Dniem dzisiejszym rozpoczynam pisanie serii artykułów poradnika o tworzeniu gier w jakże znanym i uwielbianym języku C++. Pomysł narodził się z racji ostatniej ankiety oraz wcześniejszych luźnych rozmów odnośnie tego, a ponieważ większość GMClanowiczów wyraziła otwartą chęć nauki, więc ja się podjąłem realizacji. Mam nadzieję, że poradnik pomoże wielu osobom
Pierwszą część znajdziecie [URL=gmclan.org/index.php?artykul=69]tutaj[/URL].
Linki do ciekawych stron
Musiałeś nadać jakąś bajerancką nazwę, nie ?
W następnej części masz zamiar demonstrować kod pod konkretną bibliotekę, czy będziesz pisał rzeczy w stylu:
/* tutaj inicjacja biblioteki graficznej */
?
Znalazłem to na gamedevie, patrze PsichiX i pomyślałem "to nie może być przypadek" i przypomniała mi się ta ankieta.
Oczywiście ++ XD
druga część w następny weekend bądź kilka dni po nim.
Dawidds: będzie konkretna biblioteka. kombinuję jaka, myślę czy nie zrobić jakiegoś zestawienia kilku ale to będzie czasochłonne, albo czy nie użyć xenona (bo działa i jest prosty) i wyjaśniać dokładnie co jak działa podając kod podobny z innych bibliotek :>
o SDLu jest masa artów, nie chce być kolejną osobą która pisze o czymś o czym pisze cały świat, nie wnosząc w to nic
a ja nie znam dobrze SDL i uwazam ze ma slabe mozliwosci, dajcie mi powod dla ktorego mialbym sie w nim doksztalcic po to by pisac kolejny kurs o SDL?
Bo na przykład wykorzystuje 3D we współpracy z OpenGL? (Nie chcę Cię namiawiać, ale przez to "będzie konkretna biblioteka." myślałem, że znasz ich kilka w tym SDL)
Najnowsze wersje GameMakera:
wydana 3 dni temu
wydana 19 dni temu
wydana 11 dni temu