Linki do ciekawych stron

Cena GM:Studio ujawniona

W trakcie konferencji GDC ujawniono cenę GM:Studio. Będzie to 99 dolarów za wersję z eksportem PC/Mac, oraz 200 dolarów za każdą z platform: HTML5, iOS, Android, Symbian. Dodatkowo, tam gdzie wymagane, na własną rękę trzeba też załatwić sobie konto deweloperskie do publikowania / testowania gier (głównie iOS).

Komentarze (łącznie 44, wyświetlam 1 - 15):
gnysek (Czw., 08 Mar. 12, 23:04)
#1

Niestety mi komentować tego nie wolno, ale zapewne podzielam waszą opinię w tej sprawie :P

Uzjel (Czw., 08 Mar. 12, 23:33)
#2

Tak. Utrzymajmy poziom komentarzy i nie jedzmy przez dwa miesiące żeby robić gry na Android + iOS. Nie wiesz, czy jak się weźmie pakiet to coś taniej będzie? Dodatkowo, jak się na już 5PICE to HTML5 będzie dołączony prawda?

baca (Czw., 08 Mar. 12, 23:41)
#3

To już wolę nauczyć się unity, który mam za darmo, lub kupić w tej cenie ShiVa. i lepiej na tym wyjdę.

taxi_driver (Czw., 08 Mar. 12, 23:50)
#4

hmm.. GM raczej narzedziem profesjonalistow nie jest.
Nie bardzo rozumiem co ma na celu taka polityka cenowa firmy?
Faktycznie Baca ma racje.

Tymon (Czw., 08 Mar. 12, 23:53)
#5

True, true.

l
lenin (Pią., 09 Mar. 12, 05:50)
#6

To ja zostanę przy gm8 :)

gnysek (Pią., 09 Mar. 12, 10:33)
#7

Nie wiem nic o promocjach, ale pewnie na dniach jak chłopaki wrócą z GDC się dowiemy.

captain1999 (Pią., 09 Mar. 12, 12:36)
#8

Super 899 dolców za Gm: Studio !!! Okazja cenowa!!! Oferta ważna tylko do końca tygodnia!!! Potem jeszcze drożej!!! xd

R
Raalsky (Pią., 09 Mar. 12, 12:54)
#9

Łeee... czyli craka pewnie nie będzie, bo mało kto to kupi :D.

Chyba trzeba wracać jednak do nauki Javy i Cpp.

kt1117 (Pią., 09 Mar. 12, 15:00)
#10

Baca- Unity jest naprawdę fajne. To będzie dobry wybór

kt1117 (Pią., 09 Mar. 12, 17:20)
#11

aha, żeby Tymon się nie musiał fatygować-
NIKOGO NIE OBCHODZI MOJE UNITY

Tymon (Pią., 09 Mar. 12, 17:44)
#12

Chciałem sobie darować, ale skoro nalegasz.

b
bluks (Pią., 09 Mar. 12, 17:45)
#13

Jeżeli chodzi o unity3d to pracuję na nim od półtora roku i tak naprawdę nie trudno się go nauczyć, bo ma baardzo dobrą dokumentację. Jeżeli chodzi o wersję free ma bardzo dużo możliwości, jedyną męczącą rzeczą jest brak dynamicznych cieni, i kiepska jakość cieni wypalanych przez wersję free. Cena wersji free może i jest spora, ale naprawdę warto. Aktualnie, pracuję w nim nad kilkoma projektami z czego jeden pojechał w wrześniu na konferencję do Gdańska, a inny czyli gra multiplayer nad którą aktualnie pracuje jest już w pozytywnym stanie i może jak grafik dorobi mi texturek i modeli do postaci w 3d to wam pokarze. ;p
A jeżeli chodzi o GM to uważam go za program do nauki podstawy i jeżeli chodzi o produkcję komercyjną to kiepsko, bo jest mało wydajny. Np w unity generuję miliard obiektów (generowanych w sposób określony, czyli np. z miliarda bloków tworzy mi góry, takie jak w minecrafcie ;p) 3d ze wszystkimi parametrami, a w GM trwało by to dość sporo.
Więc sry gnysek, ale ci się do wypłaty nie dorzucę. ;p
I na koniec takie małe pytanko:
Zacząłem zbierać materiały do zrobienia filmików odnośnie unity3d i tu zwrócił bym się z prośbą o napisanie kto z was byłby zainteresowany, takimi filmikami. W szkole uczę od początku roku szkolnego pewną grupkę osób i wiem jakie zazwyczaj macie problemy, więc była by możliwość kontaktu na Skype.
Ktoś byłby zainteresowany?
No i pytanie do cb gnysek, czy była by szansa po uzgodnieniu z tobą na mały dział unity3d na gmclanie.
Jak by co pisz na PW bo teraz i tak siedzę na forum, bo robię open sorcową, bibliotekę do GM, a żeby w łatwy i prosty sposób było można robić GUI w stylu unity3d (okienka, przyciski, toolbary, paski, menu edytor tekstu itd.)
Sry, że takie długie, ale trzeba się jakoś wysłowić, a to odnosi się do postu baca. xD

