Dniem dzisiejszym rozpoczynam pisanie serii artykułów poradnika o tworzeniu gier w jakże znanym i uwielbianym języku C++. Pomysł narodził się z racji ostatniej ankiety oraz wcześniejszych luźnych rozmów odnośnie tego, a ponieważ większość GMClanowiczów wyraziła otwartą chęć nauki, więc ja się podjąłem realizacji. Mam nadzieję, że poradnik pomoże wielu osobom
Pierwszą część znajdziecie [URL=gmclan.org/index.php?artykul=69]tutaj[/URL].
Linki do ciekawych stron
Na gamedev.pl jest już seria artykułów na temat SDL. Powinno się pisać artykuły na tematy, które nie zostały jeszcze dostatecznie opisane. Choćby opisać co zrobić aby twój kod nie wyglądał jak miasto po po bombardowaniu. Podział przestrzeni, proste optymalizacje kodu c++, profiler, ai z lua itp. Nie wiem na jakim poziomie jesteś ale warto by było napisać artykuły dotykające takich tematów poniewaz nie ma takich zasobów w języku polskim.
Panowie, problemem nie jest to że nie wiem o czym pisać, ale to czego użyć dla dalszych części. Dzięki za radę Will, pewnie niejedna z propozycji znajdzie miejsce w kolejnych tutkach, pierw skończę to co mam w planach, czyli krok po kroku nauczyć początkujących jak tworzyć gry, jakich błędów nie popełniać i jak je poprawiać jeśli już jakieś wystąpią. W pierwszej części została jako taka "papka" którą to w kolejnych częściach będziemy poprawiać i porównywać z innymi frameworkami tak by na oczach czytelnika było widać czemu dane fragmenty poprawiamy.
Jaklub, znam SDL z teorii, z dokumentacji i opisów w necie, wiem co potrafi, jakie ma "ficzery", ale nie używałem go w praktyce.
PsichiX, dawaj hge, jest szybki i ma dość spore możliwości, a tutków o nim nie widziałem.
Na pewno nie o sdlu, bo nie dość, że jest o nim trochę tutków/kursów, to na dodatek jest mulasty, i to bardzo.
a wiesz, ze wczoraj myslalem nawet o hge? dzieki ze wspomniales, trzeba bedzie looknac o sfml tez nie ma za wiele, wiec mysle czy by ich dwoch nie dodac do porownan.
Coś tam popatrzyłem na te HGE, i muszę powiedzieć że chyba ma nawet większe możliwości niż Allegro... Nawet fajnie wygląda, nawet pisze jak zainstalować .
I tak nic z tej serii nie będzie,już miała być seria tutoriali do GM'a i dupa,znudziło się. Mogę się założyć że tu będzie tak samo ;D
widzisz wać, ze mną w przeciwieństwie do innych, nie jest problemem "czy?" skończę, ale "kiedy?" skończę - możemy się założyć, z chęcią mógłbym te kilka stów przy okazji zgarnąć
ok, po glebszym przemysleniu sprawy uznalem ze zamiast HGE uzyje XenoNa. prosze nie zarzucac mi reklamowania, przymuszania i tym podobnych rzeczy. po prostu zauwazylem ze HGE oferuje mniejsze mozliwosci niz xenon, a poza tym sam xenon posiada pelny asortyment modulow, struktur, klas ( i dokumentacje po polsku! ), ktore sa potrzebne to stworzenia w pelni dzialajacej gry, bez koniecznosci dodawania innych wiekszych bibliotek jak to jest w HGE. tak wiec prosze nie miejcie mi tego za zle, a jesli jestescie uprzedzeni negatywnie co do tego pomyslu to postaram sie Wam udowodnic ze obsluga XenoNa jest tak samo a nawet bardziej prosta niz to ma miejsce w HGE i oferuje na prawde wiecej rozwiazan niz HGE
Najnowsze wersje GameMakera:
wydana 3 dni temu
wydana 19 dni temu
wydana 11 dni temu