Linki do ciekawych stron

Sto lat!

Dzisiaj nasz kochany, przecudowny, przeinteligentny, przeuroczy admin, skarbnica wiedzy, pan i władca nasz, ostoja nasza... i tak dalej, czyli w skrócie Ranmus, obchodzi urodziny (25 lat, hłe, hłe) !!!
Z tej okazji życzymy mu poza oklepanym zdrowiem, szczęściem i pomyślnością, spełnienia marzeń, kupy kasy i wszystkiego o czym zapomniałem.

Osobiste życzenia prosimy zostawiać w komentarzach, za najpiękniejsze przewidujemy nagrodę w postaci wacików do uszu.

Moduł dokumentacji już sprawny!

Męczyliście tyle czasu, że aż w końcu wymęczyliście.

Moduł jest już w pełni sprawny, dodana została obsługa BBcode z forum oraz tag GML który w najbliższym czasie będzie też formatował kod tak jak na forum. Dodatkowo zmieni się jeszcze sam edytor który mam nadzieję, że będzie nieco wygodniejszy dla osób nieobeznanych za dobrze w tego typu formatowaniu.

Dla redaktorów też pojawiło się kilka nowych funkcji, które mam nadzieję usprawnią pracę. Jeśli coś jest niejasne - walić do mnie. :)

To tyle, teraz jak nie zobaczę, że coś się tam dzieje to wyłączę moduł na stałe i bidolenie już wam nie pomoże. :D

Poprawa artykułów.

Właśnie zakończyliśmy poprawę artykułów na naszej stronie. Tymon poprawił BBCode, dodał tagi i wraz ze mną pozmieniał artykuły.

Może ten nowy BBCode zachęci was do pisania większej ilości dobrych artów?

Nowy rok!

W już obecnym roku 2009 redakcja życzy wam, twórcom gier jak najbardziej owocnych i świeżych pomysłów. Żebyście nie ograniczali się tylko do samych pomysłów, ale też urealniali je w postaci genialnych produkcji tak, aby każdy z was miał i swoje 5 minut.

Wszystkiego dobrego. =)

Nowy artykuł + przykłady.

W dziale Artykuły - Kursy dla początkujących pojawiła się paczka zawierająca dwa przykłady użycia Alarmów i Timelinesów.

Zapraszam do lektury tutaj

Jest to artykuł dla początkujących, stworzony został, bo na forum pojawia się coraz więcej pytań, których rozwiązaniami są Alarmy lub Timelinesy.

Nowy redaktor

Chyba już wszyscy się zorientowali, że mimek jest u nas nowym redaktorem. Mamy nadzieję, że zostanie u nas na nieco dłuższą chwilę. :)

Innych też zachęcamy do współtworzenia serwisu. Nie musicie być w tym celu redaktorem! Możecie uzupełniać dokumentację tłumacząc kolejne jej strony, a możecie też wysłać kursy, artykuły czy felietony do redakcji. Jest duża szansa, że zostanie to umieszczone w zasobach więc śmiało! Wyżywajcie się twórczo!

Tak więc owocnej pracy życzymy nowemu redaktorowi jak i wam. ;)

Dyscyplina w serwisie - odcinek 3

W ostatnim czasie dostałem sporo zażaleń od użytkowników na temat wystawianych ostrzeżeń. O dziwo zasada "winny zawsze się tłumaczy" w tym przypadku działa aż za dobrze i przez wiele osób zostałem zalany setkami wiadomości na temat tego jakie to są niewinne. W związku z tym chciałbym przypomnieć kilka zasad - zapraszam do rozszerzenia wiadomości.

Przeczytaj dalszą część »

Każdy może już tworzyć gry na PS2

Kilka dni temu, w czasie konferencji w Kijowie przedstawiciel Sony oznajmił, że od teraz na terenie Europy nie potrzeba już certyfikacji gry ze strony koncernu, przed jej wydaniem na konsolę PS2. Co to oznacza? Można od teraz tworzyć produkcje na PS2 i wydawać je, nie informując o tym fakcie japońskiego giganta. Pozostają tylko dwie kwestie: tłoczenia oryginalnych płyt (do tej pory robiono to tylko w Austrii), no i zakupu Dev-Kita (wydatek rzędu 2000 dolarów przy dobrym wietrze).
Ktoś chętny ?

Kolejny konkurs - wymyśl grę i zgarnij konsolę.

Tym razem konkurs organizowany jest przez naszą rodzimą firmę (VividGames) i może nie ma zbyt wiele wspólnego z Game Makerem, ale za to z tworzeniem gier już tak.

Co trzeba zrobić? W sumie nic wielkiego - wystarczy wymyślić grę i przesłać swój pomysł. W zamian lądujecie w creditsach (zupełnie jak na naszym forum) oraz zgarniacie konsolę do gier.
Jest tylko jedno ale - przesłanie pomysłu oznacza też przekazanie praw autorskich firmie Vivid Games.

Więcej informacji w tym miejscu.

Raportowanie

Widzę, że wszyscy chętnie pomagają sprawniej działać moderacji forum i to mnie cieszy... jednak niektórzy trochę za bardzo się wczuli w swoją rolę.

O co mi chodzi. Ostatnio zalewa nas fala skierowanych w dość stare posty, jeden nawet był z 2006. I dlatego wielka prośba do Was: proszę nie raportować postów które mają już po parę lat bo dość trudno wyegzekwować regulamin w takich sytuacjach.

Dziękujemy za współpracę. =)

Najnowsze wersje GameMakera:

Stabilna
2024.2.0.132 • 2024.2.0.163
wydana 50 dni temu
LTS
2022.0.2.51 • 2022.0.2.49
wydana 189 dni temu
Beta
2024.400.0.549 • 2024.400.0.567
wydana  dziś
= IDE, = Runtime
Użytkownicy online
1 użytkownik aktywny:
gości: 1,
(~ostatnie 15 minut)
Discord
Shoutbox
gnysek (20:44, 11.04.24)
Niektórzy dlatego wybierają GMEdit. Ale ja liczę na Code Editor 2, tylko na razie zbyt zbugowany jest.
Tymon (16:11, 11.04.24)
Stitch dla mnie osobiście jest lepszy bo nie musze kopać się z interfejsem GMa i mogę tylko pisać kod.
Tymon (16:05, 11.04.24)
Yes. Obecny nie jest taki zły, jak zainstalowałem najnowszą stabilną to w porównaniu z tym czego używałem... 10 lat temu...? Wszystko wydaje się lepsze.
gnysek (22:48, 10.04.24)
bscotch/stitch ? Ja czekam na fixy do nowego edytora, bo wszystko wydaje się dziś lepsze od tego obecnego :D
Tymon (19:54, 10.04.24)
Hm, Stitch okazuje się całkiem dobrą alternatywą dla wbudowanego edytora
Wojo (22:16, 08.04.24)
siemano huder myślałem, że zniknąłeś całkiem z gmclanu bo na discordzie cie nie ma :D
I am Lord (00:37, 05.04.24)
O dzięki :D
gnysek (09:58, 02.04.24)
Znalazłem na podstawie jego postów: youtube.com/@Jakim_
I am Lord (20:16, 01.04.24)
Ktoś ogarnia jakie konto miał Jakim na YT?
gnysek (16:07, 29.03.24)
Nowy Edytor kodu jednak po świętach
Starsze wpisy znajdziesz w Archiwum.
Ankieta
Ile zarobiłeś do tej pory na grach stworzonych w GM?