutaj prośba o wsparcie do was. O ile opłacam domenę i hosting (do tej pory bez domeny ok. 500zł rocznie, po zmianie serwera razem z domeną zjechałem do 400zł), o tyle jest to podzielone na 12 miesięcy i niemal nieodczuwalne, ale rzucenie 800zł na raz to już grubsza kwota.

Dlatego prośba do was - jeśli chcecie i możecie, wesprzyjcie nas w serwisie Patronite, gdzie dałem 3 progi, za 5, 10 i 15 zł. W zamian zobowiązuję się do częstszych aktualizacji strony i zmian w designie :) Z serwisu znikają też reklamy - w ostatnich miesiącach i tak gwarantowały raptem 3-5zł.

patronite.pl/GMCLAN

Myślę, że 10-20 wspierających powinno załatwić sprawę w kilka miesięcy.
Update: Na chwilę obecną zapewniliście już 600 z 800zł :) Wsparli nas już bagnz0r, Borek, I am vader (LeD), I am Lord (Huderlord), Sutikku, SimianVirus7, tramur, Chell, Adriann, nowy_user, Uzjel i ja sam :)

Grafika: /upload/ajax/20210417_804b8208a3d2f5f0a2d6ae2c6f76fc7a.png

PGA i ZTG

Hej, już niedługo kolejne PGA a na nim jedną z atrakcji będzie Game Industry Conference (GIC)(Dawne ZTG), więcej informacji na FORUM, możecie tam określać swoją obecność. Jeżeli zjawi się wielu GMClanowiczów to może uda się zrobić jakieś spotkanie?

Grafika: upload/screens/news/GIC_small.png
Zobacz duże zdjęcie

Wesołych Świąt!

Wszystkiego najlepszego od całej redakcji GMClan.org, życzymy Wam sukcesów w świecie gier, zero bugów i nieskończonej weny twórczej. GMClanowi życzę, żeby GMStudio 2 rozbujało naszą społeczność i zwiększyło ruch na forum. Sobie i Ranmusowi życzę czasu na lepsze opiekowanie się stroną i forum, abyśmy mogli wdrażać wszystkie nowe pomysły.

Szczęśliwego Nowego Roku!

Wszystkiego najlepszego w nadchodzącym 2016 roku od całej ekipy GMClan.org :) Udanych projektów, gry na Steamie i zarabiania na niej tysięcy dolarów jak Nikas, który teraz jest na Karaibach lub jak TeeGee, który się nie odzywa od premiery Solstice :) Szybkich kompilacji, jak najmniej debugowania, dopinania terminów i wszystkiego co najlepsze.

Najnowsze wersje GameMakera:

Stabilna
2024.4.0.137 • 2024.4.0.168
wydana 16 dni temu
LTS
2022.0.2.51 • 2022.0.2.49
wydana 214 dni temu
Beta
2024.400.0.556 • 2024.400.0.571
wydana 18 dni temu
= IDE, = Runtime
Użytkownicy online
1 użytkownik aktywny:
gości: 1,
(~ostatnie 15 minut)
Discord
22 użytkownicy online na discordzie:
Papaj, s..., Alice, Carl-bot, Draczeq, p..., 21Lancz, Kowu, Tival, LadyLush, Chell, MKP (GEM), Moldis, Arrekin, Dyno, Morro, LeD, l..., Krzysiek1250, Shockah, TobiasM (Morgo), xVANiLL
Shoutbox
Chell (11:15, 17.05.24)
nareszcie będzie można zaimplementować padający śnieg w gierce
gnysek (18:33, 16.05.24)
JS zmierza do GM xD
I am Lord (16:29, 05.05.24)
Czaję
gnysek (13:38, 04.05.24)
Nie wbudowują tego przez warunki licencyjne. Ale kto wie, może jako prefab zobaczymy to już w kolejnym wydaniu, bo wtedy prefaby mają zostać dodane.
I am Lord (12:17, 03.05.24)
Aha to trzeba coś tam jeszcze kombinować tak
gnysek (18:05, 01.05.24)
Tak, w osobnym rozszerzeniu (na githubie YYG).
I am Lord (17:56, 30.04.24)
funkcje z fmod są już?
gnysek (20:44, 11.04.24)
Niektórzy dlatego wybierają GMEdit. Ale ja liczę na Code Editor 2, tylko na razie zbyt zbugowany jest.
Tymon (16:11, 11.04.24)
Stitch dla mnie osobiście jest lepszy bo nie musze kopać się z interfejsem GMa i mogę tylko pisać kod.
Starsze wpisy znajdziesz w Archiwum.
Ankieta
Ile zarobiłeś do tej pory na grach stworzonych w GM?