Linki do ciekawych stron

Seria artykułów o tworzeniu gier w języku C++

Dniem dzisiejszym rozpoczynam pisanie serii artykułów poradnika o tworzeniu gier w jakże znanym i uwielbianym języku C++. Pomysł narodził się z racji ostatniej ankiety oraz wcześniejszych luźnych rozmów odnośnie tego, a ponieważ większość GMClanowiczów wyraziła otwartą chęć nauki, więc ja się podjąłem realizacji. Mam nadzieję, że poradnik pomoże wielu osobom :)

Pierwszą część znajdziecie tutaj.

Komentarze (łącznie 27, wyświetlam 1 - 15):
Kargul (Nie., 22 Lis. 09, 09:36)
#1

Wspaniale, tak trzymać ;)

Dawidds (Nie., 22 Lis. 09, 10:12)
#2

Musiałeś nadać jakąś bajerancką nazwę, nie :P ?

W następnej części masz zamiar demonstrować kod pod konkretną bibliotekę, czy będziesz pisał rzeczy w stylu:
/* tutaj inicjacja biblioteki graficznej */
?

Tiger (Nie., 22 Lis. 09, 10:13)
#3

Taaa... a druga kiedy będzie :D ?

qanaroo (Nie., 22 Lis. 09, 17:34)
#4

Znalazłem to na gamedevie, patrze PsichiX i pomyślałem "to nie może być przypadek" i przypomniała mi się ta ankieta.
Oczywiście ++ XD

gnysek (Nie., 22 Lis. 09, 17:42)
#5

To teraz czas na PHP ? :P

P
PsichiX (Nie., 22 Lis. 09, 17:43)
#6

druga część w następny weekend bądź kilka dni po nim.
Dawidds: będzie konkretna biblioteka. kombinuję jaka, myślę czy nie zrobić jakiegoś zestawienia kilku ale to będzie czasochłonne, albo czy nie użyć xenona (bo działa i jest prosty) i wyjaśniać dokładnie co jak działa podając kod podobny z innych bibliotek :>

Tymon (Nie., 22 Lis. 09, 17:45)
#7

Jeja, to ja napiszę coś o JS.

qanaroo (Nie., 22 Lis. 09, 17:50)
#8

Zrób o SDLu

P
PsichiX (Nie., 22 Lis. 09, 17:51)
#9

o SDLu jest masa artów, nie chce być kolejną osobą która pisze o czymś o czym pisze cały świat, nie wnosząc w to nic :P

gnysek (Nie., 22 Lis. 09, 18:29)
#10

PsichiX - ale nie każdy czyta to co pisze cały świat :)

ZeroXbot (Nie., 22 Lis. 09, 19:04)
#11

No właśnie, ja też bym chciał o SDL :)

P
PsichiX (Nie., 22 Lis. 09, 21:02)
#12

a ja nie znam dobrze SDL i uwazam ze ma slabe mozliwosci, dajcie mi powod dla ktorego mialbym sie w nim doksztalcic po to by pisac kolejny kurs o SDL?

ZeroXbot (Nie., 22 Lis. 09, 21:31)
#13

Bo na przykład wykorzystuje 3D we współpracy z OpenGL? (Nie chcę Cię namiawiać, ale przez to "będzie konkretna biblioteka." myślałem, że znasz ich kilka w tym SDL) :)

gnysek (Nie., 22 Lis. 09, 21:57)
#14

PsichiX woli lansować swoje rozwiązania.

Jaklub (Nie., 22 Lis. 09, 22:09)
#15

"a ja nie znam dobrze SDL i uwazam ze ma slabe mozliwosci"
widzę sprzeczność.

Najnowsze wersje GameMakera:

Stabilna
2024.2.0.132 • 2024.2.0.163
wydana 41 dni temu
LTS
2022.0.2.51 • 2022.0.2.49
wydana 180 dni temu
Beta
2024.400.0.532 • 2024.400.0.551
wydana 12 dni temu
= IDE, = Runtime
Użytkownicy online
1 użytkownik aktywny:
gości: 1,
(~ostatnie 15 minut)
Discord
Shoutbox
gnysek (20:44, 11.04.24)
Niektórzy dlatego wybierają GMEdit. Ale ja liczę na Code Editor 2, tylko na razie zbyt zbugowany jest.
Tymon (16:11, 11.04.24)
Stitch dla mnie osobiście jest lepszy bo nie musze kopać się z interfejsem GMa i mogę tylko pisać kod.
Tymon (16:05, 11.04.24)
Yes. Obecny nie jest taki zły, jak zainstalowałem najnowszą stabilną to w porównaniu z tym czego używałem... 10 lat temu...? Wszystko wydaje się lepsze.
gnysek (22:48, 10.04.24)
bscotch/stitch ? Ja czekam na fixy do nowego edytora, bo wszystko wydaje się dziś lepsze od tego obecnego :D
Tymon (19:54, 10.04.24)
Hm, Stitch okazuje się całkiem dobrą alternatywą dla wbudowanego edytora
Wojo (22:16, 08.04.24)
siemano huder myślałem, że zniknąłeś całkiem z gmclanu bo na discordzie cie nie ma :D
I am Lord (00:37, 05.04.24)
O dzięki :D
gnysek (09:58, 02.04.24)
Znalazłem na podstawie jego postów: youtube.com/@Jakim_
I am Lord (20:16, 01.04.24)
Ktoś ogarnia jakie konto miał Jakim na YT?
gnysek (16:07, 29.03.24)
Nowy Edytor kodu jednak po świętach
Starsze wpisy znajdziesz w Archiwum.
Ankieta
Ile zarobiłeś do tej pory na grach stworzonych w GM?