Linki do ciekawych stron

Każdy może już tworzyć gry na PS2

Kilka dni temu, w czasie konferencji w Kijowie przedstawiciel Sony oznajmił, że od teraz na terenie Europy nie potrzeba już certyfikacji gry ze strony koncernu, przed jej wydaniem na konsolę PS2. Co to oznacza? Można od teraz tworzyć produkcje na PS2 i wydawać je, nie informując o tym fakcie japońskiego giganta. Pozostają tylko dwie kwestie: tłoczenia oryginalnych płyt (do tej pory robiono to tylko w Austrii), no i zakupu Dev-Kita (wydatek rzędu 2000 dolarów przy dobrym wietrze).
Ktoś chętny ?

Komentarze (łącznie 13):
Filip 1 Wielki (śro., 29 Paź. 08, 17:37)
#1

Też się wysilili z promocją. Już myślałem że dali dev kita za darmo a tu lipa. Po co wydawać 2000 dolarów żeby pisać gry na starszą konsolę :D?

P
Pieter (śro., 29 Paź. 08, 17:39)
#2

starsza konsola, ale nadal popularna. Nie zapominaj o tym...

Matthew (śro., 29 Paź. 08, 17:40)
#3

nie opłaca się :P

Dawidds (śro., 29 Paź. 08, 17:58)
#4

Nie lepiej załatwić sobie masę płyt CD i dobrą wypalarkę :P ?

E
KubaGM (śro., 29 Paź. 08, 18:32)
#5

Heh... założę się że ten Dev-Kit krąży w sieci p2p, i zrobienie gry na PS2 nie stanowi już problemu, prawda? :P

Filip 1 Wielki (śro., 29 Paź. 08, 18:50)
#6

Prawda aczkolwiek jak ktoś chce być legalny to ma ciągle problem :P

gnysek (śro., 29 Paź. 08, 20:36)
#7

Tak, zwłaszcza, że Dev-Kit to jest konsola, tylko mocno rozbudowana :P Ciekawe jak ją wsadzili do sieci ?

E
KubaGM (Czw., 30 Paź. 08, 15:50)
#8

Heh.. ja myślałem że to program. :P

TeeGee (Czw., 30 Paź. 08, 16:22)
#9

O ile pamiętam, Dev-Kit na PS2 kosztuje około $10000. Przynajmniej tak było w jakichś starych press release'ach Sony. Czyli to trochę taka oferta dla nikogo - amatorzy nie mają tyle hajsu, a firmy w tym raczej interesu nie mają (jednak PS2 jest już stare).

Jaklub (Czw., 30 Paź. 08, 16:34)
#10

A czy pozwalają na PS2dev (do homebrew)?

Filip 1 Wielki (Czw., 30 Paź. 08, 17:11)
#11

@gnysek: ja myślalem że to jakiś soft do konsoli xD
Sorry za wprowadzenie w błąd.

maciej260 (Pią., 31 Paź. 08, 19:21)
#12

2000 dolarów ;/ kurcze to ja bym musiał sprzedać kompa i monitor to bym pewnie uzbierał. Ale na czym bym potem robił gry ;/

Popieram Dawidds

Kupic pełno płyt CD ;)

Bagno (Pią., 05 Gru. 08, 21:24)
#13

Nie jestem chętny. Wolę pisać gry dla x360, co nie jest taką trudnością bo wystarczy Ci wyłącznie XNA i znajomość C#. Wszystko jest darmowe, tak samo uruchamianie swojego softu na x'ie czy innego homebrew. Koniec.

Najnowsze wersje GameMakera:

Stabilna
2023.11.1.129 • 2023.11.1.160
wydana 77 dni temu
LTS
2022.0.2.51 • 2022.0.2.49
wydana 136 dni temu
Beta
2024.200.0.505 • 2024.200.0.523
wydana  wczoraj
= IDE, = Runtime
Użytkownicy online
2 użytkowników aktywnych:
gości: 1, userów: 1
 Adriann
(~ostatnie 15 minut)
Discord
Shoutbox
gnysek (14:47, 26.02.24)
Na Discordzie też był :) Warto tam zaglądać :)
S
Sutikku (23:23, 23.02.24)
powiedziałbym, że może jakiś gigantyczny czerwony baner by się przydał, ale obawiam się, że mógł taki być, a ja go nie widziałęm
S
Sutikku (23:22, 23.02.24)
uwierzcie mi, że wchodzę na gmclan naprawdę bardzo często, ale jakoś tej ligi nie zauważyłem :(
I am Lord (12:01, 23.02.24)
Kurde kolejna tura mnie omineła 🙈
gnysek (10:49, 20.02.24)
Ja czekam na pluginy do IDE, czego YYG nie zrobi, zrobimy sami.
Adriann (11:50, 16.02.24)
Ciekawe jak go przerobią, osobiście liczę na jakąś większą rewolucję a nie tylko usprawnienie bo narazie jest jak jest :d
gnysek (10:32, 08.02.24)
Edytor roomów ma swoje minusy. Ale ma być tworzony nowy wkrótce, chociaż pewnie 6-12 miesięcy zanim trafi do wersji stabilnej jak nic.
p
pablo1517 (08:40, 07.02.24)
No ja odkąd zacząłem w ue4 pracować to niestety z GMLem dawno nie obcowalem
exp (20:13, 30.01.24)
@pablo1517 ja przerzuciłem się z klasycznego GM na Studio cztery lata temu, więc przeskok trochę mniejszy, ale generalnie idea dużo się nie zmieniła. jest trochę upierdliwości i niepotrzebnych według mnie zmian, ale też duże usprawnienia (edytor roomów to raj na ziemi w porównaniu z tym oryginalnym)
Adriann (18:59, 28.01.24)
Takk..strasznie są upierdliwe :D
Starsze wpisy znajdziesz w Archiwum.
Ankieta
Ile zarobiłeś do tej pory na grach stworzonych w GM?