W trakcie konferencji GDC ujawniono cenę GM:Studio. Będzie to 99 dolarów za wersję z eksportem PC/Mac, oraz 200 dolarów za każdą z platform: HTML5, iOS, Android, Symbian. Dodatkowo, tam gdzie wymagane, na własną rękę trzeba też załatwić sobie konto deweloperskie do publikowania / testowania gier (głównie iOS).
Linki do ciekawych stron
przy wykupieniu pełnego pakietu masz:
1.PC/Mac
2.Flash
3.WebPlayer(unity3d)
4.Android
4.iOS
5.PS3(jeżeli się nie mulę to starsze wesję też, razem z PSP)
6.xbox 360
7.Wii
Do cholery jasnej. Nie rozumiem Panów. Forum Unity już macie, po kiego wciskacie się na siłę na forum o Game Makerze?
to forum, o tworzeniu gier króre, głuwnie kieruje się na Game Makera, bo jak byś nie zauwwrzył, to masz działy, HTML, PHP, mySQL, JavaScript, Pascal, Delphi, .NET Framework (C#, ASP.NET itp.), C, C++.
Wystarczy się przyjrzeć. ;p
Bluks jak nie wiesz, to się pośpiesz, bo iOS i Android do 8 kwietnia za darmo jest, tylko zaczynasz tak jakbyś kupował.
Pozwolę zwrócić uwagę na różnicę w ilości postów między działami, które wymieniłeś, a działem Game Makera.
Wiecie, z wiekiem i doświadczeniem człowiek stwierdza, że nie są już w ogóle potrzebne jakiekolwiek edytory.
200$ za każdą z opcji? Do dupy :/ Łącznie, jakbym chciał wszystko - 899$. To niefajna cena jest :/
Przecież GM nie jest edytorem w którym napiszę sobie Crysisa czy inny hit z tej branży, tylko do drobnych aplikacyjek, ew. większych jak Almora, Trip lub Magi. Cena się nie przekłada na zysk, jaki można z tego czerpać. No chyba, że się ktoś zna dobrze na marketingu i zachęci lud do kupowania.
czesto duze firmy ktore nie chca nowej konkurencji stosuja taka zagrywke ze na czas proby wejscia konkurencji robia taka promocje ze nikt nawet nie mysli wydac kilka groszy na produkty tej nowej firmy. Nie sadze zeby akurat unity dostrzeglo probe yoyo zaistninia na rynku profesjonalnym, ale ich promocja zbiegla sie w czasie wydania gm studio. Moim zdaniem kupowac obecnie gm studio to po prostu glupota.
Zreszta dojdzie pewnie do tego ze cena ceną, ale gm studio bedzie sprzedawany wylacznie pod niekonczaca sie promocja typu: kup studio za 99$ a reszta dodatkow gratis.
Myślę, że trochę przesadzacie i jednocześnie macie rację. Z jednej strony i tak gry będą pisane z nastawieniem na jedną platformę i nie będzie potrzeby wykupywania wszystkich eksporterów - więc 99 dolców to znowu nie tak dużo, zakładając, że zaczynacie od wersji PC. Z drugiej strony jeśli gra się sprzeda to warto się pokusić o porty na inne platformy... no i tu zaczynają się schody bo zysk z takiej gry może być niewielki i niekoniecznie pokryje koszty związane z zakupem dodatkowych opcji.
Myślę, że TeeGee powinien się tutaj wypowiedzieć.
Najnowsze wersje GameMakera:
wydana 73 dni temu
wydana wczoraj
wydana 7 dni temu