Linki do ciekawych stron

Kod źródłowy gry Colobot

Polski portal gry Colobot otrzymał od twórców kod źródłowy wraz z pozwoleniem na użytkowanie nazwy i tworzenie kontynuacji na licencji GNU GPL. Wszystkich zainteresowanych współpracą przy projekcie lub też chcących po prostu podejrzeć kod profesjonalnej gry zapraszamy tutaj.

Colobot to strategiczna gra edukacyjna z 2001 roku, w której sterując astronautą poszukujemy nowej planety dla ludzkości. Czynnikiem edukacyjnym jest możliwość programowania robotów w języku CBOT, składniowo przypominającym C++ czy Javę. Ze względu na to gra uzyskała rekomendację Ministerstwa Edukacji i Nauki.

Oto, co przedstawiciele społeczności mówią o projekcie:

"Jesteśmy pewni, ze udostępnienie kodu źródłowego przyczyni się do powstania nowych funkcjonalności, tj. gry przez sieć, większych możliwości programowania robotów itp. Niestety obecny kod napisany jest tylko pod DirectX i nie korzysta z żadnych gotowych silników graficznych, więc uruchomienie gry na systemach uniksowych może być problematyczne. Dlatego jednym z pierwszych kroków będzie uczynienie gry wieloplatformową oraz poprawa kompatybilności z nowszymi konfiguracjami."

Komentarze (łącznie 10):
Adriann (Czw., 08 Mar. 12, 21:12)
#1

haha;d mam to jeszcze na oryginalnej płycie;p Świetna gra

a
adam014 (Czw., 08 Mar. 12, 22:20)
#2

1GB źródeł? Co oni tam nawrzucali?

Piotrek1910 (Pią., 09 Mar. 12, 19:11)
#3

Musze się przyznać że nigdy o tej grze nie słyszałem :DD

Robert Prus (Sob., 10 Mar. 12, 22:12)
#4

Fajnie byloby znów w to pograć w odświeżonej wersji.

Gra sieciowa? Wojny zaprogramowanych własnoręcznie robotów brzmi fajnie

Threef (Sob., 10 Mar. 12, 22:22)
#5

Pamiętam że tutorial z programowania był dla mnie napisany jak po hebrajsku :)

Adriann (Nie., 11 Mar. 12, 08:55)
#6

Fajnie się roboty programowało tam:D Aż chce się wziąć płytę i zainstalować to znowu;d

Muuuuczek567 (Nie., 11 Mar. 12, 10:45)
#7

Jestem za. Co prawda odbiłem się od tej gry po którejś ze środkowych misji, ale i tak bardzo miło ją wspominam.

E
Exigo (Nie., 11 Mar. 12, 17:19)
#8

Tak! Tak! Tak! ^^

PoxiPol (Nie., 11 Mar. 12, 20:51)
#9

Cieszę się niezmiernie dobrym feedbackiem od was :) Jesteście dla nas sporą motywacją, i mam nadzieję że tak zostanie!

edie1995pl (Nie., 11 Mar. 12, 22:13)
#10

Z niecierpliwością czekam na multi, będzie jadka rodem z terminatora ;D

Najnowsze wersje GameMakera:

Stabilna
2024.4.1.152 • 2024.4.1.202
wydana  3 dni temu
LTS
2022.0.2.51 • 2022.0.2.49
wydana 221 dni temu
Beta
2024.600.0.560 • 2024.600.0.577
wydana  wczoraj
= IDE, = Runtime
Użytkownicy online
1 użytkownik aktywny:
gości: 1,
(~ostatnie 15 minut)
Discord
Shoutbox
gnysek (10:09, 21.05.24)
Ale z jakimi błędami...
I am Lord (09:52, 20.05.24)
o piszą o nas 😁
Chell (11:15, 17.05.24)
nareszcie będzie można zaimplementować padający śnieg w gierce
gnysek (18:33, 16.05.24)
JS zmierza do GM xD
I am Lord (16:29, 05.05.24)
Czaję
gnysek (13:38, 04.05.24)
Nie wbudowują tego przez warunki licencyjne. Ale kto wie, może jako prefab zobaczymy to już w kolejnym wydaniu, bo wtedy prefaby mają zostać dodane.
I am Lord (12:17, 03.05.24)
Aha to trzeba coś tam jeszcze kombinować tak
gnysek (18:05, 01.05.24)
Tak, w osobnym rozszerzeniu (na githubie YYG).
Starsze wpisy znajdziesz w Archiwum.
Ankieta
Ile zarobiłeś do tej pory na grach stworzonych w GM?