Linki do ciekawych stron

Wesołych Świąt!

Ogromnej choinki, ton prezentów, dużo radości z rodziną i wystrzałowego Sylwestra jak zwykle życzy redakcja!

Ogłoszenie parafialne

Jak pewnie wiecie (lub nie) od lutego tego roku pracowałem w YYG jako programista. Niestety, nasze wizje niektórych rzeczy trochę się różniły i w związku z tym zrezygnowałem z pracy tam - myślę, że jako użytkownicy GM / GM:Studio sami dobrze wiecie, gdzie firma nawala i nie muszę tego nawet komentować. Oczywiście ukazanie się GM:Next z polską dokumentacją i polskim tłumaczeniem GUI wciąż jest aktualną rzeczą, nie mniej z YYG od wczoraj nie jestem już zwiazany.

Kod źródłowy gry Colobot

Polski portal gry Colobot otrzymał od twórców kod źródłowy wraz z pozwoleniem na użytkowanie nazwy i tworzenie kontynuacji na licencji GNU GPL. Wszystkich zainteresowanych współpracą przy projekcie lub też chcących po prostu podejrzeć kod profesjonalnej gry zapraszamy tutaj.

Colobot to strategiczna gra edukacyjna z 2001 roku, w której sterując astronautą poszukujemy nowej planety dla ludzkości. Czynnikiem edukacyjnym jest możliwość programowania robotów w języku CBOT, składniowo przypominającym C++ czy Javę. Ze względu na to gra uzyskała rekomendację Ministerstwa Edukacji i Nauki.

Przeczytaj dalszą część »

Akademia Twórców Gier

Polskie Studio Techland, twórcy takich gier jak Dead Island i serii Call of Juarez, dokładnie tydzień temu otworzyli Akademię Twórców gier. Dostajemy możliwość wzięcia udziału w darmowym internetowym kursie poświęconemu projektowaniu poziomów do gier, opartym na ich autorskim silniku Chrome. Dzięki szkoleniu, dowiemy się czym jest współczesny Level Design. Cały kurs zwieńczony jest certyfikatem od Techlandu. Nie myślcie jednak, że tak łatwo jest go zdobyć. Trzeba przejść szereg testów, oraz wysłać swoją pracę do komisji w skład, której wchodzą pracownicy Firmy Techland. Prócz certyfikatu macie szansę dostać pracę jako Level Designer, lub zgarnąć kilka gier ich roboty.

Zapis i więcej informacji TUTAJ

Wesołych Świąt!

Mnóstwa świątecznego ciepła i radości oraz świetnych gier w nadchodzącym roku 2012 życzy cała redakcja! ;)

To już oficjalne - nasz człowiek w YoYoGames

Dokładnie 4 tygodnie temu Mike przysłał mi mejla z propozycją pracy w YoYoGames. CV, próbki kodu, proste zadania testowe, wizyta w Szkocji i dziś można już powiedzieć to oficjalnie: od lutego będę programistą GML w YoYoGames (Junior Dev), zajmującym się nowymi grami (głównie) na iPhone oraz Androidy, oraz testami i lokalizacją kolejnych wersji GameMakera.
Dobry prezent nie tylko pod choinkę, ale też na 10 lat istnienia GMCLANu które przypadają właśnie w przyszłym roku :)

SzczecinGamesShow - zima 2011 - zakończone

Nasze fotki i film z imprezy znajdziecie tutaj: gear-studio.com
Relację z imprezy opublikowałem w serwisie: gameonly.pl

Kto nie był, stracił sporo, w turnieju Alien Territory rozdawaliśmy kubki z naszymi autografami - zainteresowanie było spore. W przyszłym roku do kubków dojdą też inne nagrody, jak ścieżka dźwiękowa Almory oraz inne niespodzianki.

Gorąco zapraszamy, prawdopodobnie już w kwietniu! Natomiast w LISTOPADZIE w trakcie kolejnej edycji SGS, odbędzie się wielka impreza z okazji 10 lat GMCLANu (tort itp.), oraz moich 25 urodzin - więc rezerwujcie sobie już teraz kasę na przyjazd!