b
bluks (Pią., 09 Mar. 12, 17:47)
#14

A no i dodam, że w unity, masz za free wersję na Flash, WebUnity( na stronę www), Linux i jak używasz Maca to Mac.

kt1117 (Pią., 09 Mar. 12, 17:51)
#15

Zapomniałeś o iOS i Android ostatnio

Najnowsze wersje GameMakera:

Stabilna
2023.11.1.129 • 2023.11.1.160
wydana 73 dni temu
LTS
2022.0.2.51 • 2022.0.2.49
wydana 132 dni temu
Beta
2024.200.0.499 • 2024.200.0.516
wydana  5 dni temu
= IDE, = Runtime
Użytkownicy online
1 użytkownik aktywny:
gości: 1,
(~ostatnie 15 minut)
Discord
20 użytkowników online na discordzie:
LadyLush❄, DungeonFairy🧚, MKP, Carl-bot, p..., wojzx, Tival, YoungKrystian, PhysX ᴺⱽᴵᴰᴵᴬ, debil debilowski, Uzjel, lethian, HappyOrange, LeD, Dyno, Deusald, bagno, Tidżi, l..., Draczeq
Shoutbox
S
Sutikku (23:23, 23.02.24)
powiedziałbym, że może jakiś gigantyczny czerwony baner by się przydał, ale obawiam się, że mógł taki być, a ja go nie widziałęm
S
Sutikku (23:22, 23.02.24)
uwierzcie mi, że wchodzę na gmclan naprawdę bardzo często, ale jakoś tej ligi nie zauważyłem :(
I am Lord (12:01, 23.02.24)
Kurde kolejna tura mnie omineła 🙈
gnysek (10:49, 20.02.24)
Ja czekam na pluginy do IDE, czego YYG nie zrobi, zrobimy sami.
Adriann (11:50, 16.02.24)
Ciekawe jak go przerobią, osobiście liczę na jakąś większą rewolucję a nie tylko usprawnienie bo narazie jest jak jest :d
gnysek (10:32, 08.02.24)
Edytor roomów ma swoje minusy. Ale ma być tworzony nowy wkrótce, chociaż pewnie 6-12 miesięcy zanim trafi do wersji stabilnej jak nic.
p
pablo1517 (08:40, 07.02.24)
No ja odkąd zacząłem w ue4 pracować to niestety z GMLem dawno nie obcowalem
exp (20:13, 30.01.24)
@pablo1517 ja przerzuciłem się z klasycznego GM na Studio cztery lata temu, więc przeskok trochę mniejszy, ale generalnie idea dużo się nie zmieniła. jest trochę upierdliwości i niepotrzebnych według mnie zmian, ale też duże usprawnienia (edytor roomów to raj na ziemi w porównaniu z tym oryginalnym)
Adriann (18:59, 28.01.24)
Takk..strasznie są upierdliwe :D
I am Lord (17:08, 28.01.24)
Mniej czasu się straci tworząc system particli z kodu od zera niż się męczyć z importem ich z edytora, 🤦‍♂️🤦‍♂️
Starsze wpisy znajdziesz w Archiwum.
Ankieta
Ile zarobiłeś do tej pory na grach stworzonych w GM?