IV Zjazd Twórców Gier - już oficjalnie

Ruszyła już strona IV Zjazdu Twórców Gier, który odbędzie się w dniach 8 - 11 Września (część prelekcyjna 9-11). Rejestracja dostępna będzie już wkrótce, przez ten czas zalecamy ułożenie sobie kalendarza tak aby na event móc dojechać.
Game Makerowe prezentacje odbędą się na pewno w sobotę/niedzielę (planujemy dwie, ale zobaczymy co z tego wyjdzie) - także minimum wizyty na ZTG to jeden dzień :)
Niestety, Mike Dailly nie da rady przyjechać w tym roku (urodziny córki, oraz tajemniczy deadline związany z projektami YYG) - ale postaramy się załatwić jakieś gadżety i materiały z YYG, żeby nie było nam tak smutno :)

Wielkanoc 2011

Z okacji bieżących świąt Wielkiej Nocy, w imieniu całej redakcji życzę wam wszystkiego najlepszego, tudzież kończenia własnych projektów oraz jak najszybszych premier nowych wersji Game Makera z pododawanymi cudami na kiju. A tak poza tym, to miłego spędzenia czasu w rodzinnym gronie jak i przyjaciół. Wesołych Świąt! :)
                Grafika: upload/screens/news/wielkanoc_2011.png

Szczecin GameShow 2011

W dniach 21 - 22 maja odbędzie się druga edycja Szczecin Games Show - imprezy na której GMCLAN i Gear-Studio miało własne stoisko ;)

Szczegóły tego co przygotujemy wkrótce, a o samej imprezie na bieżąco tutaj: gameshow.szczecin.pl

Najnowsze wersje GameMakera:

Stabilna
2024.2.0.132 • 2024.2.0.163
wydana 52 dni temu
LTS
2022.0.2.51 • 2022.0.2.49
wydana 191 dni temu
Beta
2024.400.0.549 • 2024.400.0.567
wydana  2 dni temu
= IDE, = Runtime
Użytkownicy online
2 użytkowników aktywnych:
gości: 1, userów: 1
 Adriann
(~ostatnie 15 minut)
Discord
28 użytkowników online na discordzie:
Kysiu, s..., Carl-bot, RogerDodg3r, Grela, Add92, SuperEnduro, Filyps, fervi, Sevitaus, Kalor, antek, Arrekin, yazaa, Dyno, ZYGZAK, Miłosz, LeD, Ulti, bagno, g..., Danieo, l..., Nikas, Shockah, Kandif, Cosplyfanka, 🧁Cupcake🧁
Shoutbox
gnysek (20:44, 11.04.24)
Niektórzy dlatego wybierają GMEdit. Ale ja liczę na Code Editor 2, tylko na razie zbyt zbugowany jest.
Tymon (16:11, 11.04.24)
Stitch dla mnie osobiście jest lepszy bo nie musze kopać się z interfejsem GMa i mogę tylko pisać kod.
Tymon (16:05, 11.04.24)
Yes. Obecny nie jest taki zły, jak zainstalowałem najnowszą stabilną to w porównaniu z tym czego używałem... 10 lat temu...? Wszystko wydaje się lepsze.
gnysek (22:48, 10.04.24)
bscotch/stitch ? Ja czekam na fixy do nowego edytora, bo wszystko wydaje się dziś lepsze od tego obecnego :D
Tymon (19:54, 10.04.24)
Hm, Stitch okazuje się całkiem dobrą alternatywą dla wbudowanego edytora
Wojo (22:16, 08.04.24)
siemano huder myślałem, że zniknąłeś całkiem z gmclanu bo na discordzie cie nie ma :D
I am Lord (00:37, 05.04.24)
O dzięki :D
gnysek (09:58, 02.04.24)
Znalazłem na podstawie jego postów: youtube.com/@Jakim_
I am Lord (20:16, 01.04.24)
Ktoś ogarnia jakie konto miał Jakim na YT?
gnysek (16:07, 29.03.24)
Nowy Edytor kodu jednak po świętach
Starsze wpisy znajdziesz w Archiwum.
Ankieta
Ile zarobiłeś do tej pory na grach stworzonych w GM?